{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

Regulator Complete {{forumTopicSubject}}

Hej...

Er Regulator Complete et rigtigt foder (fuldfoder/tilskudsfoder) eller er det kun en slags vitamintilskud?
Hvis det er et rigtigt foder, er der så en der kan fortælle hvor mange FE det indeholder?

Jeg overvejer at bruge det som "sommerfoder" til mine to overvægtige ponyer... Ville det være en ide?
De trives ikke ved kun at få en håndfuld vitaminer om dagen!

Jeg har læst på hjemmesiden, men spørg her fordi jeg ikke fandt svar på mine spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regulator Complete
  • #1   11. mar 2014
    Det er KUN vitaminer.

    Det er super misvisende at det hedder "complete" og at folk fortæller de fodre med det, eller foreslår det - hvor det 95% af gangene lyder som om det er fuldfoder. Det troede jeg også i starten.

    Det er kun vitaminer.


  • #2   11. mar 2014 Okay. Min tanke var at det enten var et meget koncentreret fuldfoder, eller et ikke særlig koncentreret vitamintilskud.

    Men i princippet kan jeg vel godt bruge det som "sommerfoder" til mine to tykke ponyer så? Så burde det jo ikke fede. Men er stadig i en mængde så de får lidt at tygge på mens de andre spiser...


  • #3   11. mar 2014
    Heste SKAL ha' vitaminer hele året rundt :o). Så ja, du kan sagtens give dem det.


  • #4   11. mar 2014 Ja, Regulator Complete ville være et super godt vitamin og mineral-tilskud til dine heste som eneste supplement til græs og evt. tørt stråfoder i løbet af sommeren.

    De fleste heste vil også kunne leve på denne kost hele vinteren smiley


  • #5   11. mar 2014 Mine heste trives ikke med princippet "kun vitaminer og wrap". De skal have noget mad ellers bliver de virkelig sløve... Men tænker at Regulator'en trods alt er så tilpas "stor" mængde at det forhåbentlig ikke er et problem når de er meget ude og måske bliver lidt varmesløve...

    Men hvis der ikke er nogen FE i tror jeg at jeg vil prøve. Kan jo altid skifte tilbage igen...


  • #6   11. mar 2014 Med hensyn til græs og wrap i løbet af sommeren... Vi har kun boet i den nye stald med de nye folde i snart et år, så jeg har ingen ide om hvor meget græs vi får denne sommer... Wrappen bliver selvfølgelig tilpasset til hvor meget græs der kommer.

    Ingen af mine heste går på døgnfold, heller ikke om sommeren, så de får strå hele året. I en mængde tilpasset efter vejret, motionen og hvor meget de er ude.


  • #7   11. mar 2014 Krikken, nu må du ikke glemme mineralerne, det er faktisk nok de vigtigste i en vit/min blanding smiley

    Hvis de bliver "sløve" kun vit/min + hø, så kunne det være hestene var i underskud af protein..?


  • #8   11. mar 2014 Hmm det kan godt tænkes. Men de fungerer bare bedst med lidt mad også...

  • #9   11. mar 2014 Der er i øvrigt ingen af dem der gider at spise lucerne... Og slet ikke når det er varmt. (Tænker om olien kan smage grimt selvom det er opbevaret mørkt og køligt...?)

  • #10   11. mar 2014
    For mig ligger det lidt i vitaminer - eftersom det er et dækkende tilskud man giver :o).

    Vil man ned og nørde kan man få taget analyse af sit grovfoder og dermed se om ens vitaminer og grovfoder passer sammen, eller om hesten kan mangle noget og derfor blive sløv.


  • #11   11. mar 2014 Jeg har faktisk fuld analyse på mit wrap smiley
    Men tror jeg vil prøve det når jeg hr brugt det andet op... Og så må jeg jo se. Hvis de bliver sløve og kedelige så må jeg jo skifte tilbage.

    Den ene får Equigard og Glucogard nu og den anden får Leisure Diet. De fungerer fint på det, jeg ville bare gerne af med de "overflødige" kalorier...


  • #12   11. mar 2014 Mine er fodret hele vinteren på regular complete, plus roepiller og wrap. De har ikke manglet noget.

    Og jo du kan sagtens bruge den hen over sommeren som vitamin/mineral foder som supplement til græs og grovfoder.


  • #13   11. mar 2014 Min oprindelige plan var faktisk at sætte dem begge på roepiller og Surelimb... Men det spiser de ikke medmindre der kommer melasse i. Og så syns jeg lidt det er ligemeget...

  • #14   11. mar 2014 Kender en del der lige skal lære at spise roepiller, der skal startes med små mængder, men de fleste lærer at spise det. min shetlænder nægtede før at spise det, men han har lært det. Han kan da stadig finde på at lade dem ligge når han har spist sine vitaminer, spise wrappen først og så først til sidst spiser han roepillerne, men forsvinder det gør de. smiley

  • #15   11. mar 2014 Jeg har efterhånden prøvet med roepiller nogle gange... Og forskellige typer og mærker. Det vil de ikke... Ikke uden melasse.

  • #16   11. mar 2014 Nej, det er selvfølgelig nok ikke alle der vil have det, mine er dog rigtig glade for det, og det giver noget i krybben, når man nu ikke må fyldes med foder.. (gælder ikke wrap) Der får de hvad de behøver og kan spise. smiley

Kommentér på:
Regulator Complete

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce