{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Når forskningen virkelig giver resultater <3 {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg ville bare lige dele min glæde med Jer. Og måske også bidrage til at andre ikke er bange for at forsøge.
Sidste sommer blev Tindur alt for tyk. Jeg begyndte det forår da de kom på græs efter at have fået forsknings resultater omkring mavesår, at sørge for at han også havde hø om natten da hans flok kom på jordfold. Vinteren før var han blevet alt for tynd da de ikke fik nok hø.
I løbet af sommeren (14) kom jeg også over forskningsresultater fra en engelsk dyrlæge der havde forsket i heste og overvægt. Hans resultater var at heste der var overvægtige, var dette fordi de stresset omkring foderet da de havde lært at det forsvandt (de løb tørre på et tidspunkt) og at hestenes hjerne ville ved at få hø ad libitum (aldrig løbe tør for mad) vænne sig af med at overspise og stresse, og så tabe sig da deres hjerner vennet sig til at kun spise når de faktisk var sultne.

Jeg valgte så sidste vinter til trods for en lidt for tyk Tindur at fodre ham ad libitum i småmasket hønet. Tindur startede ud med at spise 16 kilo i døgnet.. Og noget af høet var meget kraftigt så han tog mere på.. Jeg holdt på mit, krydsede fingre for forskningen. Så blev Tindur låst således at vores træning blev meget mindre energisk. Så det hjalp ikke på hans vægt.. Jeg fik byttet det kraftigste hø ud med noget mindre kraftig og Tindur gik også ned til at kun spise 13 kilo i døgnet. Jeg fortsatte med at give forskningen tid.Og Tindur begyndte at spise 9 kilo i døgnet. Nogle dage kun 7 kilo. Han fik stadigvæk rigeligt i nettene og løb aldrig tør for hø! Resultatene kom. Langsomt tabte han sig. En uge før han kom på døgnfold igen var han i perfekt stand smiley smiley
I løbet af sommeren (15) har han stadigvæk haft hø ad libitum på natfolden og græs om dagen. Han fik Ca 6kg på natfolden men har aldrig spist alt op. Han blev dog for tyk af græsset igen men i løbet af de sidste uger har han tabt sig da græsset ikke er så kraftigt mere.
Jeg var dog meget spændt på hvordan det nu blev når han kom på boks igen.. Han kom på boks i går. Han fik 12 kilo hø i sine net. Da jeg kom i dag så havde han spist 7 1/2 kilo smiley så juubi smiley forskningen havde ret! Jeg har fået en hest der spiser når han er sulten og ikke fordi han er bange for at maden forsvinder så han overspiser smiley det er selvfølgelig kun gået en nat men tænker at det fortsætter smiley
Jeg har nu en glad og tilfreds hest der er i en utrolig fin foderstand smiley
Jeg holdt ud og stolte på forskningen! smiley og jeg fik et fantastisk resultat smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når forskningen virkelig giver resultater <3
Kommentér på:
Når forskningen virkelig giver resultater <3

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce