{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Briller når jeg rider..
  • #1   31. jul 2013 Jeg gjorde det tit, men faldte af og ødelagde dem, så nu rider jeg med kontaktlinser smiley

  • #2   31. jul 2013 Jeg rider selv med briller og det går da meget godt smiley

  • #4   31. jul 2013 Er faldet af 1000 gange og der er aldrig sket noget men vent til de ikke er så nye så tør man godt bruge dem smiley

  • #5   31. jul 2013 Jeg rider med mine.. om det er en god ide ved jeg ikke har bare kke andre muligheder lige nu..

    Er faldet af hvor de blev på men har også tabt dem i et fald og brugte en time i en rapsmark før jeg fandt dem igen.. smiley


  • #6   31. jul 2013 Jeg rider med mine og jeg synes det går helt fint smiley

  • #7   31. jul 2013 Synes det værste med briller var at når man red dressur, og kamp-svedte, sku man hele tiden skubbe dem op, de blev støvet i stalden og våde i regnvejr. Blev lykkelig den dag jeg fik linser. smiley

  • #8   31. jul 2013 Jeg er så skide dårlig til linser, så jeg orker det næsten ikke d:

  • #9   31. jul 2013 Jeg rider med mine og har ikke nogen problemer;-)

  • #10   31. jul 2013 Jeg rider med briller - styrtede dog sidste sommer, og røg med ansigtet ned i springet - det gjorde at brillerne flækkede mit øjenbryn - 6 sting og et træls ar - jeg var heldig at de ikke ramte mit øje i stedet for, så det kan altså være farligt.

    Men rider stadig med briller ind i mellem, da jeg ikke så godt kan have linser i.


  • #11   31. jul 2013 Nu har jeg ikke selv briller, men en på min efterskole havde sådan en på der gik om bag hovedet til at holde brillerne på plads? smiley Ved ikke hvad de hedder, den sad stramt bag hovedet under hjelmen smiley

  • #12   31. jul 2013 jeg gør det smiley

  • #13   31. jul 2013 Jeg ville foreslå dig, at du fik linser - i hvert fald til når du rider smiley
    Jeg kan af egen erfaring melde, at det kan give nakkeproblemer hvis man rider med briller. Man kommer ubevidst til at føre hovedet en smule frem, og hovedet bliver derved 'tungere' for nakken. Det kan i længden give problemer smiley


  • #14   31. jul 2013 Er blind som en flagermus, men jeg rider ikke med briller. De har kostet den nette sum af cirka 3500 kroner, så det tør jeg ikke. Brug evt linser, bare sørg for det er af kvalitet. De billige udtørrer øjet totalt.

    Ellers rider jeg uden, den times tid overlever jeg nok. Og er bange for at falde af en dag og få glasset i øjet eller noget.


  • #15   31. jul 2013 Jeg har meget sjældent briller på ude ved hesten bruger kontaktlinser istedet smiley men kender da flere som har briller på når de ridder uden problemmer smiley

  • #16   31. jul 2013 Jeg rider altid uden, da jeg kun har -1 og -0,75 plus bygningsfejl. Det eneste jeg er træt af, er at jeg ikke kan se de små detaljer når jeg rider tur. Men jeg vil ikke risikere at komme til skade, og jeg skal virkelig bruge mine briller når jeg er i skole. Ellers er det meget anstrengende.

    Jeg har redet med mine solbriller med styrke en enkelt gang fordi det var meget skinnende, det var lidt underligt i starten. Og så har jeg redet med dem uden styrke en enkelt gang i ridehus (weird, men mine øjne havde fået noget afslappende, så jeg ikke ikke se uden). Jeg bryder mig ikke helt om det.


  • #17   31. jul 2013 Rider med briller. Mine briller er forsikret hvis jeg falder af, hvilket betyder at hvis jeg falder af, får jeg nogle nye ^-^

  • #19   31. jul 2013 Nu bruger jeg fast briller og jeg rider derfor også med dem og jeg har ALDRIG haft problemer med, at de falder decideret NED eller ligefrem af. Ja, selvfølgelig skal de lige skubbes på plads engang i mellem, men det skal de jo uanset hvad. Desuden er en rigtig dårlig idé at ride med kontaktlinser, da støvet fra banen kan gå ind og sætte sig og derved vil kontaktlinsen genere dit øje, plus at de let kan tørre ud med alt det støv.

    Da jeg var inde at prøve kontaktlinser, fik jeg overstående afvide (bruger ikke kontaktlinser nu, da det ikke fungere for mine øjne og mig).

    Og ja, selvfølgelig er der en risiko ved, at falde af og de går i stykker, men det kan forsikringen dække, såfremt man har en forsikring på dem (hvilket man burde have, hvis de bruges fast). Kender et par stykker, der også rider med briller og på trods af, at de er faldet af flere gange, så har hverken briller eller øjne taget skade!


  • #20   31. jul 2013 Jeg rider med briller da jeg ikke går med kontaktlinser smiley der er aldrig sket dem noget men få en forsikring på dem alligevel da det jo kan gå galt! smiley

  • #21   31. jul 2013 hvis jeg kunne holde det ud så red jeg med briller (jeg har gået med briller i 14-15 år af mit næsten 16 årige liv smiley

    det er bare træls de bliver våde når det regner og så føler jeg at de sidder forkert når jeg rider lyder ondsvagt men ja det er bare 2 ting som kan få min koncentration til at forsvinde fuldstendig fra ridningen

    når jeg cykler eller går en tur så er jeg ligeglad med om de er våde af regn hvis de sidder forkert så vipper jeg dem bare lige op så der er de heller ikke trælse


  • #22   31. jul 2013 Rider med mine, ellers kunne jeg ikke se hvor jeg rider..
    Man skal bare værre sikker på de sider rigtigt.


  • #23   31. jul 2013 Jeg har haft briller, og var lykkelig da jeg fik linser! Vil langt hellere risikere at få støv i øjnene end glas i øjnene. Synes simpelthen briller var så irriterende at ride med. Så de sidste 2 år, har jeg brugt linser når jeg red smiley

  • #24   31. jul 2013 jeg vil så sige hvis jeg havde muligheden for linser så havde jeg også haft det men fordi mine øjne ikke kan ''tåle''/virker/sidder ordenligt ved brug af linser

    (jeg er skiløjet)


  • #25   31. jul 2013 Ina S - det må være træls! :(. Jeg kan ikke tåle dagslinser, men fungere heldigvis fint med månedslinser, hvilket jeg er glad for! Det er billigere, haha smiley

  • #26   31. jul 2013 ja det er det men jeg er heldig jeg kan jo godt se noget når jeg ikke har briller på

  • #28   31. jul 2013 godt spørgsmål, har tit spekuleret på det samme, men jeg tager mine af og rider uden, vis jeg ikke har de gamle på smiley Men rider som regel uden, grunden frygten for styrt, og hvad der så ville ske vis man havde dem på smiley

Kommentér på:
Briller når jeg rider..

Annonce