{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Hvad er han værd inkl. Billeder {{forumTopicSubject}}

Hej hg jeg ville lige høre om i ville hjælpe med at sige hvad min pony ca er værd? Det er meget vigtigt for mig da han nok skal sælges da vi ikke passer sammen:-(





* sælges inkl. En helt ny Wintec 500 cair corbi ny model sadel som aldrig er blevet brugt ( pris 5000 )

Højde : 132.
Alder : 13 (01/01-00)
Niveu spring : med rytter : 90 (jeg er ikke spring rytter) løvspringet : 110.
Niveu dressur : kan et par øvelser til LA og LB - ca. LB/LC (går ikke til bidet)
Trailer vant : 100 % trailer vant.
Tur : 100% sikker bliver ikke bange for noget (Vandt til busser , toge, biler, lastbiler, andre dyr, trailer, børn osv.
Tilkørt : Nej men er igang med lange liner som skal føres videre til kørsel.
Race : blanding ( shetlænder / araber).



Futte er en super dejlig lille dreng der knytter sig meget til sin ejer, han er ikke så god til der er for mange omkring ham så ham vil IKKE egne sig til rideskole.
Når han bliver lidt for glad kan han godt finde på at bukke ( meget små buk og intet vildt overhovedet ) han har nogen rigtig dejlige gangarter som er meget rare at sidde i.
Han vil egne sig fint som en allround pony da han både er god til spring, dressur og tur. Han elsker og springe og ride en god lang tur da han syntes dressur bliver lidt kedeligt i længden.
Har et par gange prøvet noget mounted games og ville også egne sig fint til det da han lige har et ekstra gear der.
Han har et grønt hestepas..
Han kan nogen tricks : ligge, smile, ryste, spanske skridt og kysse :-).

Link til fotos : http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/422232-hvad_er_han_vaerd__til_forum_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er han værd inkl. Billeder
  • #1   17. sep 2013 Undskyld hvis der er stavefejl men min iPads ordforråd er noget for sig selv smiley

  • #3   17. sep 2013 Endnu en stavefejl mente self. 13 det må jeg lige rette:-p

  • #4   17. sep 2013 Jeg ville nok ikke selv give meget mere end 7-10.000 Han er en 2'pony hvilket der ikke er så meget fut i, i øjeblikket (i forhold til salg)

  • #5   17. sep 2013 Puha vil gætte på 6-8 tusind måske

  • #6   17. sep 2013 Hvor meget heste/ponyer er værd er utrolig forskelligt, og folk har ofte forskellige syn på det. Ejer kan måske synes hesten er meget værd hvor køber mener det modsatte.
    For at finde en nogle lunde fair pris skal man vurdere ud fra alder, højde, race, erfaring, træning osv. men noget af det vigtigste er markedet - Hvad er priserne på evt. lignende heste.

    Din pony er ikke særlig høj, han bliver 14 til næste år, han er en blanding, har dog en del erfaring også pga. alder, han er godt trænet, men han bukker? Hvilket jo ofte er et tegn på at der er noget i vejen. Markedet er virkelig ikke til at sælge ponyer og slet ikke når de er tæt på 3'er kategorien, men til en ordentlig pris og lidt held så er det muligt at finde en sød familie.. smiley

    Jeg er sikker på din pony er super sød, og ærgerligt at du skal sælge, men jeg ville som køber ikke give mere end 13.000,- med udstyret, og jeg ville helt sikkert prøve at forhandle i prisen hvis han stod til 13.000,- smiley

    Håber du forstår hvor jeg vil hen af ;)..
    Held og lykke med salget!


  • #7   17. sep 2013 - Du kan evt. snakke med din ridelære eller noget og få vurderet ham af en der måske kender ham lidt og ikke kun vurdere ud fra billeder smiley

  • #8   17. sep 2013 Jeg er ret enig med de andre. Han mister en del værdi i alderen, højden og uddannelsen. En 13 årig hest er skam ikke gammelt, men det er desværre der de begynder at falde lidt i værdi.
    Han er lille 2'er, hvilket slet ikke gavner på springbanen, og egentlig heller ikke vildt meget i dressur, men er nok ikke så relevant i de små klasser.
    Og når hesten ikke engang kan "gå til biddet", går den kun LC niveau (LC1-2 måske)
    Så jeg ville helt klart forsøge at sælge den som skovturs/hyggehest, hvilket han lyder til at være helt super til. Men skovtursheste koster bare ikke ret meget, desværre.
    Jeg hægter mig nok på de 6-8000


  • #9   17. sep 2013 Inkl. Sadlen 7000 kr.. Alene blandingen kan skræmme folk væk.. Det er en lille 2'er,og halv gammel med lav uddannelse..

  • #10   17. sep 2013 Super svært et bud ville være omkring 10.000 og så udstyr ved siden af. Men det ikke nemt at sige. Held og lykke med at finde en ny familie hvis i beslutter at sælge.

  • #11   17. sep 2013 Okay men Sanne så du mener den er 2000 værd hvis man sr bort fra sadlen?
    D kan jo ikke engang få en shetlænder til den pris smiley

    Nanna : han er tjekket af dyrlæge og derf er intet galt med ham smiley

    Jer andre okay:-) vi hans selv gevet 15000 for ham for 1,5 år siden hvor han ingen ting kunne så vil helt ikke under de 1000 ( minimum 9.000) ville i syntes det var for meget?;-)

    Ps så er han 135, 132 er eeeendu en stavefejl - tsk dumme iPad.
    Tina : mange tak smiley


  • #12   17. sep 2013 Du får ikke mere end 10000 for ham, det er ret sikkert tror jeg.
    Du kan ikke regne med at de giver 5000 for sadlen, den følger som regel med for en meget lille merpris. Hvis du vil have mere for sadlen, så skal du sælge den seperat. Hele udstyrspakken til en hest man køber koster sjældent mere end 1500 kr oven i, med mindre det er en meget speciel sadel.


  • #13   17. sep 2013 Simone:
    Det handler ikke om hvad I gav for ham men hvad I kan tage for ham smiley
    Meget muligt at I gav 15.000 og at han har lært en del men han er blevet ældre og markedet er blevet værre.
    Og nogle gange kan dyrlægen ikke finde grunden til at hesten bukker, de gør det I hvert fald ikke fordi de "bliver for glade" smiley


  • #14   17. sep 2013 Nej det er rigtig men han er både tjekket af tandlæge, dyrlæge, sadelmager, fysioterapeut, kiropraktor osv så dr er intet galt med ham smiley

  • #15   17. sep 2013 E klar over min veninder aaaaalt for stramme tøjler her

    profilbillede
  • #16   17. sep 2013 Løsspri g 1 m

    profilbillede
  • #17   17. sep 2013 Trav

    profilbillede
  • #18   17. sep 2013 Skovtur

    profilbillede
  • #19   17. sep 2013 Lille spring med rytter

    profilbillede
  • #20   17. sep 2013 Måske ikke fysisk.. Men nok om det, han ser sku fin ud, men det er desværre ikke nok smiley

  • #21   17. sep 2013 Hov undskyld for billed sammen de skulle have været til et album men nu har i lidt billeder ihvertfald ??

    profilbillede
  • #22   17. sep 2013 Mange tak Nanna, nej det er DSV ikke altid nok

    profilbillede
  • #24   17. sep 2013 8-9000 kr vil jeg også mene

  • #25   17. sep 2013 Shetlændere kan man få smidt i nakken.. Mener stadig omkring 7000 kr inkl. Udstyr..

  • #26   17. sep 2013 5-6000.

    Han har en dårlig højde af en 2'er pony at være, lyder ikke til at han har opnået særlig meget (stævne mæssigt), den alder er sådan set fin nok, men det havde trukket beløbet op hvis den var yngre, samt den ikke "går til bidet"...


  • #27   17. sep 2013 Han har kunne gå til biddet men efter han havde stået stille sidste år og mistede muskler har han ikke kun e andet end i skridt / trav smiley

  • #28   17. sep 2013 Hvis det var min, ville jeg nok sætte ham lige under 10.000, og så være klar til at slå en del af. Sadlen ville jeg sælge for sig selv.

  • #29   17. sep 2013 Men ved salg, ville jeg nok sætte den til en 8000 - så der kan forhandles noget af prisen hvis det er...

  • #30   17. sep 2013 mellem 5-7000,- inkl. udstyr der er ponyer i hobetal og du kan i dag få en meget fin pony der har gået nogle stævner og er yngre uden nogen "lig i lasten" ikke at din pony har det for den ser ganske fin ud smiley
    men hvis jeg skulle kigge pony til min datter så ville sindet og kapacitet samt hvor meget den har prøvet/oplevet sætte min pris i vejret...

    men alder og uddannelse hænger ikke sammen og når det, som det er nu er købers markedet så skal man faktisk have noget ganske specielt til salg for at få prisen og eller være heldig at der er nogle "uvidende"


  • #31   17. sep 2013 Lige til en sammenligning solgte jeg en 3'er pony her i sommer - altså nogenlunde samme markedspriser. Han var 6 år - sin bedste alder, og gik super fint dressur - manglede lidt balance i galoppen, men kunne ellers alle øvelser til og med LB.
    Han kunne ikke springe andet end i skoven, men han var idiotsikker. Både på tur og bane - ham solgte jeg for 5000. Simpelthen fordi markedet ikke var til andet.


  • #32   17. sep 2013 Synes hvertfald mindst du kan tage 10.000 kr. smiley

  • #34   17. sep 2013 For det første vil jeg sige at din sadel er en billig sadel man kan købe brugt til 15ookr og har man 5ooo til sadel så køber folk en brugt "bedre" sadel, så du skal ikke tænke videre over at den har koster 5ooo og at du vil ha den værdi med i hestens pris...
    Og for 1o.ooo kan man finde mange lb ponyer der kan "knække nakken" og er forholdsvis ukompliceret at ride...
    Det er fint han kan lidt af det hele, men hvis jeg var dig ville jeg ikke regne med meget mere end mellem 5 til max 7ooo kr... Og som det går lige pt for heste priser så vil jeg endda sige at så er du heldig...
    Det er på ingen måder for at være en dum kælling at jeg siger som jeg gør.
    Men du skal ha virkelig god tålmodighed hvis du regner med at få over 1o for den også overvej om det er værd at betale opstaldning, smed og eventuelt dyrlæge det næste halve år, måske mere til han er solgt bare for at få 5oookr mere end hvis han står til lidt billigere penge så der er flere købere der har en mulig interesse i ham...
    Du kommer også først videre når han er solgt jo smiley


  • #35   17. sep 2013 Mille : okay smiley men jeg har nu altså intet sted set den til 1500 smiley

Kommentér på:
Hvad er han værd inkl. Billeder

Annonce