{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

sommereksem {{forumTopicSubject}}

jeg fik taget blodprøve på Fjölvi for at se om det var sommereksem han havde. han blev testet negativ! smiley han har altså ikke sommereksem!! vi er rigtig glade Fjölvi og jeg. :b for at fejre det tog vi vores første tur i skoven alene... smiley
og så har jeg lige to spørgsmål smiley
er det normalt at islændere klør sig så meget? næsten hele Fjölvi's man er kløet af nemlig.
og er jeres heste nemmest at styre når i rider alene på tur, eller sammen med andre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommereksem
  • #1   6. jun 2007 Da jeg købte SIlja sidste sommer kløede hun sig så meget at det blødte omkring bringen :s Jeg græd næsten når jeg så hende, og jeg ringede rundt til alt og alle ..
    Til sidst gav min underviser Chatrine mig det tip at hunne muligvis kunne have mygge stik, og at jeg skulle prøve at købe bentjære smiley det prøvede jeg så og smurte det på lidt over det hele, og BVDR hvor det lugter, men det virker mega godt , der er ingen dyr efter hende nu smiley

    - Jeg sys Silja er næmmest alene smiley fordi hun bliver lettere stresset når Blakkur er med ..
    Men Skjóna derimod er nemmest med andre smiley for ellers bliver hun træls og VIL hjem smiley
    Men jeg kan ride dem alle alene og med andre smiley


  • #2   6. jun 2007 Hvis der er hævelser nede under bugen mod bagbenene er det tegn på at det kan være sommereksem. Der bider mitterne også.


  • #3   6. jun 2007

  • #4   6. jun 2007 ja mange klør sig men mest dem der har eksem det er da synd at han klør sin man væk personligt havde jeg taget eksem dækken på hvis det var mig så min hest ikke bliver helt hårløs prøven kan godt tage fejl tror jeg

  • #6   6. jun 2007 hvad koster sådan en blodprøve?

  • #8   6. jun 2007 ja det er rigtigt sommer eksemen for de jo først i DK det er fordi på island har de insekter men der er de ikke på den måde allergiske over for det

  • #10   6. jun 2007 neej det var da rigtigt det du sagde

  • #11   6. jun 2007 min har været i danmark i 4 år og hun har først fået eksem nu fordi hun er blevet flyttet ud til et sted med flere mitter desværre

  • #13   6. jun 2007 ja

  • #15   7. jun 2007 Jeg har en hest med sommereksem, og hvis han kan komme til det, kløer han sin hale og man helt af, så jeg tror du skal give ham et eller andet. Det kan også være han har lus, selvom det burdte de ikke på den her årstid. Så jeg kan sige hvad det er...
    Min ene hest Hlódvik er nemmest at styrer når jeg rider på ham alene, hvis han ikke har bestemt sig at ville hjem... Min anden hest Tvistur er nemmest at styre sammen med andre, ikke fordi han er svær at styre nogen af stederne, men er SÅ doven. Så man kan næsten ikke få ham frem, når jeg rider alene, men alle dem jeg har mødt siger det er nemmest at ride alene. (Hvis deres hest ikke vil hjem, og begynder at stejle, eller hvad de nu kan finde på at gøre..) Håber du kan bruge det! smiley


  • #16   7. jun 2007 Det med rideturen...

    Nu rider jeg kun ture på Tjalfe, så han er ret nem at styre.. Nemmere end i en ridehal faktisk, for der gider han ikke at vade rundt inde.. smiley
    Men han er nok nemmest når jeg rider sammen med andre tror jeg, for når vi rider alene, så skal han altid lige forsøge at dreje rundt et par gange ind til vi kommer ned for enden af vejen, hvor vi så drejer ned af en anden vej.. Men når først vi så er kommet rundt i svinget, så er der ikke noget.. smiley
    Så vil næsten sige at han er lige nem uanset hvad, selvom han godt nok ikke vender rundt når der er en anden hest med.. smiley


Kommentér på:
sommereksem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce