{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

øvelser der vil gavne tilridningen {{forumTopicSubject}}

hej alle øm små 18 dage får jeg en 5 års hjem hvor jeg gerne vil have at den lære mig at kende og omvendt:-) men jeg har ikke så meget erfaring med en hest der intet kan jeg får self hjælp men jeg vil også gerne kunne lave noget med hende uden der står en og råber
hun tager alt meget roligt og når jeg syntes at hun er klar skal jeg også tilvænne hende til sadel og trense.
men jeg spøger om noget "leg" man ville kunne lave med hesten så hun forbinder mig med noget godt, har overvejet at lære hende nogle tricks som kysse,smile og ryste og komme når jeg kalder smiley
men er der andre ting jeg kan lave med hende
(undskyld hvis det er rodet:-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øvelser der vil gavne tilridningen
  • #1   14. jun 2014 Når jeg står med en hest (især de unge, "rå") laver jeg gerne en masse miljøtræning og agility.

    Ligger en masse fjollede ting ud på banen som hesten skal gå over / imellem / under / forbi - paraplyer, gamle bildæk, tønder, plastik, en gammel madres, duge, kegler, spande, bomme, støtter, reb osv osv. - her lader jeg meget gerne hestens personlighed skinne igennem, det er en fantastisk måde at lære hesten og tackle udefra kommende påvirkninger / forstyrrelser <b>og</b> det er en fantastisk mulighed for rytteren at se hvordan hesten reagerer på ændringer i hverdagen og på nye ting.

    Endvidere laver jeg gerne små labyrinter ud af bomme og går gennem banerne - når hesten er god kan man også bakke tilbage igennem labyrinterne eller ligge tæpper, puder osv i labyrinterne så hesten blive udfordret lidt ekstra.

    Jeg synes personligt det er fantastisk træning for hesten - den lærer at tackle og acceptere det miljø den nu engang havner i, den forberedes ret godt til stævnemiljø og andre "skræmmende" / nye miljøer og så får man som rytter en rigtig god mulighed for at se hvordan hestens er som person. Er den sådan en der løber sin vej når den får ryggen til nye ting, skal den have god tid til at snuse til tingene, farer den sammen eller løber den sin vej, ignorerer den rytteren når den bliver stresset / bange?

    Mine "stakkels" muler - unge som gamle - bliver trænet i agility gerne 2 gange om ugen. Min store dame rider jeg også på når vi skal igennem banerne og især labyrinterne bruger jeg meget fra ryggen af også smiley

    Kun fantasien sætter grænser - og held og lykke med den nye mule smiley


  • #2   14. jun 2014 Det er altid en god ide at gå en tur med hesten, hvis der er ting den er bange for så vis hende at det ikke er farligt så ved hun at du hjælper hende og vil hende det bedste. Det er også en god ide at i bliver lukket ind i en hal og så hun lære at følge efter dig. Lad være med at se hende i øjnene da det betyder at du er sur smiley

  • #3   15. jun 2014 Følger lige med smiley

  • #4   17. okt 2014 jeg har haft hende o ca 3månrder nu, og hun er ridbar i alle 3 gangarter.
    hun har haft pressinger og sig og over ørene hun løsspringer, longere i mellem standere og bomme:-)


    profilbillede
Kommentér på:
øvelser der vil gavne tilridningen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce