{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

ride ud aflene {{forumTopicSubject}}

hej, Jeg har problemer med leistur, jeg har aldrig kunne ride aflene på ham, men nu er det ved at blive irriterende ikke at kunne det, jeg har jo flyttet ham og her ude rider man meget aflene, så vi har et problem jeg kan dårligt nok trække ham ned til ridehuset, og hvis jeg prøver at ride ind på banen bakker han bagud og små kopper lidt. jeg kan heller ikke ride i skoven aflene han begynder at stejle og vender om. Er der nogle der har en ide til hvordan jeg lære ham det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ride ud aflene
  • #1   26. dec 2007 Vænne ham til det stille og roligt.. Hver gang han begynder at vise tegn på sin flugtadfærd, skal du stoppe ham, og bakke ham.. Det vil være nemmest at starte på jorden.. Et langt tov, og en grime.. Start med at der er en hest sammen emd jer, og så når han er rolig, går den anden hest så langt væk fra jer, sådan at de kun lige kan se hinanden.. Hvis din begynder at vise flygtadfærd, skal du stoppe ham og bakke ham.. Men husk det skal ske med det samme, for heste har glemt det indenfor 10 sek..

    Håber du kan bruge min hjælp smiley


  • #2   26. dec 2007 Kan han være alene i stalden ?
    Min er også meget utryk alene på tur, og vender meget om .. Enten hopper jeg af eller rider hjem , og det kan jo bare ikke være rigtig at det skal gå på den måde ..
    Men prøv hvis det er , tage en anden med ud på tur, det er lige meget om hun eller han er på hest, hvis personen ikke er på hest kan de trække jer, og lige så stille give mere og mere slip , og så ved din hest at der er en (det må gerne være en din hest og dig stoler på (:), og så tror jeg til sidst at det går bedre , men prøv at starte med små ture .. sx ned til ridehuset ..

    Hels og lykke (:


  • #3   26. dec 2007 de var da irreterende! ;/

    Altså min hest havde det meget med at blive bange for alting , både på tur og nå jeg red. Men så fik jeg undervisning af en der sagde, at jeg skulle prøve at klappe hende vær gang, og snakke med hende, så hun kunne få tillid til mig . Og det hjalp faktisk, hun kan self stadig være meget ''ierreternde'' på tur , men mest fordi det er koldt smiley Men man må virkelig gøre det til en vane at gøre det , så hesten lære at et klap, betyder at det er ok . Nogle gang har jeg fået helt ondt i hovedet af at snakke så meget med hende , men hun tænker på noget andet end at være bange smiley

    Held og lykke


  • #4   26. dec 2007 Team cocao-kooo smiley Grenaa rideudstyr V

    tak den kan jeg godt bruge til noget


  • #5   26. dec 2007 Team cocao-kooo smiley Grenaa rideudstyr V

    hvad mener du med at bakke ham


  • #6   26. dec 2007 Jose<3 E

    han kan godt være aflene i stalden der er ingen ting men tak for det gorde råd


  • #7   26. dec 2007 'TeamBettemus''<3 .

    okay men baldur er ikke bange for tingene han har ikke lært at ride ud aflene eller ride forerst


  • #8   26. dec 2007 Når han begynder at vise den mindste smule flugtadfærd, skal du stoppe ham, og bede ham træde tilbage... Han skal træde tilbage med det samme´.. En god ide, ville være at øve stop standse øvelser først, så det sidder helt fast.. smiley

    Held og lykke.. Du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål smiley


Kommentér på:
ride ud aflene

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce