{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

skal han retur eller skal han blive {{forumTopicSubject}}


Puha jeg står i et stort dilemma, og vil gerne vide hvad i ville gøre.

Jeg har en Russ på 6 år der hedder Valdemar (Valde) jeg har kendt ham siden han var 2 år gammel, og jeg har trænet ham og kørt hans løb siden februar. Jeg købte ham for små 2 måneder siden.

Nå men for 5 uger siden, flipper ponyen pludselig ud og sparker vildt omkring sig midt i æresrunden, han rammer mig hårdt to gange og jeg springer til sidst af vignen. Efter jeg kom af sparkede han videre i nogle sek.

Vi tager ham ind og jeg køre med ham 20 min senere, for at teste ham inden næste løb. Han er stiv som et bræt og jeg vælger at trække ham ud af løbet..

Nogle fra banen siger at han gik helt forkert på benene efter æresrunden.

Vi køre så hjem og jeg får dyrlægen ud dagen efter. Desværre kan jeg ikke fremvise Valde i trav, da mit ben har det mindre godt. Han tjekker hesten og tager nogle blodprøver for at tjekke muskler osv. Men alt er fint. Jeg får besked på at lade ham stå i 3 uger og prøve igen. De første par dage måtte vi ikke røre hans ben

Jeg prøver 3 uger senere at longere ham, det går også rigtig fint indtil han er varm. Så begynder han at blive utidig og så uren. Jeg ringer til dyrlæge igen, som sys det er underligt men siger 3 uger igen.

Dagen efter viser jeg det til veninden (for at være sikker da han ikke direkte er halt) hun kan også se det. Hun rør ved hans ene bagben og det begynder at vibreere.

Jeg får så den smed ud som kender ham da han går med kiler (nøj de ødelægger når de rammer) jeg vil meget gerne have de kiler af, men smeden flipper lettere ud. Så vi blir nærmest uvenner. Han får så sagt at han nægter at fjerne dem da Sune fra Fakse har sgat at Valde har gigt. What, det var jeg ikke lige oplyst.

Så tror jeg da fanden at min dyrlæge ikke kan finde nye skader. Ringede til tidligere ejer man han kunne ikke lige huske hvad dyrlægen havde sagt andet end den ikke var ok. skal have fat i Sune i morgen.

Men jeg vil ikke køre løb med en hest der har gigt. Jeg vil også altid tænke, har han ondt i dag og sparker?? Vi har ikke plads til at trække på skuldrene og lade ham stå og så købe en ny løbshest. Men følelserne er også i klemme.

Hva ville i gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal han retur eller skal han blive
  • #1   5. nov 2007 Vil sige at det har været en skjult fejl som sælger skulle have oplyst da han solgte ponyen til dig. Derfor vil jeg lade handlen gå tilbage. En hest med gigt skulle ikke løbe løb. Som du selv skriver ved man ikke hvornår hesten har ondt, og jeg personligt vil syntes at det ville være syndt for hesten......

  • #2   5. nov 2007 jeg hælder også til retur, men man er jo også så slad for ham. hvis jeg sender ham retur, vil jeg sikkert få ham at se rende løb på banerne og det vil jo også gøre ondt

  • #3   5. nov 2007 forstår dig godt.. det må være svært... er det meget vigtigt for dig at køre løb???

  • #4   5. nov 2007 Jeg lever for at køre løb =) løb er min store passion og min fremtid..

    Men der er godt nyt jeg har lige haft dyrlægen i røret, Sune havde godt nok ferie, men de fandt journalen frem i stedet.
    Valde har haft låste knæskaller- der er ikke konstateret gigt


  • #5   5. nov 2007 Jamen det er da supert... :o)
    Så er der jo alligevel håb.
    Kender godt det at man er blevet glad for en hest, men man må jo tænke ud i fremtiden og på hesten :o)


  • #6   5. nov 2007 Ja det er svært engang imellem- han er min lille svaghed, men jeg er også nød til at tænke på min egen fremtid. Min søn på 2 år er helt skudt i ham og håbet var de kunne få nogle gode år sammen også, men da ikke hvis ponyen er utilregnelig, hva han ville være med gigt.
    Men nu blir han forhåbentlig rask igen- selvom vi stadig ikke ved hvad der er galt


  • #7   17. nov 2007 Hejsa smiley

    Jeg har en gammel traver på 19 år , jeg syntes han træk lidt på det ene ben og nogle af de andre der ude sagde det kunne være slidgigt , Det var jeg self ked af at hører , men kom i tanke om at min far også har gigt i sine knæ ogg han spiser bare fiskeolie , jeg spurgte så en dyrelæge om man kunne give sin hest det & hun sagde ja , men jeg fik ham tjekket og han har heldigvis ikk gigt , men jeg ville prøve fiske olie hvis det var min hest (: Min far spiser det hver dag , og de første 7 - 9 dage kan man ikk mærke at detr hjælper men nu er han en glad mand og hopper og danser smiley haha , (:

    Syntes din hest skal prøve det :b


Kommentér på:
skal han retur eller skal han blive

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce