{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Start øvelser tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal hjælpe med at tilride en hest.
Hun har haft rytter på og skridtet og travet ture. Hun har nu stået stille i omkring 1/2 til 1 år. Så jeg skal til at starte lidt forfra med hende. Hun er 4. Hun er rigtig uopdragen. Jeg var oppe og sidde på hende igår. Man kan bare hoppe op på hende, det siger hun ikke noget til. Så jeg ville høre om der er nogen der har nogen gode øvelser for at få hende igang igen. Tænker noget med runding af hoved ind mod midten. Bare i det hele taget øvelser der kan få hende til at forstå signaler. Nogen der kan hjælpe? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start øvelser tilridning
  • #2   14. okt 2013 Undskyld min mening er ikke ment ondt
    Men hvorfor sætter man sig op på en unghest vis man ingen gang ved hvad man skal gøre ?
    Hvorfor så ikke finde en som ved hvad der skal gøres


  • #3   14. okt 2013 enig med Katrine P indlær signalerne fra jorden af og tilvæn hesten til lidt af hvert..populært kaldet miljøtræning... lær den af flytte sig frem, tilbage, til siden, at lave versader og traversader fra jorden af..gå over forskelligt underlag...små cavaletti, gå nogle ture, lær den fremadsendelse og indparkering...

  • #4   14. okt 2013 Ja ville starte fra jorden, og hvis den ik er redet mere end bestkrevet så kun ligeudretning - den skal lære at finde balancen med rytter - har selv redet min 4 års til og vi er først nu begyndt at stille lidt ind ad (hun har dog også stået med føl så har haft en pause) men skridt og trav lige ud i starten og lad den finde balancen og lad den selv søge ned og frem til hænder ik hive den ind. Det tager lang tid at bygge en god ridehest op:)

  • #5   15. okt 2013 Bare rid frem og ned, man kan nærmest ikke ride for meget frem, du gør det kun nemmere for dig selv så du ikke skal til at ride fremmad når i kommer videre og den bliver noget ældre.
    Vent med at runde den til ind-og udvendige side til den bliver stærkere så den ikke bliver stram og "stiv" over skulderen.
    Frem, frem frem og ned,ned,ned! smiley


Kommentér på:
Start øvelser tilridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce