{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Okay så.
  • #1   23. aug 2013 Han siger jo så også at hesten var syg, og at det var derfor den ikke var på. Den havde haft nogle luftvejsproblemer som kom frem når der var varmt smiley

  • #2   23. aug 2013 Det er altid hestens fejl. Vi mennesker er jo perfekte, og kan ikke fejle..

  • #4   23. aug 2013 Så rider man fandme ikke på sin hest hvis man ved at den er syg,eller er ved at blive det.

  • #5   23. aug 2013 Hvis hesten er allergisk og plejer at få noget ventilator-tingting, men ikke må under EM pga doping regler - ja så er der ikke så meget at gøre.
    Synes dog stadig det er lidt komisk, for tror da aldrig Joakim der havde Akeem før, har oplevet det smiley


  • #6   23. aug 2013 Tror du får det til at lyde værre end det er . Som Pernille skriver, fortæller han jo at de har fundet ud af at hesten har noget allergi, så den har haft lidt luftvejs problemer. Han sagde det heller ikke på nogen måde som om "jeg er bare fantastisk - det er hesten der er dårlig!" tværdigmod!!

    smiley


  • #7   23. aug 2013 Psst. Sigende overskrift.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   23. aug 2013 Underligt at bruge så mange penge på en stævne hest, hvis den er allergisk, og derfor ikke kan yde normalt, fordi den ikke kan få sin medicin smiley

    Men syntes nu generalt andreas havde et utroligt grimt ridt, som ikke fortjener 71%


  • #10   23. aug 2013 OG
    Så er jeg sikker på, at havde det været meget alvorligt, havde den aldrig fået lov til at gå igennem dyrelæge tjekket til EM.


  • #13   23. aug 2013 Best joke ever smiley

  • #14   23. aug 2013 Jeg synes det er sjovt at når et ridt er dårligt er det rytterens skyld, men når det så går godt er det fordi det er en god hest smiley Det er i hvert fald hvad jeg ofte bider mærke i at kommentatorene siger.
    Ikke lige noget med selve dette emnes indhold, men generalt.
    Tror sagtens hesten kan have haft en off dag, og derfor går det skidt, selvom man selv yder det bedste. Og omvendt smiley


  • #15   23. aug 2013
    Vælger man og ride på en hest, der ikke er tip top så må man vel forvente at det ikke bliver et ridt til topkarakter. Ligesom det vel heller ikke kan være hestens skyld - jeg tror ikke, den har fået problemer med luftvejene med vilje.

    Er hesten spændt, så er det som regel også rytterens skyld - man kan se at der er stor forskel på hvor rolige hestene er og det mener jeg i høj grad har noget med træning og gøre, samt hvad hestene udsættes for.
    Fx kommer Digby på fold og skridttur i slotsparken hver morgen. En hest der er vant til at opleve mere, se forskellige ting, bliver mere sjældent bange end en der ikke gør. Ligesom det så ofte handler om at stopsignalet er på plads, men med den tøjlekontakt der oftes rides med ser det noget sløvet ud.


  • #17   23. aug 2013 Ja, selvfølgelig kan hesten have en dårlig dag, men rytteren bliver altid afspejlet i hesten.. Er rytteren i fx, dårligt humør smitter det rigtig meget af, og omvendt hvis nervøs, spænd glad osv.

    Og alle laver fejl, selvfølgelig. Vi er ALT andet en perfekte, sådan er det bare. Lige meget hvor god man er til en ting, så vil der altid være fejl, men hvis man tager fx, Edward Gal's ridt. Nøj den hest var spændt. Jeg tror, at hvis han gav den helt løse tøjler, så ville hovedet springe ud, præcis som et elastisk. Den hest var jo spændt op, og ikke kun fordi den selv var hidsig.

    Som jeg skrev på facebook:
    " Så sidder man og ser Em i dressur. Der er den flotteste hest på banen, som spankulere fint rundt.. Og det hele bliver ganske enkelt ødelagt af at hesten går med konstant åben mund, og læberne flapre konstant. Nogen rider ganske smukt og gør arbejdet flot sammen med hesten, hvor andre bare ødelægger og formoder at få et grumt ridt frem.

    Også under Edward Gal's ridt, siger kommentatoren " Man kan se på hans opstilling at den næsten trækker ham op af sadlen ". Er stærkt skuffet, måske det ville hjælpe ikke at holde snotten ind på hesten, men derimod støtte hesten og ride hesten frem til tøjlen. De siger også at hesten har tendens til at være vild og vågen, men derfor er det stadigvæk ikke okay at holde hesten så stramt, med så stærkt et bid "

    På trods af alt, fik han lavet øvelserne okay, og red til 79(?) pct.


  • #19   23. aug 2013
    Pip - Det er ikke korrekt, ang. at ride forkert. Når man rider forkert, så skal man have trukket to point fra pr. dommer dvs. 14 point i alt.
    Rider man forkert 3 gange, diskes man - ihvertfald til klub og C stævner.
    Du kan se deres point/kritik her: http://results.scgvisual.com/2013/herning/

    Også find klassen og tryk på personens procent,


  • #20   23. aug 2013 Pip: Er meget enig! Det er altid nemmere at give hesten skylde, og både 'fans' og rytteren selv, bruger den ofte.

    Har selv aldrig været stor fan af AH, men kun hestene.. Men jaja, hver sin mening om hver sin rytter.


  • #22   23. aug 2013
    Iøvrigt ret spændende at følge med i point, imens der rides. Adelinde fik 9 af nogle dommere og 10 af andre, for en elendig piaffe hvor hesten ikke var sat - om jeg forstår det.


  • #23   23. aug 2013 Så var der nogen som blev godt og vel rige.

  • #24   23. aug 2013 Yeah, jeg er pisse hellig man.. Er utrolig misundelig på deres ridning, det er bare flot altsåååå!

Kommentér på:
Okay så.

Annonce