{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Vægt målebånd??? {{forumTopicSubject}}

Hej.. alle smiley
jeg har købt mig sådan et vægt målebånd.. og har jo så været igang med at måle... men jeg vil gerne vide om man overhovedet kan regne med de mål man får ud af det.. ?? for ifløge det målebånd skulle min Lexi veje 957Kg kan det virkelig passe??

Lexi http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=64697

Altså godtnok er hun lidt rund i det men alligevel??

Chabli skulle veje 261Kg


melissa skulle veje 834Kg

og Lotte skulle vej 786kg

Men der står på det at man først kan regne det præcist når hesten er over 3 år men det er melissa og lexi jo smiley men ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt målebånd???
  • #1   21. mar 2008 om de passer ved jeg ikke men hvis de gør har jeg haft en pony på 90 cm stg. der veget 576 kg.

    det lyder u rimlig at dine heste skulle veje så meget en normal hest ligger på 500 til 600 kg hvis den er stor.


  • #2   21. mar 2008 okay.. på mit står der også at det kun er til heste over 155 og så over de 3 år..

    men ja det blev lagt det rigtige sted dyrlægen var der og viste mig det..
    og han sage at den vægt nok skulle passe men det tror jeg altså ikke!!!


  • #3   22. mar 2008 Christine J

    den vil jeg i hvertfald gerne have smiley for prøver jo at finde ud af hvad de skal have af ormekur osv smiley

    nej den måler i kg.. og målebåndet er faktisk ikke langt nok.. den når til 814 kg.. men så kunne jeg se at den lage 9kg til pr cm.. så jeg målte hvor mange cm der manglede og lage så 9 til hver.. og det gav så 957 kg


  • #4   24. mar 2008 Jeg har en fra Hööks og den passer vist meget godt den måler min haflinger til ca 350 kg og en DV i stalden til 575 kg så det vist ikke helt ved siden a.

  • #5   24. mar 2008 Christine J

    Nu fik jeg lige målt Lotte og Melissa med den metode jeg fik af dig..
    hende den store ville ikke rigtig så stille så det må blive en anden dag smiley

    men i følge den vejer Lotte 499 og melissa 553.. så det lyder jo lidt mere rigtigt.. smiley


  • #6   24. mar 2008 jo tak smiley

Kommentér på:
Vægt målebånd???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce