{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Pad til sadel!! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er begyndt at ride en stor, stor 4års DV.. Virkelig lækker hest, dejlig stor gang MEN!!

Jeg vælter foran! Og jeg er ikke den eneste, for jeg tænkte det var mig det var galt med.. Ejeren og ejerens veninde siger det samme.. Sadlen passer perfekt, men rytterne passer ikke til sadlen. Og så i stedet for at bytte en dyr, dyr sadel ud, der passer ham, kom jeg i tanke om de pads man kan ligge under sadlen så den giver et løft fortil..

Men jeg kan ikke finde dem og om ikke andet leder jeger forkerte steder..
Nogen der kan hjælpe???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pad til sadel!!
  • #2   13. sep 2013 Det er nok det dummeste du kan gøre, for det vil gøre at sadlen ikke længere passer hesten..
    Et pad bruges til at rette sadlen til, så den ligger ordenligt på hesten, ikke til at støtte rytteren..

    Men jeg kan nu heller ikke forstå at sadlen passer hesten, hvis du/I falder forover, for så ville jeg gætte på at den er for høj bagtil eller der er for meget støtte og i er stormåset og derfor bliver skubbet frem, fordi der ikke er plads nok i sadlen?
    tyngdepunktet skal jo gerne være midt på sadlen og det kan det jo ikke være, hvis I tipper forover?


  • #4   13. sep 2013 Lige så snart du lægger noget under sadelen, vil de ændre på måden den ligger på hesten, og muligvis komme til at ligge dårligt på hesten, så den får problemer, så hvis sadelen ikke skal skiftes er din eneste mulighed enten at vende dig til sadelen, eller eksperimentere med noget oven på sadelen, (ikke at jeg kender til noget der kan det) smiley

  • #5   13. sep 2013 Når jeg mærker en sadel der ligger i bagvægt, så føler jeg, at jeg vælter tilbage og derfor lænder mig frem

    Hvis den ligger i bagvægt og derfor er for høj fortil, så giver det jo ingen mening at løfte den mere foran, hvilket hun søger, for så vil det føles endnu mere forkert smiley


  • #7   13. sep 2013 hvis det kun var dig, så ville jeg mene at du skulle træne din opstilling smiley - men siden det åbenbart er alle som prøver hesten/sadlen, så tror jeg altså ikke at sadlen ligger så godt i balance som I tror.

    Det er muligt at sadlen er dyr - men det er dyrlægen også, hvis man først får redet hestens ryg "i stykker" smiley

    Tag fat i en sadelmager, som kan sit kram. Forklar problemet og lad ham/hende se hesten under rytter - så skal I nok få ordnet problemet.


  • #8   13. sep 2013 Jeg nu mere man lænder sig forover, netop fordi man falder bagover hvis man ikke gør det og derfor kommer man til at sidde med overkroppen foroverbøjet smiley

  • #10   13. sep 2013 Jo det kan man sagtens, det er bare dine muskler der holde dig fremme.. Hvis du gjorde dig helt slap, så ville du falde bagover, hvis du altså sidder med den rette holdning på hesten.

  • #11   13. sep 2013 Tak for svar..
    Jeg er IKKE den eneste, og derfor gerne vil have en løsning. Sadlen er tilpasset hesten, men det som om den mangler støtte fra i for. Det svært at forklare, men der er ikke nok at sidde i for til..
    JEg tænkte bare at hvis man fik et pad der dækker hele sadlen burde vel ikke være et problem med ryggen?? For så laver man jo ikke kun om på noget fortil, men over det hele. Selvfølgelig bliver min vægt flyttet lidt, men tænker at det minimalt i forvejen hvor meget jeg kan flytte min vægt med lidt gele. Det måske ikke meget det drejer sig om.. Men om ikke andet kan man jo så vurdere om det gjorde noget godt for rytteren og så sælge den sadel og købe en ny..

    Havde kigget lidt på det her : http://www.powerhorse.dk/shop/anatomisk-loeft-front-203p.html


  • #12   13. sep 2013 Jeg ved det ikke er min opstilling eftersom det ikke er den eneste hest jeg rider.. Og i mine egne sadler har jeg ikke noget problem.. Og man får jo undervisning og det er minimalt hvor meget der bliver rettet på af opstilling..

    Både ejer (som har haft den i ca et år) hendes underviser Karen høbye, ejers veninde og jeg har problemer med at falde forover.. Og fordi han har så stor en gang bliver man nærmest kastet af.. Jeg prøvede uden bøjler, for så jeg jo tvunget til at kun bruge muskler, men måtte give op efter 4 gange med at jeg gled af.. Nedsidning er mildest talt umuligt..


  • #13   13. sep 2013 Og har jo kun ejers ord for at sadlen passer .. Umiddelbart syntes jeg også at den passer men igen.. Jeg er ikke udannet.. Jeg spørger kun til råds fordi ejer ikke ønsker at skifte sadel, fordi denne her er tilpasset..

  • #14   13. sep 2013 Der er vel heller ingen der siger at man nødvendigvis skal kassere sadlen? Men en unghest kan altså ret hurtigt forandre sig pænt meget i muskulatur og bredde, og så skal der ske en tilpasning af sadlen.


Kommentér på:
Pad til sadel!!

Annonce