{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Hvornår kom araberen ind i jeres liv?? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan og hvornår araberen kom ind i jeres liv.. Altså hvornår stiftede i jeres første bekendskab med en fuldblodsaraber og hvornår fik i jeres første araber??

Min historie starter sådan:
Da min lille islænder blanding, Felix, fik konstateret slidgigt i begge haseled og han blev erklæret uridelig, skulle jeg finde en ny hest.
Jeg søgte efter en hest/pony som havde det roligeste temperament, men samtidig skulle den være frisk og til at tænde.
Den skulle være en som man lagde mærke til, blandt andre heste og ikke bare en der "forsvandt" i mængden.
Den skulle have et naturligt talent for springning og nyde at arbejde sammen med sin rytter.
Den skulle have en helt speciel personlighed og have sine egne meninger om tingene og ikke BARE gøre det ting rytteren bad om, men gøre det fordi den virkelig selv havde lyst til det.
Ja, sådan kan jeg blive ved !
Jeg var ude og kigge på en del heste, før jeg fandt den rette.
Det var lille skønne Gazelle, som jeg faldt pladask for, og det var da jeg købte hende, at araberen kom ind i mit liv.
Det var ikke bare Gazelle jeg kom til at elske så højt, men selveste FULDBLODSARABEREN !

Efter at jeg har købt Gazelle, ønsker jeg ikke at eje nogen andre heste, end fuldblodsarabere !
Jeg føler sådan en mærkelig stolthed over at eje Gazelle, og sådan har jeg ikke følt med de andre heste jeg har haft.

Jeg går også med den der drøm om at starte et araber stutteri, når jeg bliver "stor" smiley

Nåh, jeg snakker bare.. Men hvordan og hvornår stiftede i jeres første bekendskab med en fuldblodsaraber?? Kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres historier smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kom araberen ind i jeres liv??
  • #1   24. mar 2008 Forresten..
    Jeg var 12 år gammel, da jeg købte Gazelle smiley


  • #2   24. mar 2008 Da min egen pony blev skadet, var Joy kommer på rideskolen, også kunne jeg jo ride hende op/ordenlig tilridning, imens min egen pony stod skadet. Selvom min egen pony er tip top iorden igen, rider jeg stadig på Joy, og det er en fornøjelse, jeg har nemlig lært hende så meget nu smiley

  • #3   24. mar 2008 Jeg var lige kommet tilbage til min fødeby og søgte noget arbejde med heste, min storebror´s derværende kæreste havde en venninde hvis forældre manglede en til at hjælpe i stalden...
    Jeg begyndte så at arbejde der ud og med Ipaya, da jeg blev mere og mere glad for hende valgte min forældre at købe hende til mig, der er over 8 år siden jeg fik hende og hun har fuldt mig gennem tykt og tynd og givet mig mange gode oplevelser og ruttine med at omgåes heste, jeg var 17 år da jeg fik hende.
    Jeg syntes det er utrolig dejlig heste race at have med og gøre de er ikk som andre og det syntes jeg er det speciel ved racen... smiley


  • #4   24. mar 2008 Hvor dejligt! Jeg er stadig igang med at lære racen at kende, men det startede vel da jeg fik part på Kenzo. Jeg glæder mig bare til at kunne ride rigtigt, for jeg har endnu ikke "prøvet" araberenes gang ;D

  • #5   24. mar 2008 * uden at ikke må røre hesten med legene og skulle koncentrere sig om hvornår hesten hopper frem ;D

  • #6   24. mar 2008 Gode historier i har smiley

    Dem der ikke bryder sig om arabere, har aldrig oplevet den !


  • #7   24. mar 2008 Jeg havde en lille welsh mountain... Hun var utrolig smuk, men var ét: en lille bitch. 2. Hun var for lille. 3.Hun havde været avls hoppe og havde kørt vogn. Så hun kunne ikke gallopere på komando. Så jeg solgte hende til en damne i norge som havde hende før os. Så holdte jeg en pause med at ride hvor jeg dyrkede min sejl-sport. Og så fik jeg lysten tilbage og har nu min dejlige,tykke (og umulig at gøre ren) Kashmir ...

  • #8   24. mar 2008 Haha, Okay smiley

  • #9   24. mar 2008 Jamen jeg stoppede jo med at ride på Hillerød Sportsrideklub da jeg var en 7-8 år, fordi jeg for første gang faldt af en hest, og blev bange. Da jeg var 10 ville jeg så gerne igan igen - men ikke på HIS. Så da min kusine red hos Falcon Arabians tog vi derud for at få en prøvetur på en hoppe ved navn CA Zabaya. Og sådan fik jeg min første tur på en araber (;

    Jeg rider stadig for Falcon, dog på vallakken Epirus nu, og har været med på et enkelt show, og fået en maaasse viden omkring avl, omgang med ungheste og hingste osv. Jeg har dog stadig til gode at komme til at eje en selv.


  • #10   24. mar 2008 Min morfar ejer Falcon arabians (. Så derfra kom jeg ind i araber verden.

  • #11   24. mar 2008 jeg har kendt arabere lige siden jeg blev født xD
    min mor ejer et stutteri hvor min LM Polaris er en af avlshingstene, han kom hjem til os da jeg var 1 år


  • #12   24. mar 2008 Det startede da jeg begyndte at passe taya,
    så jeg har en masse at lære endnu..


  • #13   24. mar 2008 Min mor ejer et stutteri, så har levet med arabere siden jeg blev født. xD


  • #14   24. mar 2008 jeg havde halvpart på en rideskolepony, og den red jeg så på og min far havde lovet mig en pony (jeg var 11 år) og min far arbejder med foderstof til bl.a. heste, så han kom en aften hjem og sagde at han havde fundet en pony til mig og at det var en araber. dengang kunne jeg ikke lide arabere fordi at de er så hidsige og sådan smiley Men ja og nu har jeg så redet Dominus op til det han kan nu smiley Og han er en super dejlig araber!!<3

  • #15   24. mar 2008 Jeg har altid været vild med arabere ! men har aldrig kunnet ride en. Men så da min gamle part Nico døde sagde min ridelærer at han havde en araber hoppe jeg kunne prøve!!

    Det var bare som om noget inden i mig vågnede da jeg satte mig op på hende første gang (: det er nu lidt over 2 år siden (:


  • #16   24. mar 2008 Tutti K
    Ved hvad du mener smiley
    Jeg er lige så stolt som min araber, når jeg rider på hende smiley Haha


  • #17   24. mar 2008 jeg red en sports pony som jeg pludselig blev forbudt at se den.

    efter der kom en dame og tilbød mig at hun havde en helt rå araber som jeg måtte ride. jeg red ham og i et års tid, da hun sagde hun ville sælge ham. jeg blev helt knust og græd meget, fordi han var perfekt. en dag kom jeg hjem fra ham og min mor sagde at ejeren havde ringet og sagt nogen kom og kiggede på ham om søndagen. jeg gik helt i baglås, men så sagde hun at min far og hende havde købt ham med det samme fordi de synes så godt om ham, og fordi jeg var så glad for ham smiley og jeg har ham stadig, min første fuldblod araber var/er Lashkar smiley og jeg elsker ham over alt på jorden smiley


  • #18   25. mar 2008 Ehm

    Min søsters mand sagde til mig at der var en der søgte en pige til at passe hendes heste, så jeg ringede selvfølgelig.
    Senere på ugen kom jeg så ud til dem, og faldt straks for Zaahor. Jeg begyndte at ride ham, alene og på tur med Helle, ejern af Zaahor og Fantacia. Jeg stoppede så med det , da jeg skulle have egen pony, så jeg havde ikke tid til at ride dem. Så fik jeg Senia, hende er jeg bare glad for smiley Skal bare desværre af med hende, men regner med at skal have en fuldblods araber igen smiley


  • #19   25. mar 2008 jeg har altid været fasineret af araber deres smukke ydre og deres elegante gang helt klart verdens smukkeste hest min første møde med en fuldblods araber var da jeg var 7 år gammel og mine pleje forældre havde en araber hoppe der ventede et føl jeg arbejde i stalden i det jeg selv var bidt af en gal hest og da tiden var indet til hun skulle fole satte jeg en drømme seng op i stalden for jeg skulle være klar til der kom en lille en smiler og jeg husker det tydelig det var en søndag nat klokken halv tre da hun gik i gang med at fole hold da op hvor var det spændende og hun klarede det super godt og ud af hende kom den smukkeste lille hingst som senere hen blev min mit forholdtil ham blev stærkt knyttet og det var et bånd ingen kunne bryde han forblev hingst lige indtil han desværre måtte aflives efter en voldsom fold skade han nåede at blive 8 det var mit møde med min baby og jeg glemmer ham aldrig R.I.P absalon

  • #20   25. mar 2008 C'M & M'T'B
    Hvordan kan det være at din drøm nok slutter i sommerferien??

    Lisette H
    Uha, det lyder sørgeligt smiley Han nåede godt nok ikke at blive særlig gammel smiley


  • #21   25. mar 2008 Jeg kunne ikke udstå arabere, indtil jeg mødte Meksi d. 20/6 2004.
    Hun var bare drømmen i mit liv, så nu holder jeg meget af araberen, dog er jeg ikke til de arabere, der er direkte avlet på en kæmpe pande og stort snit.


  • #22   25. mar 2008 7 år siden til sommer smiley

    Ingengang skulle jeg have araber, men da den pony jeg sku ha haft blev solgt faldte jeg for en araberhoppe som jeg stadig har og pludselig tog det ved, jeg sku ha flere af den slags .


  • #23   25. mar 2008 Uha..skulle jeg skrive det hele kunne jeg lave en TYK bog omkring det emne ;P

    Har været til arabershows og kigget med langs sidelinjen siden 1996. Men startede først rigtigt i 2001 hvor jeg fik min første hest og vi skulle have en til at gå med hende. Vi tog ud og kiggede på en araberblanding og købte hende og der gik en del galt (hun havde forkert alder og en masse andet passede ikke) så hun blev leveret tilbage og vi bestemte os for at det skulle være en rigtig ox med papir så der ikke kom den slags igen.

    Valget faldt på vores dejlige (ihvertfald for det meste) ox hoppe Bandala. Siden er der kommet lidt flere til og jeg har været på flere stutterier og træningsstalde. Jeg kan ikke beskrive hvor meget det, og især Bandala, har lært mig, men en ting er sikkert og det er:
    En gang araber, altid araber :o)


  • #24   25. mar 2008 El Sun Arab .
    Giver dig 100 % ret i det sidste ! Efter at jeg har fået Gazelle, ønsker jeg ikke at eje andre racer end araberen smiley


Kommentér på:
Hvornår kom araberen ind i jeres liv??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce