{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Sur pony!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg står hver dag med et problem, når jeg skal sadle min ponse op. Han bliver meget sur, specielt når jeg strigler ham under maven.. Når jeg går om på den anden side, så prøver han af og til at bide ud efter mig.
Nogle gange når jeg lige har hentet noget ovre i skabet, og jeg så går hen til ham, så kan han finde på at lægge ørerne tilbage og derefter springe frem imod mig.
Jeg har kun haft ham i 1 måned, og da jeg var nede og prøve ham, vendte han også røven til hende og lagde ørerne tilbage..
Når det jeg skal have hjælp til, det er hvad skal jeg gøre??
Skal jeg skælde ham ud? ( det plejer jeg at gøre, specielt når han prøver at bide)
Skal jeg bare ignorere det??
Hvorfor gør han det? ( jeg ved at han har flyttet meget rundt og han er kun 5 år, så det kunne måske have noget med det at gøre?)

PS. Når jeg rider ham er han altid glad, med ørerne fremme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur pony!!
  • #1   25. sep 2013 Et rigtig godt tip - Find ud af om han har gjordkrampe og er spændt i det område smiley Få en massør ud som kan tage et kig på ham, det er ikke så dyrt.

    Derefter:

    Tag ham ud på ridebanen eller i ridehallen eller hvad du nu har til rådighed. Hav et langt tov på ham (Ikke longetov, men gerne et tov der er 3,5-4 meter langt) og smid gerne en rebgrime på ham, men ellers bare i alm grime. Hav en dressur pisk med, og bind en lille plastik pose på enden. Berør ham forskellige dele over kroppen med den, du har en chance for at komme væk vis han vælger at blive lidt små sur. Tag øjeblikkeligt pisken væk, helt væk fra hans retning når han står stille og afslappet, ikke bider eller lign, ros godt. Når øvelsen er gjort mange gange (Husk endelig at gøre det fra begge sider, heste har både en god og en dårlig side, så du ikke kun træner feks. den gode) kan du rykke tættere på og gøre berøringerne med hænderne.

    Det kan tage noget tid, som alting, så tag det i hestens tempo stille og roligt, og vær ikke sur vis det ikke virker de første par gange. Den skal lige vænne sig til det, det er ikke alle heste der er nusle pusle dyr, men det betyder ikke de ikke kan lære at være det smiley

    Go' fornøjelse, og kontakt mig meget gerne herinde eller på FB vis du har yderligere spørgsmål! smiley


  • #2   25. sep 2013 Enten sår har han været udenfor noget voldsomt som har givet ham denne reaktion når du strigler på maven, eller også kan han have ondt?
    Har du prøvet bare stille og roligt at strigle ham med en svamp, samtidig med at han er løs også du giver ham en godbid? Når han har løs, så har han muligheden for at gå hvis han ikke finder det sjovt.
    Det er bare tillid og tilvænning smiley


  • #4   25. sep 2013 Gør som de andre siger smiley
    Nu er jeg den heldige pige og har en pony som gør det samme smiley Han har ikke ondt eller er kilden som sådan smiley Han gør det også i boksen smiley Han er bare sådan, og det bliver kun værre jo flere mennesker der er omkring ham, da han så bliver stresset smiley


  • #5   25. sep 2013 I mine øjne er det indlysende omkring striglning under maven. Han er kilden smiley
    Men ellers som de andre siger.


  • #6   25. sep 2013 Måske har han haft en dårlig oplevelse engang med en der spændte gjorden rigtig stramt?

  • #7   25. sep 2013 Min part jeg gjort noget ligende omkring strigling. hun er bare ikke glad for at blive rørt på maven. Jeg har nøjes med at strigle let og KUN det mest nødvendige hvor gjorden skal ligge. Rose hende og så gøre det samme på den anden side. Små skrit. og så tænder jeg af på hesten hvis hun bider efter mig.

    Men jeg tænker den kunne have ondt, eller bare være kilden på maven. Jeg tror jeg ville få en proff ud og arbejde med hesten. Om det er at løse den op eller bare hjælpe dig med noget træning fra jorden, så i kan få et godt stabildt bånd mellem jer.


  • #8   25. sep 2013 Min gør nøjagtig det samme engang i mellem og det er fordi hun får ondt i skulderne fordi hun er blevet redet forkert før vi fik hende, det gør så at hun meget let spænder i muskulaturen ved skulder bringe og bryst. Få en massør ud det gør underværker smiley det kan også sagens være den bare er kilden, men så er du hvertfald på den sikre side.

  • #9   25. sep 2013 Du skal bestemt ikke ignorer det, han har ondt et eller andet sted. Prøv med en sadelmager til at tilpasse sadlen, måske besøg af en kiropraktor og efter følgende massør. En hest er ikke sur den reagerer fordi det gør ondt.

  • #11   30. sep 2013 Hej allesammen.
    Tusinde tak for alle de gode råd..


  • #12   30. sep 2013 Det kan som sagt også være fordi han er kilden, prøv at strigle blødere/hårdere kortere/længere strøg og se om det måske hjælper smiley Men ellers kommer de andre med gode råd smiley

Kommentér på:
Sur pony!!

Annonce