{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Wintec sadel - omstopning? {{forumTopicSubject}}

Hej derude, håber i kan hjælpe mig lidt på vej ind i denne forvirrende sadel jungle!

Jeg har lånt en wintec sadel til min pony (en gaaaaamel en) - men bommen føles hård nogle steder.

Kan man - eller kan man ikke omstoppe en wintec sadel?

I bedste tilfælde (at man kan) hvad vil prisen derpå da være og hvem kan gøre det?

Jeg kan købe sadlen billigt og jeg er derfor meget interesseret i prisen på en omstopning af denne type sadel da jeg ikke vil ofre en masse på en så gammel sadel.

Hesten bliver formodentligt aldrig redet rigtigt op - han er under rytter ganske lidt og jeg vil derfor ikke ofre en helt masse på en sadel. Så vil jeg hellere købe en lammefætter eller ligende. Dukker den rigtige rytter op og skal han rides fast bil jeg selvfølgelig (!) anskaffe mig noget som er tilpasset hesten og ligger perfekt. Lige nu er vi ikke på det punkt.

Håber i kan hjælpe smiley

Med venlig hilsen
Frederikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wintec sadel - omstopning?
  • #2   24. sep 2013 ved ikke om det er en sadle med cair. men ved at man kan få lagt uldstopning i wintecsadler med cair system, hvor meget det koster kommer nok an på hvilken sadelmager du vælger at bruge

  • #3   24. sep 2013 Tak skal du have Mette smiley
    Skal netop give 1000kr for sadlen og så er vi helt enige - det giver ikke meget mening at bruge penge på omstopning.

    Af ren interesse er det en almindelig sadelmager som også laver wintec sadlerne hvis bommen skal fikses? smiley


  • #4   24. sep 2013 Okay Tine, tak for svar smiley

  • #5   24. sep 2013 For lige at være med - så er det vel stopningen der føles hård?

    Men ja du kan få den omstoppet (altså helt omstoppet - alt ud af den gamle sadel og noget nyt ind) - det koster som Mette skriver mellem 1400 og opad..

    Der er en herinde fra der har købt en meget billig, men helt ny Eurosadel og så fået den total omstoppet så den passer til hesten og med super god uld i..
    Det synes jeg næsten er lige så smart smiley


  • #7   24. sep 2013 MLC: Altså stopningen sidder (mig bekendt :P) vel i bommen - og når jeg mærker på bommen kan jeg ikke rigtigt se at der er andet end stopningen som kan føles hård / bulet? Med mindre der er flere sadel-dele jeg ikke kender til, indrømmer gerne at jeg er totalt sadel-spasser, så ved ikke så mege tom det smiley
    Eller er bommen noget helt andet? Jeg mener de to puder som sidder under sadlen smiley

    Skal jeg alligevel op og give 2400 + for at få en sadel som er funktionel kan jeg ligeså godt smide 1000 kr oveni og få mig en ny (eller næsten ny) bomløs. Har bomløs til min hoppe og personligt vil jeg 100 gange hellere have en bomløs end en sadel med bom. Så kommer vi op i det prisleje, ja så skal jeg have mig en bomløs ^^



  • #9   24. sep 2013 Og dermed blev min forvirring fuldendt :b

Kommentér på:
Wintec sadel - omstopning?

Annonce