{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.899 visninger | Oprettet:

Hvor meget drikker hesten? {{forumTopicSubject}}

Hesten kan drikke op til 40 L om dagen.

Noget af den væske kan hesten optage via græs og andet frisk stråfoder. Min hest står i boks 14 timer i døgnet med adgang til hø. Jeg har netop fået installeret en stor vandkop med flyder, så vandkoppen selv fylder op, når hesten drikker og vandkoppen registrerer at vandstanden bliver lav. Den tidligere vandkop var meget stram og der kom kun vand 3 L/min ud. Han havde derfor transportspand med 13 L vand ekstra i boksen - denne var altid helt tom om morgenen.

Derudover har jeg også fået installeret en vandmåler, så jeg kan se hvor meget han drikker.

Nu kan jeg så se at han slet ikke har kunne bruge den tidligere vandkop, for han var tydeligt bange for lyden fra den og jeg har nu været ved at tilvende ham den nye med godbidder og det går lige så stille fremad. For at tvinge ham til at drikke af den nye vandkop med vandmåler har jeg fjernet transportspanden!!! Første nat drak han 0,5 L, næste nat 1,5 L og i nat drak han 3,5 L - Ej, hvor er jeg glad for at jeg har installeret en vandmåler, så jeg kan følge med i hans udvikling og ikke blot går ud fra at han drikker smiley

Hvor meget drikker jeres hest om natten?

.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget drikker hesten?
Kommentér på:
Hvor meget drikker hesten?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce