{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Unghingste med bedækningstilladelse {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!

Her i sommeren 2014 har jeg kigget lidt rundt efter hingste, og jeg tror at jeg er blevet enig med mig selv om at det kunne være rigtig spændende(og lidt billigere) at bedække min egen hoppe med en unghingst.

Jeg har holdt lidt øje med joras, men indtil videre har jeg kun stødt på en unghingst der havde bedækningstilladelse. Og det kan da ikke være rigtigt at der ikke rigtig er nogle unghingste der bedækker smiley

Kender I nogle hjemmesider eller andet, hvor man fremover kan holde lidt øje med de unghingste der får lov at bedække?

Venligst den nysgerrige Sandra, der æææælsker at sidde og finde kærester til sin egen hoppe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghingste med bedækningstilladelse
  • #1   14. sep 2014 http://stambogskontor.islandshest.dk/index.php?id=1899

    Tryk ctrl+F og indtast et årstal, så kan du finde de unge blandt alt med bedækningstilladelse i DK

    Ellers er der Worldfengur.


  • #2   14. sep 2014 Tusind tak Søster smiley

  • #3   14. sep 2014 ja som Mcfluff siger prøv der smiley
    men de fleste bruger selv bedækningerne, i hvert fald de stutterier der har unghingste og de fleste sættes derfor ikke ud offentligt.. men nu er det også lidt sent at prøve at finde hingst smiley og unghingstene har jo begrænsede pladser så det er ikke sikkert der er så mange tilbage, men tidligere på året så jeg flere reklamere på deres hjemmesider smiley


  • #4   14. sep 2014 Kristina, ja ved godt at det er lidt for sent, hæhæ! Men kan simpelthen ikke lade vær smiley Men okay, tak!

  • #5   14. sep 2014 hæhæ forstår det godt smiley jeg går også og tæller ned til min hoppe skal fole selvom der stadig er 9 måneder til xD

  • #6   14. sep 2014 Hahaha! Åh det kan jeg godt forstå at du gør, det er simpelthen bare så spændende sådan noget! Jeg ved også at der går nogle år endnu før jeg skal have min hoppe til hingst, men alligevel så kigger jeg løs som hvis jeg skulle have hende afsted i år xD

  • #7   14. sep 2014 jeg har også allerede en lang liste med hingste jeg skal ha prøvet selvom jeg ikke helt ved om hun skal ifoles igen næste år smiley vil jo også gerne ride hende.. men som de siger skal man jo avle på dem man helst vil ride på så man får gode rideheste smiley

    må jeg spørge hvorfor du vil have unghingste? smiley


  • #8   20. sep 2014 Det er helt rigtigt! Kan man prøve at ride på nogle af hingstene, eller hvad er det at du mener? smiley Altså, hvis man skal finde ud af om man vil have et føl eller dem??

    Det er nok mest på grund af pengene, man kan spare rimelig mange penge for selve bedækningen hvis man bruger en ung én, også synes jeg også at det hele er mere spændende, hvis man tænker ridemæssigt smiley
    Selvfølgelig er det altid mere sikkert hvis man bruger en erfaren hingst, men når det er professionelle avlere der har med unghingsten at gøre, så er jeg nu helt tryg smiley


  • #9   20. sep 2014 jeg tænkte med hensyn til avl smiley altså nu har jeg jo selv brugt en unghingst eller det er i hvert fald hans første sæson men altså man ved ikke rigtig hvordan hingsten avler så det er jo ikke alle der vil bruge de unge medmindre de kender deres hoppe godt og ved hvordan hun avler så det var bare ren nysgerrighed smiley


  • #10   20. sep 2014 Det er bare i orden! Hvilken unghingst brugte du og ville du anbefale ham? smiley

  • #11   21. sep 2014 Jeg har brugt Bassi fra Tindskardi, men altså han er kåret i år så er jo som sådan ikke et af de løse skud hvis man kan kalde dem det smiley men det er hans første sæson så man ved jo heller ikke hvad han avler endnu..
    men altså om jeg vil anbefale ham kommer jo an på hvad man gerne vil avle og hvad der passer til sin hoppe, men jeg synes han er en fantastisk hest, jeg har kendt ham siden han var føl og han har en fantastisk sind, super afstamning og ikke mindst gode bevægelser og super ridehest smiley og så kan jeg tilføje at han er 4-gænger smiley


Kommentér på:
Unghingste med bedækningstilladelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce