{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Bruge ryggen ? {{forumTopicSubject}}

Heej kloge dressur folk smiley

eg står med det "problem" at eletra ikke får ryggen nok op, og derfor ikke strækker sig godt nok.. Har prøvet at ride hende frem nu i lang tid.. en der sker ikke så meget..
Jeg har overvejet at longere med pessoa ?

Men vil høre om der er nogen herinde der har nogen andre gode ideer.. øvelser andre ting ?
Og tror du at det vil hjælpe at longere med pessoa ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruge ryggen ?
  • #1   24. jun 2007 jeg ville prøve med longen,

  • #2   24. jun 2007 Prøv at ride helt roligt.. Så roligt at den næsten går i stå.. Lyder forkert, men det hjalp utrolig meget på Wanessa. Hesten skal lære at bruge benene ligegyldigt tempoet.. Og så hold nakken godt nede, så den bruger ryggen.. Og rid eventuelt bagparten ud af volten, så er det lettere at kontrollere..

  • #3   24. jun 2007 Okay.. det skal prøves:)
    Når un så bliver mere "stabil" kan jeg så øge tempoet igen ?

    Hendes galop er heller ikke for god.. hun er al for slem til bare at smide ryggen og galopere væk under mig..?


  • #4   25. jun 2007 Ligesom
    Joan Kvolbæk - Marcell - Pau´s skytsengel xD siger :Altså når du varmer op i trav med letridning så skal du ride hesten så langtfrem og NED som mugligt smiley ".

    Altså rid dybt, så kommer de lettere op at svinge smiley

    Men ellers undervisning af en prof. vil nok hjælpe smiley


  • #5   25. jun 2007 røver a ride hendes dybt.. men hun går bag bid og undgår det derfor på den måde..

    Jeg får undervisning af en meget dygtig kvinde..

    Selv r jeg inde på om hun kan have ondt ? Hun fik rdnet tænder i februar.. men efter at have læst en artikel i Equipage (nr. 9 september 2006) kunne jeg godt frygte der er et eller andet...
    kan godt være det bare er mig der er pyldret??


  • #6   25. jun 2007 Den skal gå lidt under, når den går dybt smiley

  • #7   25. jun 2007 CJJ : Jeg rider min i et godt tempo. Nogen vil sige det er hurtigt, men det hjælper mange heste til at få sving og bruge ryggen hvis den rides rigtigt. Jeg skal fx. ride godt frem have indvendig ben til, så han flytter bagparten ud af volten og lave meget små halve parader på udvendig tøjle, så han ikke bare bøjes af i halsen, men hele kroppen. Håber det kan hjælpe! I galoppen skal man huske udvendig.!

  • #8   26. jun 2007 Taak for alle jeres forklaringer smiley

    Jeg får dressur undervisning en gang om ugen af en meget dygtig træner.. jeg har lavet dette indlæg for at høre hvordan i ville gøre.. så det kunne give mig lidt inspiration.. Ved nemlig godt selv at det er umuligt at "undervise" mig når i slet ikke har set mig og min hest..
    men det var så heller ikke det der var meningen !
    (det her er mest til Nobi skath)


Kommentér på:
Bruge ryggen ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce