{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Grime på folden ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit overvejet hvorfor, at man lader sin hest have grime på, på folden?

Jeg ville aldrig lade min hest gå medgrime på folden- Jeg ville ikke turde, hvis nu den hang fast i den ^^ (bare lidt pivet) og fordi at folden (synes jeg) jo er hestens fristed, og den derfor skal have fri på folden.. Det er jo ikke naturligt for en hest at have en grime på?

Hvorfor gør i? :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime på folden ?
  • #1   27. aug 2013 Hvis den løber ud er det en nemmere måde at fange sin hest på end at tage den af smiley
    Og det er lovkrav siger min veninde til mig lige nu.


  • #2   27. aug 2013 På grund af at hvis de bryder gennem hegnet så er det nemmere at fange dem end hvis de går helt uden grime :'D

    Mine går kun uden grime hvis de har sår i nærheden af der hvor grimen sidder eller lign. Og så hvis min far ikke kan få grime på vores shetter ..


  • #3   27. aug 2013 Af den simple grund at folden ligger ud til de lidt større veje, derfor skal jeg kunne få fat i ham hvis han smutter smiley

  • #4   27. aug 2013 Og så som Lea & Laksen siger så er det vidst lovpligtig .. :'D

  • #6   27. aug 2013 det er jo smart hvis hestene løber ud af folden, at der så er nogen der kan få fat i dem smiley ved også der er mange der har hundetegn i grimerne, så folk ved hvor de kommer fra, eller har refleksgrime på så bilerne kan se dem hvis de løber ud smiley

    Det kan også være hvis der er nogen af hestene på folden der er svære at fange (evt unge) ja så er det rarest at have grime på dem smiley

    vores går også uden grime, undtagen de føl der skal lære at have dem på smiley


  • #7   27. aug 2013 er det lovpligtig? smiley

  • #8   27. aug 2013 Fordi jeg ikke selv vil betale det min forsikring ville dække.

  • #9   27. aug 2013 Som DD siger, skal man selv betale det hesten smadre (fx. en bil) hvis den ikke har grime på, men forsikringen dækker hvis den har smiley

  • #10   27. aug 2013 Lovpligtig? Det vil jeg gerne se smiley
    Men det med hundetegn er jeg enig i - og selvfølgelig det med veje osv.. Men ville dog stadig ikke 'byde' min hest det ^^


  • #11   27. aug 2013 Well jeg står også ude i et natur reservat halløj smiley

  • #12   27. aug 2013 Jeg har en sikkerheds grim som springer hvis f.eks. hesten sidder fast i den!.


  • #13   27. aug 2013 For det første er det af forsikringsmæssige årsager, da de fleste forsikringer ikke dækker, hvis hesten går uden grime på folden.
    For det andet, tør jeg simpelthen ikke lade min gå uden grime på folden. Hvis hun løber ud, eller der sker noget, så man hurtigt skal have fat på hende, er det direkte idiotisk, at lade den gå uden. Jeg forstår slet ikke, at man ikke kan se det logiske i det, og at man kan få sig selv til at lade hesten gå uden. I mine øjne meget uansvarligt.

    Har man en normal grime, kan hesten godt komme fri, hvis den sidder fast, da grimen vil gå i stykker. Og så er sandsynligheden/risikoen for at hesten slipper ud eller man skal have fat i den hurtigt af andre årsager, nok større end at den sidder fast i en grime, der ikke går i stykker. Der er simpelthen flere fordele end ulemper ved det.


  • #14   27. aug 2013 Æseldyret - Det er ikke lovpligtigt nej, men langt de fleste forsikringer dækker ikke, hvis hesten går uden grime/noget man kan tage fat i. Hvis hesten fx løber ud på vejen og bliver kørt ned, og derfor skal have fx en stor operation eller aflives, vil forsikringen normal dække, men det gør den ikke, hvis hesten ikke har grime (evt. halsrem) på.

  • #15   27. aug 2013 Jeg vil sige som de andre, at så er den nemmere at få fat i hvis den løber ud. Jeg står et sted hvor vi selv skal sætte ud og ind, og nogle dage skal jeg tage 10 heste, og så er det svært at holde styr på hvilken grime der tilhøre hvilken hest. De står så kun på fold i 5 timer, så det er kun 5 timer om dagen hun står med grime på

  • #16   27. aug 2013 Jeg har hørt at politiet faktisk må skyde en hest uden grime på, hvis den løber rundt på veje og er til fare for andre, netop fordi de ikke har en jordisk chance i at få fat i hesten uden grime smiley

  • #17   27. aug 2013 Lige for tiden går de også med grime pga fluenet og sådan - men da vores er lidt besværlige at fange går de også med det af den grund. smiley

  • #18   27. aug 2013 Taura har grime på fold fordi vi nu står på en hestepension, hvor det kan ske at andre skal trække hende til/fra fold.

    Hokota (og de andre) har ikke foldgrime på, mest fordi Hokota smider sin grime i løbet af fem minutter og den finder man altså bare ikke igen på et par hektar fold.


  • #19   27. aug 2013 Forsikring gælder ikke hvis hesten ikke har grime på, hvis der skulle ske noget. Min går ikke med grime, da han har/ er hovedsky så det er en god træning for os af tage grime af og på ude på folden og sådan smiley

  • #20   27. aug 2013 Min vallak går aldrig med grime, det er simpelt hen for dyrt i grimer smiley plus han er en gang kommet slemt til skade fordi han sad fast smiley

    Min shetter har heller ikke lige nu, faktisk er det kun følle og hendes mor fordi de går på en kæmpe fold smiley


  • #21   27. aug 2013 Min går med grime på fold og stald vil gerne kunne fange ham hvis han valgår og komme gennem hegnet smiley og som de sagde til et førstehjælps kursus jeg var til hvis din hest ikk har grime på i stalden og det brænder så vil de fleste ikk prøve og redde den så min har grime på 24/7 smiley

  • #22   27. aug 2013 Jeg bruger nemlig også grime af og på som træning smiley
    Desværre leger hestene med grimerne og går rundt med hinanden i dem = gnaskede grimer smiley


  • #23   27. aug 2013 En halsrem kunne jo også være en idé.
    Men helt seriøst, vil jeg hellere have grimme og gnaskede grimer, enden hest man ikke kan få fat på, og derfor måske kommer til skade, hvis den løber ud, eller der sker noget på folden.


  • #24   27. aug 2013
    Min har ikke grime på lige nu, selvom hun står lige ud til en vej :o).
    Dette fordi hun let bliver slidt og grimen gør ikke rigtigt noget godt på det punkt. Så hendes hoved får den fred det kan få, når hun nu også skal ha' fluemaske på.

    Jeg prøvede med en halsrem, men med alle de træer de har på folden var det et klogt valg da jeg spændte den meget løst da jeg lagde den på. Dagen efter fandt jeg halsremmen neden under nogle træer og et sår under Fleurs kæbe.
    Så det var ikke nogen succes.

    Grimen kommer på igen, når fluemasken kommer af og der kommer mere pels på hovedet :o). Stod hun et sted, hvor hun skulle ha' noget på hovedet for at blive lukket ind, ville jeg slf. også ha' en på.


  • #25   27. aug 2013 Vi er heldigvis lukket inde på Amager fælled smiley

  • #26   27. aug 2013 Mine går med sikkerheds halsrem, netop for at få fred for grimen.. Tror jeg de nyder smiley

Kommentér på:
Grime på folden ?

Annonce