{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Eliter hvad, hvem og hvornår gode råd :) {{forumTopicSubject}}

Dette opslag er lavet for at hjælpe nye som gamle, da betegnelsen elite bliver ofte direkte misbrugt herinde smiley

Hvad skal du huske at tjekke inden du køber en såkaldt færdig elite smiley

1. Tjeck hvad gp'en ligger på indenfor for den specifikke hesterace (tryk placering, heste, genetik og så valgte race

2. Tjeck dens samlede færdigheder i forhold til de bedstes færdigheder indenfor racen (Tryk placering, heste, færdigheder og vælg race)

Hestene kan let have en god gp, men hvis den er blevet trænet forkert, dårlige medfødte evner eller et sted med dårlige ridetimer, vil dette give udslag i dens samlede færdigheder

3. Hvad skal hesten bruges til ? er det til at fange en masse fx galop rosetter med en appa eller er det for at få en god placering i granprix (For at tjekke hvilke racer der får placeringer i granprix eller ligger godt med i placeringerne; tryk konkurrencer og så granprix

Husk at tjekke hestens medfødte evner og at den har leget sine føllege fuldt ud og ja de bedste elite sælges som vallaker, både fordi folk beskytter deres store og dyre arbejde med deres avl, men også fordi det giver en ekstra bonus smiley

Og ja jeg har også begået massere af fejl og indkøb af dårlige heste, der bestemt ikke kunne være med fordi ej der kunne jeg spare lidt eller dette her skulle lige prøves/ vidste ikke hvad jeg skulle kigge efter smiley

Dette er lavet for at hjælpe nye /gamle brugere ikke for at svine opslag til hvor betegnelsen elite bliver brugt smiley men prøv at skrive elite i søge feltet og se hvor ekstremt mange opslag der kommer op smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eliter hvad, hvem og hvornår gode råd :)
  • #1   11. apr 2014 Kan sagtens have glemt noget så skriv endelig på hvis der mangler mere smiley

  • #2   11. apr 2014 Hvad skal en elite så have på for at kunne ligge i toppen, her er et eksempel;

    http://www.howrse.dk/elevage/fiche/?id=2500563

    Om man vælger at bruge æble eller elementer er jo ens eget valg, men elementerne kan man være heldig at få en lille ekstra bonus i en af færdighederne, den lige præcist skal bruge i dens konkurrence smiley

    Flere af de ældre eliter har både element og æble på, hvilket gør at hesten får bonus for begge ting, dette er desværre ikke muligt at gøre mere smiley men derfor kan ældre elite faktisk stadig klare sig godt, pga de ekstra bonusser fra begge ting smiley


  • #3   11. apr 2014 Det er også vigtigt at huske at hesten har fået Bella bonus og hovfedt på sig inden i tilmelder den til granprix + sørge for hesten helst stå opstaldet et sted med 10 stjerner helst, alt sammen er med til at give hesten ekstra bonus smiley

  • #4   11. apr 2014 Hvad skal jeg så huske når jeg så har købt min nye skønne granprixhest/elite/rosethest smiley

    Får lagt alt det dsm og bonusser på du kan http://www.howrse.dk/elevage/fiche/?id=2462741.

    Find et rigtig godt ridecenter til din hest, det optimale er selvfølgelig 59-60 i ridetimer men det er de færreste steder der har det; tryk evt placering og så ridecenter og kig listen igennem. Det er hårdt arbejde at holde et ridecenter på toppen eller bare at få det på de ridetimer, så husk at acceptere et nej og forvent at hvis de tager din hest ind skal hesten laves helt færdig samme dag den bliver opstaldet smiley hvorfor så det, da hvis dette ikke bliver gjort kan din hest være skyld i at ridetimerne falder.

    Ved selv det kan være svært at finde ridecentre, har selv været ude og indkøbe heste kun med henblik på at få mit ridecenter op i ridetimer. Kan desværre ikke bruge mit eget endnu til elite træning eller opstaldning på hestens granprix dag, da jeg kun lige har fået det op på 58 i ridetimer og 8 stjerner, men målet er også at jeg kan træne og have mine til eliter opstaldet hjemme smiley

    Når hesten er 2 år kan den modtage vand fra ungdommens kilde og skal fra den dag af hvert år til og med 25 år modtage ridetimer, hvis hesten ikke gør dette eller har modtaget vand fra ungdommens kilde, kan dette betyde et fald i samlede færdigheder på 176, hvilket er rigtig meget smiley

    Så er det bare at få trænet hesten i alle de gule bjælker, give den den rideture både korte og lange indtil du ikke kan det mere og derefter ridetur på stranden, til du ikke kan det mere. Så er det bare at melde til stævner, dette kan også sagtens gøres tidligere smiley til hesten er markeret med fed i alle dens færdigheder. Så skal hesten have 20 himmelstykker eller en himmelpakke. Derefter skal hesten bare aldres til den er 25 år og HUSK ridetimer hvert år fra 2-25 år

    Og ja de første par gange, man laver eliter tager det nærmest en hel dag eller mere smiley Der er også nogen racer der er ved at tage livet af mig når jeg skal træne dem op og andre hvor de er færdige i løbet af 2 timer smiley

    Held og lykke med projekt elite og håber i har kunnet bruge det til noget, samt glæder mig til at se en masse fine heste smiley


  • #5   11. apr 2014 Synes det er godt lige at få defineret. Synes personligt det er irriterende, når en bruger har en hest i salg, som hedder 'Elite!!!', når den på ingen måde er i nærheden af at være det..

    Men synes generelt det er irriterende, når brugere prøver at sælge deres heste, som noget de ikke er.

    Eksempelvis har jeg set heste hedde 'pashest' hvor de havde DVS og 'Bliver sølvæble!', hvor pelsen slet ikke udgår.. smiley


  • #6   11. apr 2014 Jep der er mange salgstriks og det er da super irreterende og svært for nyere brugere af finde rundt i

  • #7   11. apr 2014 Ja bestemt, og det der undrer mig er, at det også er en meget erfaren spiller, som også har haft heste med sådanne navne. Personligt ville jeg have ændret dem.

    Men ja, hvor gang jeg ser det, får jeg lyst til lige at skrive og 'informere' om at den altså ikke er, hvad navnet fortæller.


  • #8   11. apr 2014 Det gør jeg også, men det var egentligt også det der fik mig til at lave dette indlæg smiley så har folk da mulighed for at sortere i junglen med salgstricks smiley

  • #9   11. apr 2014 Godt emne smiley

  • #10   11. apr 2014 Takker smiley ved bare hvor pas jeg kunne have sparet igennem tiden og elite føl koster ofte en del pas, så derfor syntes jeg også at alle skal have muligheden og ikke undlader at fortælle optimal træning, træningssted og bonusser betyder en hel del + vurdering af færdige eliter smiley

    Ligesom jeg ved mine egne elite føl til ikke vipbrugere, smider en mordax bonus på inden salg, for jeg bliver kun glad når hestene klarer sig godt smiley


  • #11   14. apr 2014 Rykker lige denne op smiley for at hjælpe nogle af de nye

  • #12   26. jun 2014 Camilla F tænkte påom du tager heste i træning:)

  • #13   26. jun 2014 Ja det gør jeg smiley men normalt forgår det over dele konto, kan dog ikke idag da jeg ved at der burde komme en elite senere jeg har lovet at lave klar til i aften smiley

  • #14   26. jun 2014 okay det fint hvad plejer du at tage for det smiley


  • #15   26. jun 2014 Hvis det er fra 1,6 år til 25 år så plejer jeg at få 3 pas smiley

  • #16   26. jun 2014 okay hvor mange dage bruger du på det smiley

  • #17   26. jun 2014 1 dag ellers ødelægger det ridecentrene alt efter hvilken race det er smiley

Kommentér på:
Eliter hvad, hvem og hvornår gode råd :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce