{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Kåring {{forumTopicSubject}}

hej smiley

jeg har den skønneste fjordhest på 4 som skal på dyreskuet næste år til kåring. jeg har haft hende siden hun var 0 min <3.
og vi har været til dyrskuet plageskuet og store hestedag og det er 5-6 gange i det hele men ALLE gange vi har været til kåring er vi blevet slået af en anden fjordhest som også har været der.
jeg elsker min smukke pony og har altid og vil altid gøre det. hun skal være ridehest men det kunne også være sjovt at træne noget andet så man ikke køre helt død i ridningen.

så hvad kigger dommerne efter og hvordan træner man det op smiley

hold venligst tonen pæn smiley smiley smiley :D smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring
  • #1   9. sep 2014 det er meget forskelligt hvad dommerne kigger efter, men jeg oplever ofte det er gangen og udstrålingen de kigger efter samt hvor godt opdraget de er (:

    jeg skal afsted med min lille hoppe her til foråret og vi træner rigtig meget hendes gang, ved at løbe over bomme osv. hun har allerede en fantastisk gang med synes ikke det gør noget at man frem provokere den lidt mere smiley


  • #2   9. sep 2014 okay er det bare at ligge nogle bomme ud og så gå og trave over dem smiley
    og tak for svaret smiley smiley


  • #3   9. sep 2014 ja det er hvad jeg gøre lige pt, ellers har jeg altid en dressurpisk med når vi løber og ''klapper'' lidt til benene så hun løfter den endnu mere (:
    jeg løber også tit ved vejen med hende, pga. vi kan løbe på et længere lige stykke, samt det er også godt for hende at der sker noget omkring hende når vi træner (:

    men self skal man ikke bare springe ud i at træne ved vejen hvis hesten ikke er van til det, så gå nogen små ture ved vejen. og være sikker på du kan komme godt ind i siden hvis hesten er en smule nervøs (:

    jeg går med min hoppe hverdag ved vejen om det så bare er at hun skal skridtes af, eller om vi så træner (:

    samt du skal også træne på opstillingen hvis i ikke har styr på den, så er det altid en god ide at lære hesten fra starten når den skal stoppe at den skal stille sig rigtig op (: jeg gør det at hvis hun ikke stille sig rigtig nok, så bakker jeg hende et skridt tilbage så hun står rigtig (:


Kommentér på:
Kåring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce