{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.566 visninger | Oprettet:

Når Chefen fortæller personlige ting {{forumTopicSubject}}

Da jeg mødte på arbejde i går i aftes, fortæller mine kollegaer mig at vores chef har stået i overlaps situationen og fortalt at rådighedsvagten skal og en kollega skal møde tidligere ind her til morgen, da jeg skal gå før, fordi jeg skal til behandling på hospitalet. og han fortæller dem hvilken type behandling der er tale om.
Hvordan forholder jeg mig i den situation, jeg har bevidst ikke fortalt mine kollegaer om disse behandlinger, da jeg ikke ønsker at tale om dem på mit arbejde, men nu har min chef så fortalt det, så hvordan forholder jeg mig til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når Chefen fortæller personlige ting
  • #1   18. sep 2015 Medmindre du allerede havde fortalt din chef at han skulle lade være, så må du lige bede om at snakke med ham, og så roligt bede om at han en anden gang ikke fortæller dine kollegaer den slags ting. Evt kan du jo komme med den forklaring, at det er fordi du ikke ønsker at skabe urolige medarbejdere.

  • #2   18. sep 2015 Det tror jeg faktisk ikke at han må. Er du ikke medlem af en fagforening, som du kan ringe og spørge om hjælp ved?

  • #3   18. sep 2015 Fagforeningen mener at det er et klart brud på tavshedpligten, uanset om det er en tanketosk eller bevidst. Og råder mig til at sende min chef en mail hvor i jeg fortæller ham at jeg er bekendt med at han har fortalt om mine private forhold til mine kollegaer og at det ikke er ok. At den slags skal stoppe nu.
    Og så mener de at jeg skal cc den mail til forstander


  • #4   18. sep 2015 Så er det så op til dig selv, om du vil det. Det kan jo godt give lidt dårlig stemning. Men hvis det var mig, ville jeg i hvert fald lige tage fat i chefen og sige at det ikke er ok, som det mindste.

  • #5   18. sep 2015 Jeg ville nok tage det ret cool og ikke begynde med fagforening og alt muligt. Hiv fat i manden og tag en snak og sig du blev ked af at har brudt sin tavshedspligt. Selvfølgelig skal han da holde sin mund, men har i ellers et godt forhold ville jeg ikke sætte det over styr. Jeg har selv siddet på den anden side af bordet og begynder medarbejdere at drage fagforeningen og dennes regler ind i alt, så kan jeg love dig for jeg kan blive en rigtig rigid regelrytter. Ikke noget med at gå 30 min før eller have børn med på arbejde ect. så kører vi efter reglerne.

  • #6   19. sep 2015 joo men altså hvis nu rikke eks er i behandling for kræft.. kønssygdomme barnløshed eller noget i den dur er det da bestemt ikke ok og fortælle noget hvis man eks ikke ønsker det er da meget personlige ting

  • #7   19. sep 2015 Miv - Det handler ikke om at det ikke er OK, men at det er nemmere at starte med at tage en snak om det ansigt til ansigt, fremfor at hive fagforeningen ind i det fra starten. Gør man det sidste trækker man nogle meget hårde linjer op, som kan komme til et bide en i bagdelen i sidste ende. Tager man snakken med chefen som så viser sig at være helt urimelig/stadig bryder tavshedspligten, SÅ kan man hive fagforeningen inde over. Det handler om at være den voksne og tage den gode dialog, i stedet for med det samme at sætte hårdt mod hårdt smiley



Kommentér på:
Når Chefen fortæller personlige ting

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce