{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

hvilket bid til ung fjordvallak? {{forumTopicSubject}}

HEJ!

Hvilket bid synes I er mest rigtigt at bruge til sin unghest.
Altså jeg har en fjordvallak som skal tilrides her til sommer, men jeg er lidt i tvivl om hvilket bid jeg skal putte i munden på ham.. 2 delt el. 3 delt , hvilket og sådan.;)

Hvad er jeres erfaring?
Tak;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket bid til ung fjordvallak?
  • #1   19. jan 2008 Jeg har ingen erfaring med det, men har selv købt et 3-delt til min unghest...

  • #2   19. jan 2008 Bruger altid 3-delte bid til ugnheste (og for det meste også til alle andre). Det er det mest skånsomme. Blidest er det med en dråbe i midten, lidt hårde med plade eller kugle.
    De bedste er dem af messing. Ved godt at et Sprenger koster en arm, men de er alle pengene værd, men der fås dog også billigere udgaver smiley


  • #3   19. jan 2008 OK;)
    Har hørt at et 3-delt muffebid skulle være rigtig godt, hvad synes I?


  • #4   19. jan 2008 Forskellen på et muffe og et almindeligt bid er jo at muffebiddet kan du ikke "trække" igennem hestens mund. Kan du klare dig med et almindeligt ville jeg nok gøre det, da muffebidet er knap så bevægeligt i munden på hesten.

  • #5   19. jan 2008 Jeg anbefaler heller ikke et muffebid. Ikke til dressur i hvert fald. Hvis man er ude i at der skal trækkes så meget at bidet har mulighed for at gå igennem munden, så syntes jeg man skal revurdere hvad man laver på ryggen af hesten:-)
    Er rimelig enig med Bettina; 3 delt og messing. Sprenger er super....


  • #6   19. jan 2008 Jeg er helt enig med Bettina også... ikke muffebid til en ung hest.... det bruges mest i spring eller kørsel...
    Men sprenger kunne jo nok findes på hestenettet til en okay pris....


  • #7   19. jan 2008 OK, altså bliver det ikke et muffebid.
    Men så må jeg i krig med at finde et 3-delt Herman Sprenger bid.


  • #8   20. jan 2008 enig med de andre , (:
    bruger selv et 3 delt herman sprenger bid , sys det er godt (:


  • #9   24. jan 2008 hvad er forskellen på HS og andre almindelige bid (altså bortset fra prisen?)
    kan man virkelig mærke forskel, eller? og hvordan?


  • #10   25. jan 2008 Jeg personligt har ikke ville give så meget for et bid, og ved faktisk ikke om hesten vill sige: "mums et Herman Sprenger, det er lige mig", jeg har et alm 3-delt med plade i midten og det har jeg været super glad, og tror jeg gav 150 for det, men kan ikke helt huske det......
    Men har bare hørt mange snakke om HS bid og måske det er lidt ligesom gucci og D&G?????;-))))))))


  • #11   25. jan 2008 det er jo også lidt sådan jeg har det Mie, og de bid jeg har fungere efter hensigtien, så derfor har jeg slet ikke over vejet at invistere i et andet, men hvis man da ku mærke en super forskel smu man måske overvejde det..

  • #12   25. jan 2008 ja men det ved jeg ikke om man kan, altså mærke hel vild forskel, men tænker det jo også er meget individuelt, i forhold til den enkelte hest!?????

  • #13   25. jan 2008 ...og penge pung....
    jeg kan ikke mærke forskel på mine bid...heller ikke alm,. 2-delt og 3-delt med pugle-plade eller ligende.


  • #14   25. jan 2008 Okay det kan jeg eller rettere det kunne jeg, mærke forskel om det var tre-delt eller to-delt..... Men tror også det kommer an på hesten som skrevet...


  • #15   25. jan 2008 Ang. at mærke forskel - det kommer selvfølgelig an på hesten. Nogle heste har det jo ingen betydning på hvilket bid man rider med, hvorimod på andre kan der være store forskel på hvordan hesten svarer for/reagerer på det enkelte bid.

    Ang. HS bid - det er efter min mening et spørgsmål om hvad man vil putte i munden på sin hest. Det er lavet af Aurigan som er en 85% kobber-legering og desuden nikkelfri. Efter sigende skulle dette frembringe en bestemt smag som er meget behalig for hesten og for den til at "tygge" på biddet og producere "skum" som fører til hurtigere accept af biddet.
    Midterstykket er special designet og ergonomisk udviklet.
    Jeg har tidligere også "bare" brugt et alm. tredelt bid, men fik på et tidspunkt et HS bid forærende, og det ER altså bare bedre. Er lidt svært at forklare hvorfor, men de af jer som også svæger til det vil sikkert give mig ret.





Kommentér på:
hvilket bid til ung fjordvallak?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce