{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Hjælp til ideér {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har næsten lige fået part på en pony. Han er 3 år og er igang med at blive tilredet. Jeg rider ham nogle gange, men vil også gerne lave en masse groundwork med ham. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte. Jeg har aldrig haft en part før, og er lige startet med heste igen efter en pause på 3 år (jeg er 18 år). Da jeg red der for 3 år siden, havde jeg ikke rigtig mulighed for at lave groundwork, men jeg var meget interesseret i det og studerede det en del. Dog har jeg glemt meget af det jeg lærte.
På gården er der kun en udendørs ridebane med græs, og jeg er nervøs for at hvis jeg slipper ham løs, vil han kun græsse uden at være interesseret i hvad jeg vil lave med ham.

Men ja. Jeg søger råd til hvordan jeg kan komme igang med groundwork.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ideér
  • #1   26. mar 2014 Jeg tror, det for dig ville være en fordel, at få en underviser der lige kan huske dig på de ting, du studerede dengang. smiley

    Ellers kig i Ute Lehmans bog 'I Harmoni med hesten', der gennemgår hun alle de basisøvelser, som man kan arbejde videre ud fra. Og derudover kan du lege med noget agility (gå over, under, imellem ting) og tilvæn til forskellige 'farlige' ting. smiley


  • #3   27. mar 2014 Groundwork går jo ikke ud på at man slipper hesten løs og at den så følger efter mennesket smiley

    En masse basistræning er en god idé - stop, gå, bak, flyt for- og bagpart, sideways, volte, osv.


  • #4   27. mar 2014 Inden du slipper ham ville jeg nok råde dig til lige at finde hans tillid og interesse først. 1. Det vil hjælpe dig i at slippe ham løs senere og han så er interesseret i dig og 2. fordi han stadig er ung er det godt lige at vise hvem der har kontrollen.

    Men i tov eller noget ville være godt i starten. Med de øvelser som Bicbak skrev som basis. Derefter kan du udvikle det. Men noget vige for tryk eller tricks.


  • #5   27. mar 2014 Årh longering! lær ham at løbe i et fint tempo omkring dig og lad ham virkelig fokusere på dine bevægelser. Longen skal være slap og han hoved skal være fint rundet imens han søger ind til dig, men forbliver ude i cirklen. Det er skide godt.
    Ellers gå en masse ture især op og ned af bakker. Lær ham at følge dig og lyt til dig. Det handler alt sammen om samarbejde


Kommentér på:
Hjælp til ideér

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce