{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

Linamix, fiberpiller og vitaminer {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl, men linamix kan godt anvendes som eneste krybbefoder sammen med vitaminer, ikke?


Hvad er det, der er godt ved fiberpiller vs linamix. Jeg kan se linamix jo indeholder hørfrø, som fiberpillerne (horselux) ikke gør, men har svært ved ellers at finde ud af foreskellene. Ved godt det er to vidt forskellige fodertyper, så det er svært at sætte op mod hinanden i, hvad der er godt og skidt indholdsmæssigt, men prøv, tak smiley


Udover det, hvis i stod med en hest, som havde brug for proteiner og fedt, ville i så udelukkende vælge linamix, eller ville i lave en kombi af fiberpiller og linamix udover vitaminer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Linamix, fiberpiller og vitaminer
  • #1   24. jul 2013 Jeg ville vælge fiberpiller de er simpelthen guld hver, jeg har fodre min den ene op på fiberpiller, lucerne (begge horselux) og begge dele er noget jeg aldrig vil skifte ud..

  • #2   24. jul 2013 Stald valle: spørger jo om i vil vælge fiberpiller + linamix eller kun linamix? smiley

  • #3   24. jul 2013 Hvis du spørg mig ville jeg kun vælge fiberpiller.. jeg prøvede engang linamix, men det hjalp ikke på min daværende hest

  • #4   24. jul 2013 Jeg er rigtig glad for begge dele, men bruger pt. fiberpiller fordi der er lidt stivelse i linamix og det mætter ikke på samme måde som fiberpiller. Hvis jeg så synes hesten har behov for lidt mere vægt, ville jeg supplere med linamix.

    Du kan fodre med det enkeltvis også linamix, så længe din hest får nok stråfoder og vitaminer smiley


  • #5   24. jul 2013 Fodrer udelukkende på fiberpiller, vitaminer og så får de hø, græs og wrab for resten.

    Det godt fordi der ikke er tons vis af sukker i så mine heste bliver skøre i hovedet hvis de ikke bliver rørt og min ene hest har været forfangen (så han må ikke få stivelse eller sukker)
    Og så syntes min dyrelæge også rigtig godt om den "foderplan" smiley


  • #6   24. jul 2013 Linamix er et tilskudsfoder ikke fuldfoder som fiberpiller.
    "Anvendelse:
    Anvendes som tilskud til det almindelige foder, og kan erstatte olietilskud samt reducere indholdet af stivelse i rationen."
    Så hesten skal stadg have fiberpiller derud over


  • #7   25. jul 2013 Anette: Ja, det ved jeg, har læst fodersækkene fra begge parter ud og ind smiley
    Linamix er et tilskudsfoder på lige fod med fiberpille (som ikke er fuldfoder, men også tilskud), så på den vis er der ingen foreskel i udfodringen, hvad det angår.
    http://www.vja.dk/multimedia/FiberPellets.pdf


  • #8   25. jul 2013 Jeg vil nu betegne fiberpillerne som fuldfoder da man kan give 1 kg opblødt pr. måltid.
    Linamix er for mig kun tiltalende pga olierne, men dem kan man give hesten på andre måder.
    Jeg bruger selv fiberpiller, dog kun lidt med roepiller, for at gøre roepillerne mere spændende for min hest.


  • #9   25. jul 2013 Anette: Det gør det jo stadig ikke til et fuldfoder! smiley
    Håber da du fodre med vitaminer ved siden af? Det er du nødt til, selvom du mener det er et fuldfoder, for det er det altså ikke smiley


  • #10   25. jul 2013 Selvfølgelig giver jeg vitaminer ved siden af :-), da INGEN tilskudsprodukter med vitaminer/mineraler i IKKE dækker hesten ind med det daglige behov af de enkelte vitaminer/mineraler. (jeg har endnu ikke støt på et der dækker det)

  • #11   25. jul 2013 Super. Det var heller ikke for at blande mig, men undrede mig lige lidt, da du skrev at du betegnede fiberpiller som fuldfoder smiley

  • #12   1. aug 2013 Hej Alberte smiley Jeg ville droppe både linamix og fiberpiller og istedet bruge et fuldfoder. Vi har for et par måneder siden skiftet foder i stalden. Jeg skiftede fra horselux easy til equifirst foder. Vi har alle heste i super flot stand og med skinnende pels. Vil tro at din skal have omkring 1kg dagligt, så det er også forholdsvis billigt at fodre med. Hvis kan har svært ved at holde huld kan du så supplere med Linamix, men tvivler på at det bliver nødvendigt hvis han ellers får stråfoder nok.

  • #13   1. aug 2013 Fiberpiller er ikke et fuldfoder, det er der faktisk intet der er, et fuldfoder til heste ville kræve maaaange kg græs i produktet og jeg har endnu ikke set en fodersæk på 100 kg i butikkerne smiley

    Hønsemusen: Hvad får han nu af vitaminer? og grovfoder? smiley


  • #14   1. aug 2013 Han går ude 24/7, og får salvana mineral briks. Han får hø og senere wrap, når græsset er ned-græsset smiley

    Men jeg har lidt løst det, for efter at have kørt med både fiberpiller og linamix i to uger nu, kan jeg allerede se en stor forbedring! Så det holder vi os til foreløbelig smiley

    Sanna: Tak, og sikke en smuk hest du har fået dig! Hvor står den henne? smiley
    Udover det, så er linamix en del af equifirst sortiment, så fodre allerede med det smiley


  • #15   1. aug 2013 Super smiley

  • #16   2. aug 2013 Mange tak for råd! smiley

  • #17   2. aug 2013 Mange tak. Har haft ham i to år nu, billederne er bare gamle. Han står i stevnstrup, på bakkely, lige overfor Stevnstrup rideklub. Håber det går godt med din lille hest smiley

Kommentér på:
Linamix, fiberpiller og vitaminer

Annonce