{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Bid til pony {{forumTopicSubject}}

Hej de damer

Jeg har lige et spørgsmål, vedr. bid.
Min søsters pony (tidligere min) har det med at trække min søster ned, fordi hun vil rende med hovedet nedad, lige nu rider hun med et treringsbid, hvor tøjlen er i anden ring.

Men vi overvejer lidt at prøve at skrifte, vi har prøvet med todelt pelham, alm. bid, og kort på hjemmebane med stang (ikke over kort periode selvfølgelig)

Men har I nogen gode tips til hvad der vil ku gøre så ponyen ikke vil rende med hovedet nede hele tiden, og jo, hun er tit på plads, men prøver at løbe lidt af på springene, så afstanden bliver meget dårlig.

Tak for hjælpen på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid til pony
  • #1   12. jun 2014 Grundridning - at skifte bid er symptombehandling. Tro mig, jeg har en 1nogenoghalvfjers hest, der synes at det der springning er SKIDE sjovt, og hun er en helveds masse stærkere end mig - hvis jeg bare skiftede bidet i stedet for at cementere grundridningen, så ville der gå 2 måneder, så havde hun vænnet sig til det nye bid og bum, samme problem opstår igen ...

    Når hesten hiver ned, er det super vigtigt at man har hælene nede - har man det, så er det stort set umuligt at blive trukket med. Jeg træner det selv på min, fordi hun også har tendens til at smide alt vægt i tøjlen og trække til, når hun ikke synes hun har frie nok tøjler til at bestemme selv.

    Hvis den løber mod springene, så ville jeg træne stop/respons i stedet for at symptombehandle. Det er det der bedst kan betale sig i det lange løb smiley .
    Og jeg ved det kan lykkedes, min hest er blevet kaldt livsfarlig på en springbane fordi den løb sådan, nu kan den rides på næsten ingen tøjlekontakt og stadig bare afvente næste kommando, fuldkommen afslappet smiley


  • #2   14. jun 2014 havde det samme problem og jeg beyndte at ride med myler bid level 3

  • #3   27. jun 2014 Dette bid hjælper på nogen heste. Det ligger fladt på tungen men når du så tager ide, har den en effekt som gør at nogen heste så vil tage hovedet op. Men dette bid hjælper ikke på alle heste. Du kan finde det på www.beris-bits.de

    profilbillede
  • #4   1. jul 2014 Tror ikke man må ride med det på en kat II pony, og vi har også fået et bid på prøve smiley

  • #5   2. jul 2014 Det hved jeg ikke noget om;-)

Kommentér på:
Bid til pony

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce