{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Forsikringsspørgsmål - unghest {{forumTopicSubject}}

Hej derude, håber nogle har lidt mere forstand end jeg har på dette område smiley

Jeg står med 3 muler - 2 ældre og en unghest på 2 år. Alle har selvfølgelig lovpligtige forsikringer (er dækket igennem indbo) men jeg har længe overvejet at få en dyrlægeforsikring af en art på min unge.

Dette skyldes at jeg de næste 3 et halvt år skal studere og jeg ville få en meget grim smag i munden hvis han pludselig skulle på dyrehopitalet og jeg ikke havde pengene til at sende ham derhen og måtte ende med at aflive en ung hest pga. noget som hans fint ville kunne overleve med den rette behandling.

However vi har snakket med vores eget forsikringsselvskab (og deres 'søsterselvskaber') og de udbyder ikke udvidede dyreforsikringer - den lovmæssige forsikring har de med i deres indbo men jeg kan ingen dyrlægeforsikring få i disse selvskaber.

Vi (min kæreste og mig) har snakket meget frem og tilbage om tingene men ingen af os ved hvordan en dyrlægeforsikring reelt set fungerer eller hvilke selvkskaber der har de bedste (og billigste) løsninger.

Hesten er en blandingsting som aldrig får nogen større værdi (økonomisk) og som formodentligt heller ikke kommer meget på stævnepladserne. Han er (forhåbentligt) min fremtidige kursus-hest, jeg håber at han skal være den hest der får mig virkelig i gang med seriøs træning (indenfor den akademisk-klassiske ridning) og at han skal være hos mig til den dag han skal væk.

Han har endnu ikke haft dyrlæge (kun til vacciner, tjek og faste ting) men har aldrig (7-9-13) været syg, derfor ville jeg gerne finde ud af noget med forsikringer inden han pludselig laver et-eller-andet og skal have dyrlægen ud til noget akut (går ud fra at en rask hest er nemmere at forsikre end en hest som har haft kolik, været halt eller ligende).

Anyways...

Kender i nogle gode forsikringsselvskaber? Hvor meget dækker de og hvad betaler i årligt?

På forhånd tak smiley

Mvh. Frederikke og Mr. Moonwalk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsspørgsmål - unghest
  • #1   12. aug 2013 Nu har jeg ikke selv sygeforsikring på min. Men har hørt, at alm. brand, hvor min er ansvars forsikret, har en sygeforsikring til omkring 1600,- årligt, de dækker vist mellem 60 og 80% af de akutte dyrlæge regninger. Dem ville jeg ringe til, hvis jeg var dig smiley
    Min fik konstateret spat, da han var ung (ungsomsspat, der er vokset sammen), så han ville ikke kunne blive dækket på det ben, og skylden ville nok gå til spatten, hvis han bliver uridelig.
    Jeg har haft ham siden han var 4, og nu er han 11, det eneste han har fejlev, var da han i år fik bagbenet ud af vinduet i boksen, og fik en stor flænge på bagbenet.


  • #2   12. aug 2013 Josefine: Tak det vil jeg kigge på - er dog meget imod at vælge alm. brand af andre årsager. Men 1600kr er i hvert fald en overskuelig pris i forhold til hvad 'manden' mente at jeg skulle betale smiley
    Tak skal du have for svar smiley


  • #3   12. aug 2013 Jeg har min hest forsikret hos TopDanmark hvor vi har alle vores forsikringer.

    For 7480,- om året er hun livsforsikret for 42.000, uanvendelighedsforsikret for 40.000 og sygdomsforsikret for 27.000 pr. sygeforløb med en selvrisiko på 1000 kr og egenbetaling for 10%.
    - Havde jeg fravalgt uanvendelighedsforsikringen havde det selvfølgelig været en del billigere smiley

    Men jeg fik også et rigtig godt tilbud fra Tryg - vil anbefale dig at ringe til de to selskaber og høre omkring tilbud. Evt. få et tilbud fra den ene og nævn det for det andet, de konkurrerer vidst rimelig meget smiley


  • #4   12. aug 2013 Jeg synes ikke der har været problemer med alm. brand, hvor jeg har mine andre forsikringer også smiley
    Tryg har jeg kun hørt dårligt om, så det ville jeg ikke vælge.


  • #5   12. aug 2013 Aless: Tusind tak - det ser jeg lige nærmere på smiley

    Josefine: Har heller ikke haft nogle trælse episoder - udover at jeg skulle betale en helt urimelig pris for mine MC-forsikirnger. Skulle betale over 6 gange så meget hos alm. brand som jeg gør nu og de ville på ingen måder rokke sig. Så kunne godt være bekymret for at betale overpriser igen - men det er da værd at ringe til dem og få et overslag. Det skader jo ikke at høre dem ad, er de for dyre vælger jeg jo bare noget andet smiley


  • #6   12. aug 2013 Priserne er steget en del. Jeg har knallert forsikringer hos dem også. for en 30 uden plader, koster det 988,- hvilket jeg også synes er dyrt. For min 45 med plader, koster det omkring 4500,- incl. kasko, det er faktisk det billigeste jeg har fået tilbud på, hos alka skulle jeg betale over 7000 om året.
    Men ja, de har nogle faste priser, der ikke kan ændres på, medmindre man er plus kunde smiley


  • #7   12. aug 2013 Josefine: Wow - du betaler mere for din knallert 30 end jeg gør for min motorcykel (uden kasko dog) smiley
    Men vil da lige ringe og høre hvad de skal have for det - ved bare at jeg ikke vælger dem med mindre de har en rigtig god pris. Synes ikke det er helt i orden at deres eneste argument for en så dyr forsikring er min alder når jeg ingen skader har lavet overhovedet - især når man så kan fortælle dem at et andet selvskab vil give mig samme forsikring bare for 5000kr mindre end hvad de kunne klare smiley

    Men det kan jo være at de er bedre med dyreforskringer, det er da værd at undersæge smiley


  • #9   12. aug 2013 Dansk hesteforsikring og Tryg er jeg 100 % tryg (haha) ved at anbefale smiley Ok priser, men hvad vigtigst er så FUNGERER de bare! Ingen besværligheder eller tåbelige spørgsmål og pengene ryger bare direkte ind på din konto smiley

  • #10   12. aug 2013 The way to go: Min største bekymring er heller ikke de daglige ting som man må forvente - men jeg kan jo godt se at skal hesten pludselig på dyrehopital står jeg altså ikke med 30.000 kr på kontoen. Så ville jeg være nødsaget at aflive en syg hest som måske havde klaret en operation - og det vil jeg ikke risikere med en unghest. Han skulle gerne være dækket ind så han kan få et langt, godt liv smiley

    Katrine: Tak, den kigger jeg på smiley


  • #11   12. aug 2013 Ved Dansk Hesteforsikring SKAL du købe basis/livsforsikring for at kunne få sygeforsikring, bare lige så du ved det smiley . Det er nemlig grundstenen i alle deres forsikringer, lidt noget øv hvis man kun skal bruge sygeforsikringen.

    Tryg har flere muligheder for sygeforsikring. Så der er mulighed for at vælge hvor meget du selv vil skulle ligge smiley . Selvfølgelig er prisen også derefter, men mener jeg kunne slippe med 2700,- for den dyreste hos Tryg smiley


  • #13   12. aug 2013 Aless: Okay, hmm - har ikke så meget forstand på det, et eller andet sted vil jeg helst have en forsikring som "kun" dækker dyrlæge - har ikke behov for at få udbetalt en pengesum når han en dag skal herfra - forventer ikke at han kommer over 30.000 (hvis han overhovedet bliver så meget værd). Og vil ikke stå og diskuterre med min forsikring om min hest er syg nok til at blive aflivet - den beslutning skal være min ene og alene, og skal ikke være et spørgsmål om penge. Ved ikke om der findes forskellige forsikirnger eller om det overhovedet er muligt at få en forsikirng som kun dækker dyrlæge og ikke død / anvendelighed.
    Det må vi jo lige kigge nærmere på men nu har jeg da en ide om hvilke selvskaber jeg kan snakke med smiley

    The way to go: Det er jo lige det - et "almindeligt" besøg kan man jo sagtens dække, men skal hesten på hospital eller skal den have mange behandlinger med kort mellemrum vil jeg da hurtigt kunne komme i problemer når jeg nu skal være på SU. Mine forlældre vil uden tvivl gerne hjælpe mig - men kan jo heller ikke bede dem om 25.000kr, så må man jo betale til en forsikring i stedet så man kan få hjælp i stedet for smiley

    Man kunne selvfølgelig lave en konto til sådan noget, men hvis hesten så bliver syg næste år hjælper det jo ikke meget. Det tager også tid at skrabe så mange penge sammen smiley


  • #14   12. aug 2013 Dansk Hesteforsikring var det eneste af de tre jeg snakkede med, der havde forsikringen opbygget på den måde smiley . Hos både Tryg og TopDanmark kunne jeg helt selv vælge hvilke forsikringer jeg ville have - uafhængigt af hinanden smiley .

  • #15   12. aug 2013 Aless: Okay, jamen så må jeg jo lige kigge på det smiley
    Så er dansk hesteforsikring jo nok ikke lige noget her, men vil da lige kigge på det smiley


  • #16   4. sep 2013 Kig inde på first horse, det er jeg glad for, har dog ikke haft brug for dem endnu. HELDIGVIS smiley

  • #18   5. sep 2013 Tak, jeg er stadig i tænkeboks men skønt med flere alternativer!

    Skal lige have en snak med dyrlægen, måske hun ved noget smiley


Kommentér på:
Forsikringsspørgsmål - unghest

Annonce