{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

FODER TIL ISLÆNDER {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.. Jeg vil lige spøge hvad i her til vinter foder jeres islænder med, til vinter? Jeg har en islænder på 2 år, han er ret spinkel og taber sig hurtigt og det er første vinter jeg har hestene hjemme, så jeg er lidt i vildrede, da jeg syntes der er et kæmpe markede..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FODER TIL ISLÆNDER
  • #1   5. sep 2013 Min (4 år, lidt i god stand) får hippolyt hestamix light 400 gram 2xdgl, 50 gram tørgær og 50/50 hø/wrap 6-7 kg. Hun står i boks og da hun stod i løsdrift som 2-årig fik hun 800 gram hestamix (ikke light) dagligt og stadig halv af hver af hø og wrap men mellem 9 og 11 kg

  • #2   5. sep 2013 Lige nu får min Equsana Island og Equsana super plus + jeg har en masse græs på bage.. Han får også hø 2 gange om dagen.


  • #3   5. sep 2013 I den alder er stråfoder vigtigt.masser af det.og så dækket ind med vitaminer og mineraler.

    Min vitus får til vinter et vitamin og mineralprodukt,lucerne som fyld og måske roemos.samt wrap


  • #4   5. sep 2013 Turbosnegl, hvilke vitaminer og mineraler bruger du ?


  • #5   5. sep 2013 Jeg bruger altid horselux produkter til mine islændere. De har et produkt til de fleste typer og de har også en til ungheste. Horselux grow hedder det, og det er allerede tilsat vitaminer. Hvis hesten skal have mere kan man tilsætte horselux lucerne som er med olie og melasse og giver en flot blank pels.
    Til de blaninger der ikke er tilsat vitaminer bruger jeg Havens urtemineral i pulverform, det er det bedste vitamnin jeg har prøvet.
    Og så husk MASSER af hø eller wrap smiley Halm er ikke foder.


  • #6   5. sep 2013 Det vi har af foder er:
    Linamix til de tynde
    Müsli
    Vitaminer
    Olie
    Icelandic brix
    Hvidløg kun om sommeren
    B-vitamin
    Build up fra Brogården
    Roe


    Men standarden om vinteren er wrap/hø, opblødt roe, vitaminer og/eller müsli ^^

    Håber det hjalp lidt! smiley


  • #7   5. sep 2013 Tak for svar, det er rigtig sødt af jer smiley

Kommentér på:
FODER TIL ISLÆNDER

Annonce