{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

halt.. hvad nu ?? {{forumTopicSubject}}

det hele startede onsdag i uge 30.. skulle ud og springe og sadlede op.. men da jeg skulle trave varm var Celina halt :(.. jeg tænkte okay hun har slået benet eller et eller andet så sadlede hende selvfølgelig af og tjekkede benet men det var ikke varmt eller noget.. der var ingen ting..

dagen efter ville jeg tjekke hende så jeg fik nogen til at kigge mens jeg løb med hende.. vi nåede dog kun at trave 4-5 skridt da jeg selv kunne se det ved at kigge tilbage.. en god veninde der er ved at tage hestemassør udvigelseskurset (tror jeg det hedder) tjekkede hende igennem og vi fandt ud af at Celina var meget øm øverst ved højre skulder/lansemærke.. der hvor det forreste af sadlen ligger til..

det kunne have været en af mine sadler der havde trykket hende (mistanke grundet stedet hun var øm), men hun var også meget spændt i den side.. men da hun også havde et lille sår nede i koden på det højre forben (mug efter det våde vejr) var vi ikke sikre på hvad det var : /

hun stod så en uge uden at blive redet, hvor jeg bare gik nogle ture med hende.. og hun blev ved og ved med at være halt.. indtil i tirsdags hvor hun så igen var blevet rengående.. jeg red hende lidt tirsdag, min mor tog hende onsdag og jeg red hende så torsdag.. alle dage med min springsadel (vi havde dressursadlen under mistanke.. men så igår fredag var den gal igen.. igen var hun halt.. og idag lørdag fik jeg min veninde til at tjekke Celina og der var ingenting ?????

det skal lige siges at nogle uger op til uge 30 begyndte Celina at bukke hver gang jeg lavede et galopanspring.. hun sparkede det højre bagben ud så det næsten lå vandret i luften .. men dette var kun i ridehus og kun når jeg red i min dressursadel ..
og det er netop dette der undrer mig.. for da hun så i torsdags sparkede ud, igen med det højre bagben, igen i et galopanspring, DOG denne gang med springsadlen blev jeg selvfølgelig i tvivl om den også trykkede eller om Celina gjorde det fordi hun var "fræk"..

hun har stadig det lille sår, tror hun er lang tid om at hele, men kan det være det ? eller er det en eller begge sadler?.. havde dressursadlen på hende fredag..

ved godt det var meget forkert da dte aldrig er godt at lægge en sadel der ikke passer på en hest.. og at det kun var ti min er slet ingen undskyldning, men var nødt til at finde ud af om det virkelig var den, eller om det var min springsadel eller om det var det dumme irreterende sår i koden ???.. straffer mig for at jeg gjorde det nu hvor hun blev halt af det!!!.. men nu er hun pludselig ikke halt igen ??

puha det er jo en hel roman jeg har skrevet men håber i forstår det nogenlunde..

mit spørgsmål er hvad tror i det er?.. har prøvet at forklare det så godt jeg kunne og prøvet at få alt det med jeg mener kan give at godt indblik i sagen..
please hjælp mig for aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre : / er virkelig fortvivlet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  halt.. hvad nu ??
  • #2   5. aug 2007 det er nemlig det der er mit problem.. fordi at hun har aldrig reageret på springsadlen.. før torsdag men der var det kun lige det allerførste galopanspring den dag og også den første galop efter hun er blevet flyttet.. det er derfor jeg er meget i tvivl.. har snakket med mange om at få dyrlægen ud.. men de siger at det ikke behøves.. og jeg bliver selvfølgelig i tvivl når hun skifter mellem at være halt og rengående : /..

    er også meget forsigtig.. nogen gange er jeg næsten for forsigtig.. Det er jo Celina :P.

    hvordan har hun fået væske mellem senerne ? og har du fået at vide hvor lang tid endnu hun skal stå ?


  • #4   5. aug 2007 ja det er rigtigt nok.. men jeg trykkede hende ved ryggen da hun endelig var rengående og hun reagerede ikke.. det var derfor jeg satte mig op på hende igen.. ellers ville jeg ikke have gjort det for ved nemlig hvor galt det kan gå..

    men ser på hende i morgen.. prøver at få min veninde der er hestemassør med der ud en af de nærmeste dage og tjekke hende igennem.. og hjælper det ikke er det dr. dyr..

    hvor er det surt.. det er bare så skidt når ens hest er syg eller skadet og man ikke kan gøre andet end at vente og håbe


  • #6   5. aug 2007 har bestilt tid til hestemassage i morgen.. min veninde tager med ud til Celina i morgen så hun kan få æltet musklerne godt.. og så bliver der ringet til doktor dyr og snakket med ham om det..

  • #8   7. aug 2007 Celina blev masseret i går.. hun var øm men ikke meget og mest i venstre side nu.. men kun tog det rigtig pænt og blev helt salig :P..

    det er også nu blevet erklæret at det var det lille sår i koden der er skyld i haltheden.. så Celina får lov til at få fri indtil det er helet og så kommer sadelmageren og tjekker sadlerne igennem :P..


Kommentér på:
halt.. hvad nu ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce