{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

HHX på 1.år {{forumTopicSubject}}

Hej piger
Jeg har lige brug for noget hjælp. Et enkelt spørgsmål i VØ jeg ikke kan finde et godt svar på. Jeg sidder også læser årsrapport for en virksomhed, som har foretaget ændringer i anvendt regnskabspraksis ift.sidste år. Et spørgsmål lyder på:

"Hvorfor det er relevant at vide, om årsrapporten er aflagt efter samme principper?"

Håber nogle kan hjælpe, for tjaa jeg ved det ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HHX på 1.år
  • #1   16. jan 2014 Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går på hhx eller har haft VØ - nogensinde.

    Men min logiske tanke, er at det er meget svært at sammenligne årsrapporterne hvis de ikke er lavet efter samme principper. Hvis det så slet ikke er oplyst, at rapporten er lavet efter andre principper, så er det vildledende og først helt umuligt at sammenligne smiley


  • #3   16. jan 2014 Jeg går i 2.g..
    Jeg vil sige lidt det samme som ovenover. De bliver jo nødt til at indholde de samme ting med budgetter osv. fordi ellers kan de jo ikke sammenligne deres ændringer. Det vil jo sige, at hvis de havde et minus et sted året før og har fået rettet det op året efter, så bliver det jo nødt til at være samme budgetter, så man kan se, hvordan året har været og sammenligne med de andre år.
    En årsrapport laver de jo for deres egen fordel for at få ordentlig styr på året og for at vise omverden det os, og derfor skal der fremgå nogle bestemte oplysninger.

    Håber det er svar nok smiley


  • #4   16. jan 2014 Det giver mening det i skriver smiley Tak for hjælpen

  • #5   19. jan 2014 Hvis en årsrapport ikke er aflagt efter samme principper, kan det give et uklart billede af virksomhedens situation i regnskabsperioden. Derfor er det nødvendigt, som de andre ovenfor skriver, at årsrapporten helst skal indholde de samme ting. Ledelsesberetninger, resultatopgørelse osv smiley

Kommentér på:
HHX på 1.år

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce