{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Salvimin grøn {{forumTopicSubject}}

Er Salvimin grøn et tilskudsfoder?
Jeg så denne artikel og ville lige prøve at regne ud, hvordan det var i Salvimin. Det er overhoved ikke tæt på det de anbefaler dagligt. Her er den artikel jeg så: http://www.brogaarden.eu/Vidensbase.476/Kan-hesten-få-for-meget-protein.70.aspx#.Uu-mEbK9KK0

Billedet herunder viser min udregning både af det de anbefaler, og hvad hun vil komme til at få i daglig mængde af Salvimin.

Så jeg er lidt forvirret. Er det et tilskudsfoder eller hvad?
Når jeg læser på kassen jeg har med foderet og på nettet, står der dette, som lyder som om det er et normalt foder?:
"Salvimin Grøn er et vitamin- og mineraltilskud, som kan bruges ved fodring med grovfoder i form af wraphø eller hø. Det kan eventuelt suppleres med korn eller lucerne som energikilder.

Salvimin Grøn kan også bruges som supplement til kraftfoder. Reduceres mængden af krybbefoder i forhold til den anbefalede mængde, kan man tildele Salvimin Grøn, så hesten ikke kommer i underskud af vitaminer og mineraler."
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salvimin grøn
  • #1   3. feb 2014 Ja det er et Vitamin/protein tilskud...

    Men hvis du vil "spare"# på kryppe foder og have tygge tid vil det være godt sammen med Lucerne, hvis ellers hesten har fri adgang til stråfoder....




  • #3   3. feb 2014 Hun skal heller ikke tage på? Hun skal bare være dækket ind. Troede det var et foder, men så er det bare tilskud, hvor hun langt fra er dækket ind udelukkende med dette "foder". Må ud og købe noget andet, for det går jo ikke at fodre med dette smiley Godt jeg fik tjek på det inden jeg begyndte at fodre med det.

  • #5   3. feb 2014 Salvemingrøn dækker hesten rigtigt fint ind, langt bedre end meget andet smiley

    Er også meget sundere for din hest med masser af stræfoder og så vitaminer siden af.
    End at fylde den med eks. et fuldfoder hvor den ofte skal have store mængder, bare for at være nogenlunde dækket ind, rigtigt meget fuldfoder dækker ikke hesten ordentligt ind, det kan nogle gange være nødvendigt alligevel at tilføre en lille mængde vitaminer til fuldfoderet for at dække hesten ordentligt ind.
    Men mange vælger at tro på den "flotte" tekst der står på sækken, kan man desværre bare ikke altid stole på ; (


  • #6   3. feb 2014 Din hest er dækket ind m vitaminer og mineraler, som de andre siger. Der findes ingen "reelle" fuldfoder til heste, da vi altid skal tilføje grovfoderet ved siden af, eller jo måske græs af god velholdt kvalitet smiley

    Salvamin grøn kan man give ved siden af grovfoder, så man er sikker på at hesten er dækket ind med sine vit/min. Dette skal naturligvis være af god kvalitet, da man ellers risikerer at hesten fx kan komme i underskud af protein og FE, dog er dette sjældent tilfældet. Hvis man er i tvivl, så kan man dog tilføje soyaskrå, der har en god sammensætning af aminosyrerne.


  • #7   4. feb 2014 Salvimin kan sagtens gives som eneste foder udover stråfoder, så længe hesten får nok strå. Det kan også bruges sammen med korn, lucerne eller fiberpiller. Det er meget koncentreret og er perfekt til heste, som er nemme at holde huld på. Det har en super Zink/Kobber balance som et af de få produkter på det danske marked....

Kommentér på:
Salvimin grøn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce