{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.068 visninger | Oprettet:

Kan en islænder springe? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Kender i det at der er mange der siger at islændere ikke kan springe? Jeg bliver faktisk drillet lidt med at jeg rider islænder fordi mine "veninde" ikke syntes de "dur til noget som helst"
Så nu vil jeg gerne vide... KAN islændere egntelig springe og hvordan lære man den det? Jeg havde tænkt at springe lidt på mandag og i næste næste uge:D så hvordan lære man en islænder at springe? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en islænder springe?
  • #3   2. nov 2013 http://www.hestegalleri.dk/galleri/164967-islaender_pori_fra_klattrup3

    http://www.hestegalleri.dk/galleri/208933-islaender_magnus_fra_teglum3_a_k_a__visir

    Jeps de kan smiley Har fået undervisning på begge i spring og når jeg sammenligner dem med de fjordheste jeg har sprunget på synes jeg at islænderen er klart bedst smiley


  • #5   3. nov 2013 Min islænder, Stari, springer 110 cm. i løsspringning og har sprunget 70 cm. med rytter, men skal til at lære mere spring med rytter.
    Stari ELSKER at springe, og når jeg løsspringer ham behøver jeg slet ikke sætte snor op eller noget.

    Selv har jeg en gang som teenager sprunget 110 cm. på en islænder der var 133 cm.


  • #6   3. nov 2013 Elfa er også ret tosset med det, og er du svimmel, hun kan trave i høj hast over cavalettierne - de benløft hun får er vidunderlige!

    Men altså, se på alrid. Der skal de jo rende rundt ude i naturen og springe - og det er altså ikke noget alle og enhver kan. smiley


  • #7   3. nov 2013 Jeg springer også en gang imellem på min den ene. Men jeg tror også det med at islænder ikke kan springe, er noget pjat for min kan springe, og hinde der havde min islænder Eldur før mig, har sprunget rimeligt højt på den heste hun havde efter Eldur.
    Men jeg vil sige hvis du ikke vil nå langt men bare "hygge springe" og komme til stævner hvor du springer der ved 80cm så er en islænder perfekt. Men en islænder kan godt spring. smiley


  • #10   3. nov 2013 sidste år (mener jeg det var) var der en pige der startede morsø distriktstævne på hendes ismule smiley det gik da rigtig fint smiley

    tror der hvor det går mest galt i springning ved islænder er når det kikser i gangarterne, for så er det svært for dem at finde takten hen til springet


  • #11   3. nov 2013 Min gamle islænder ville sagtens have kunnet springe sin egen højde med rytter hvis noget havde gidet træne den til det. Jeg løssprang hende meget, men har ikke selv mod på springningen.

    Man må høre på meget lort som islænder ejer, men det er jo alt sammen bare fordomme. Islændere kan lige så meget som andre og MERE til!
    Hvis det kan være nogen hjælp er du meget velkommen til at vise mit album til folk: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/384620-islaenderen___et_multitalent
    Det var derfor jeg lavede det smiley


  • #12   3. nov 2013 Jeg sprang LA baner på min tidligere islænder. Og deltog da også ved almene klubstævner, hvor vi gav de fine ponyer bank smiley

    Min nuværende islænder, Merkur, rider jeg DM-alrid på. Og han springer nemt 1 meter og 90'er klasser på terrænbanen smiley


  • #14   5. nov 2013 Det kan de da (: De bliver ikke avlet til det, så det kræver nok noget mere træning, men det er jo så bare en del af det (: Som flere skriver, er der alrid, hvor der også er naturforhindringer.

    En måde at lære dem det på, er ved at løsspringe. Jeg er selv bange for at springe, men jeg har opdaget at min hoppe ELSKER det. Så derfor løsspringer vi ret tit. Det gør også at hun får strukket ud i ryggen og får brugt nogle andre muskler (: Og så er det en god afveksling fra hvad man nu ellers laver (:


  • #17   6. nov 2013 Ja for fanden en islænder kan sagtens springe jeg har sprunget 1.20 på en vi havde på min rideskole (privat hest) Og den var importeret fra island hun havde simpelthen bare lært den det.. Min egen er dov virkelig dårlig og snupler tit en bom på jorden..

    Så det er meget forskelligt men det kan lade sig gøre

    Mine veninder driller mig også med jeg rider islænder for det er jo ikke "en rigtig hest"


  • #19   8. nov 2013 Ja men jeg har fandme bevidst at det for har vidst en gammel video af det og har reder lb klasser i dressur så De kan bare holde om med at sige det og jeg hører det vær dag og flipper på dem der siger det.

  • #20   2. dec 2013 Min gamle ismule som var 121cm sprang 120! Yes sin egen højde!
    Han var så go!
    Magda jeg hr nu springer vidst omkring 100-110cm med hendes part.
    Springer kun i skoven på hende


Kommentér på:
Kan en islænder springe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce