{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sand som bund i løstdriftstald
  • #1   25. okt 2013 rigtig dårlig ide. min veninde havde sand i hendes 2 bokse som hestene kunne gå ud og ind af og fodrede på europaller men måtte aflive deres ene hoppe efter 14 dage på ansager da den tabte sig helt vild og da de efter aflivning åbnede den var dens tarme helt ødelagt af mente de sand som den havde optaget sammen med sit grovfoder.

  • #2   25. okt 2013 Kunne ikke forestille mig det kunne være godt, det kan jo ikke suge tisset... Men har ingen erfaring med det - mine står i alm boks på træpillesmuld og det er fantastisk, tisser klumper... Men det er nok ik godt at bruge træpiller i løsdrift??

  • #3   25. okt 2013 Vil ikke anbefale i ren sand - i vores skur er der bund af sand, hvor der i den ene er smuld og spåner ovenpå og i den anden er der halm i den ene side.

    Smuld og spåner skal muge hver dag, hvis det skal holdes pænt. Men hvis man skal bruge en varm og isolerende bund så er det halm og lave den tykkere og tykkere og muge en gang om året. dog fjerne mødding hver dag alligevel ellers bliver bunden hurtig ulækker.


  • #4   26. okt 2013 Har da tænkt mig at bruge piller i løsdrift og har prøvet det før men sand ville jeg aldrig bruge

  • #5   27. okt 2013 Vi bruger træflis, suger godt, blød og varmt underlag, og fylder ikke på mødingen :o)

  • #6   28. okt 2013 Jane: hvordan fungere det?? muger i kun klatter og bliver det ikke blandet sammen altså flis og klatter??

  • #7   28. okt 2013 Flisen er mindre en klatter, så vi tager en greb med tætte tænder og tager klatter dagligt. Så er der altid pænt og rent.
    Vi "fylder" efter med flis 5-6 gange I løbet af vinteren så der altid er et godt tørt lag.
    Og I løbet af 1 år er møddingen så fin som sphagnum lige til haven/beddene.


  • #8   28. okt 2013 Jane: muger du aldrig tispletter?? Skal der så kun muges i bund til foråret??
    Hvor tyk lag skal der være og hvor køber du det??


  • #9   28. okt 2013 Efterhånden som vinteren går bliver der mindre og mindre flis i løsdriften, derfor fylder vi på, og nej det urin der er, tørre væk når det bliver "luftet" med greben når klatterne fjernes, og jeg tror så heller ikke at de tisser ret meget inden for, det virker på os som om de selv gerne vil ligge rent og tørt, der er meget få klatter om dagen, højest et par stykker eller tre, så tror at de besørger det meste uden for.

    Vi rydder hele løsdriften i bund hvert år, alt bliver gravet ud og der kommer nyt ind. Vi lægger ca 30 cm ind første gang, og efter ca. 14 dage er det sunket på plads og vi begynder at fjerne klatter på ny, så bliver der lagt 20 cm mere på, og når de 20 cm er ved at være båret ud igen på greben med klatter, fylder vi lidt ind igen af gangen sådan at der ligger de omkring 50 cm. Så fryser de aldrig og det er altid tørt, da urinen synker ned i bunden.
    I år har vi købt igennem vores nabo, vi har købt 30 kubik som så holder hele vinteren. Der findes annoncer over alt på gul og gratis eller den blå avis. Vi har i år givet 1.000.- for alle 30 kubik leveret på adressen smiley og det er pi... billigt smiley


  • #10   29. okt 2013 er det lige meget hvilken flis det er?? eller hvad er det for neget du bruger og 1000 tak for svar

  • #11   29. okt 2013 Vi brurer kun træflis, uden alt muligt andet, er der nålerester fra nåletræer, tager vi det med smiley det er mere hvad leverandøren har til hvilken pris smiley

  • #12   29. okt 2013 bøgeflis eller grand eller er det lige meget hvilken træ det er lavet af??

  • #13   31. okt 2013 Jeps du kan bruge hvad som helst :o)

  • #14   31. okt 2013 Nogen bekendte har grus i læskur på folden og det fungerer fint.. De skifter bare gruset en gang i mellem.. Men som løsdrift tror jeg ikke det er helt godt.. Lovgivningen siger jo at der skal strøs i en løsdrift og at gulvet skal være fast...

  • #15   31. okt 2013 jane: 50 cm det er da noget af en kant de skal op og ned af når de skal ud og ind

  • #16   31. okt 2013 Ej ikke så slemt, de slæber jo ud ved døren så der er bare en stigning når de går ind, det er ikke noget problem :o) Jeg vil hellere at de har det tørt og lunt, så må de strække stængerne :o)
    Vi har ingen dør I, det er kun et dørhul.


  • #17   4. nov 2013 Jeg har en løstdrift hvor der ikke er nogen rigtig bund i af beton eller sten, jeg har sand i min løstdrift, men dog har jeg en hel langside hvor hestene kan spise deres grovfoder, der er afskærmet så de ikke kan komme der ind, men de kan stå og spise uden problemer. Hvis det er rigtig koldt om vinteren smider jeg et tykt halm lag over, jeg fjerne lorte efter behov, idet mine heste ikke bruger deres løstdrift særlig meget, og er gode til at holde den pæn og ren, har ingen problemer med at deres tis ikke kan komme væk idet det siver ned igennem og sandet tørre igen.

Kommentér på:
sand som bund i løstdriftstald

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce