{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effektiv kur mod muk?
  • #1   30. jul 2013 Jeg mener at man kan få zink i pulverform, det er vidst det de bruger i stalden til en af hestene der er meget angrebet..
    Ellers har jeg haft brugt Aloe Vera First den er også god, men zink pulveret er klart noget der virker..

    men prøv at Google det med zinken eller ring til den lokale fodercentral smiley


  • #4   30. jul 2013 Vask det med noget desinficerende sæbe, og blue hors skin healer på når det er tørt. Det hjælper altid hos os smiley Du skal også passe på at hesten ikke står ude på nogle steder med meget mudder, vand og sne.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   30. jul 2013 Først vask med vircon s
    Så læg forbinding om den angrebne ben, med våde engangsklude med mediskrub.
    Lad forbindingen sidde i 5-10 min.

    Skyld benet, og tør det så det er helt tørt.
    Smår der efter med teatree oil.

    Max 5 dage så er muggen væk.


  • #6   30. jul 2013 Jeg vaskede min med medi skrub sæbe fra apoteket til 42kr og tørrede det godt, og smurte honning på fra dyrlægen. Det trækker betændelse ud.

  • #8   30. jul 2013 Find ud af hvornår din dyrlæge har telefontid og ring og spørg ad smiley Det er gratis og oftest det bedste råd du kan få..

    Men når det nu skal være - Hold boksen ren og tør, da en beskidt boks fremmer bakterievæksten.. Vask benet i noget antiseptisk sæbe - kan fås på recept ved dyredokteren og hold benet rent og tørt smiley Lad være med at pladre for meget salve på..


  • #12   30. jul 2013 Få noget creme ved dyrlægen der hedder ja kan jeg ikke huske men det er noget fed noget der... Det er i en hvid/rød tube som egentlig er til at komme i munden som pasta. Men det står noget tysk skrift på tuben. Øhm mener den koster 100 kr cirka smiley

    Hvis jeg skal finde præcis navn og billede så skriv lige så kigger jeg lige i stalden smiley

    Har også fået en anden creme som er lyserød og stinker af mint det er rigtig godt til nærmest alt ligesom den anden creme smiley


  • #13   30. jul 2013 Det aller vigtigste er at hesten er dækket ordenligt ind med vitaminer, for er den ikke det, så bliver det ved med at komme.
    samt at hesten er i ordentlig huld, sådan ting har ekstrem meget at sige, men det tænker folk bare aldrig over.

    Derefter, jeg bruger blue hors skinhealer, eller zinksalve hvis det skulle ske en af mine heste får muk.


  • #14   30. jul 2013 Og så selvføligelig husk at boksen skal være tør og ren.

  • #15   30. jul 2013 Kan altså også være du er ude i at skulle have fat i dyrlægen til at give noge antibiotika ...
    Da du siger det bliver ved med at komme lyder det som om at der sidder nogle bakterie og som ikke bliver dræbt, men ligger i dvale og vågner op hele tiden.


  • #16   30. jul 2013 Dyrlægen ud, hvis det bliver ved med at komme igen, er det en fejl et sted.. Om det er i foderet, huden eller behandlingen ved vi ikke herfra... smiley

  • #17   30. jul 2013 Tak for alle de gode svar, jeg ringer til min dyrlæge i morgen smiley

  • #18   31. jul 2013 Hvad sagde dyrlægen så?

Kommentér på:
Effektiv kur mod muk?

Annonce