{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

Mudderfolde! {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver i denne gruppe, da mudder kan forårsage muk, foldskader og hæmmer hesten i at bevæge sig frit og naturligt.

Hvad gør du får at dine heste ikke står i mudder til knæene?

Jeg flyttede min hest i starten af januar til et andet sted, hvor mudderet kun gik op til hovkanten, de værste steder, men denne våde og regnfyldte måned har gjort at der alligevel er knæhøjt mudder 2 steder på folde. Lige foran løsdrift huset og omkring der hvor de spiser.

Hvad kan man gøre? Da det ikke er eget sted, men jeg står til leje har jeg ikke den store langsigtede økonomi til at at skrabe jorden af, dræne området og lægge stabilgrus på i stedet for, som klart ville være det bedste, så hvilke billigere alternativer har i andre benyttet?

Er der nogen der har benyttet jordarmering a la det her?
http://jordarmering.dk/jordarmering.dk/index.php/heste-husdyr?gclid=CjwKEAiArqKmBRCOj_qfmuqinnYSJAAkAYwG4yxHDTB_I_KKrDiWZJ3xd-RVS9F9YCXUCSeiXcwitBoC4cbw_wcB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mudderfolde!
  • #1   28. jan 2015 Smid flis eller grus ud smiley

  • #2   28. jan 2015 Jeg synes grus er herre dyrt og med den mængde grus jeg skal bruge for at de ikke træder det sammen (min. et lag af 30 cm) så bliver det virkeligt dyrt.

    Flis er knap så dyrt, men der skal også lægges et seriøst lag (min. 25 cm) hvis det skal have en effekt og så bliver det også dyrt. Derudover forgår flis i løbet af 5 år og så står hestepensionen med et endnu større problem når det er blevet til muld, så jeg tror ikke jeg får lov at smide det på smiley


  • #3   28. jan 2015 Tror desværre ikke der er nogle lette, billige løsninger til dette problem. Selv det du linker til koster jo også en del, når der skal lægges drænende lag under osv. Så med mindre opstaldningsstedet vil gøre noget ved problemet, tror jeg desværre bare at du må leve med det. Og så handler det selvfølgelig om, at der ikke går for mange heste på for lidt plads, og også at foldene er så store at foderstationerne kan flyttes rundt uden det hele bliver et stort mudderbad.

  • #4   28. jan 2015 Foder stationen er fast og huset står også fast. De går kun 2 ponyer og 2 shetlandsponyer på et areal der minder om en stor ridebane. Der er som sagt heller ikke MEGET mudret alle de andre steder end de 2 steder.
    Det er nok tale om ca. 15-20 m2


  • #5   28. jan 2015 Her graver jeg simpelthen render, der leder vandet væk fra boksene. Det virker så kun fordi der er lavere væk fra boksene end udenfor dem, men det tager meget mudder.
    Og så priser jeg min lykkelig for at mine ponyer hverken får mug eller sur stråle - heller ikke i det her skodvejr!

    Nede ved vores hundeskov har de lagt grangrene ud foran indgangen, som ellers er rent søle. Det prøvede jeg ved hesteboksene med noget succes.


  • #6   28. jan 2015 Der var en der skrev på facebook at man kan købe relativt billigt terrænarmering i Jem&fix. Det ligger ikke online, så man skal åbenbart ind til butikken for at finde det.

    En på joras skriver at hun gav 119,- pr 0.96 m2


  • #7   28. jan 2015 Altså i åbningen på min fold er der os en del mudder, men det blev hurtigt løst ved at lægge en masse gran grene ud fra jule træet smiley

  • #8   29. jan 2015 Vi har gravet dræn på vores fold, fordi vi havde meget mudder forrige år. Men det har helt klart været det værd, for nu har vi slet intet mudder mere smiley

  • #9   29. jan 2015 Ved hvad det kostede at krave dræn ned og kan du fortælle mere om hvordan i gjorde? smiley

  • #10   3. feb 2015 Vi har på vinterfolden valgt at grave muldjorden af og ligge sand, det koster lidt men har ikke mudder og muk problemer..

    Har dog lige købt plast armeringsriste hjem til at ligge uden for leddet og lidt ind på folden for at holde lidt fast på jorden på dette område hvor hestene går meget..


  • #11   26. mar 2015 Ja jeg vurderer at få lavet min kommende løsdrift sådan at der hvor de går ud og ind samt ved foderstationen/høhækken at det er beton.. smiley

Kommentér på:
Mudderfolde!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce