{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Smed/trimmer {{forumTopicSubject}}

Hvem har du til at ordne din hest's hove?
En alm. smed eller barfodstrimmer? smiley
Er du tilfreds med det arbejde der bliver gjort?
Og hvor i landet bor du?

Og et ekstra lille spørgsmål, hvis man har lyst at svare: Har du overvejet nogensinde, at ordne din hest's hove selv (evt. med hjælp fra andre med erfaring)?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed/trimmer
  • #2   4. apr 2008 Min smed dom vi har kendt gennem rigtig mange år (helt fra da min mor red) ordner min pony hove..
    jeg trimmer dem præcis som jeg vil have dem og han har fået rigtig god ros fra b.la. ansager dyrehospital..
    jeg ved dog til tilgæld ikke hvor god han er med skoning, men det er vel også lige meget for mit vedkommende smiley


  • #3   4. apr 2008 som svar på det andet.
    Jeg kommer fra Esbjerg, og jeg har selv et par gange filet bandits hove, har ikke turde andet, og gør det nok heller ikke, da jeg har en smed der gør det for mig ;p


  • #4   5. apr 2008 Hvem har du til at ordne din hest's hove?

    Det gør min opstalder... Han fik det lært af en beslagsmed da det kom op og havde ret mange heste og det derfor ville blive dyrt at få ham ud til dem alle...
    En alm. smed eller barfodstrimmer? smiley

    Altså mine (og deres egne) går uden sko så det må vel være barfodstrim?
    Er du tilfreds med det arbejde der bliver gjort?

    Tja... De hverken halter eller noget så det er vist godt nok...

    Har du overvejet nogensinde, at ordne din hest's hove selv (evt. med hjælp fra andre med erfaring)?

    Jep! Han er så småt ved at lære mig hvordan man gør da Fylkir ikke kan lide at andre løfter og holder hans hove... Så det bliver spændene...


  • #5   6. apr 2008 Jannie: Du kan starte med at studere hovens anatomi. Så kommer du allerede et langt stykke. Der er mange forskellige "grund-metoder" at trimme en hov på. Du kan finde nogle forskellige på nettet er jeg sikker på, og så kan du læse lidt om de forskellige - hvad de lægger vægt på, hvorfor o.s.v. Det er selvfølgelig en lidt "usikker" måde at lære det på, fordi du så ikke lærer det i praksis, men selv skal gøre det hele på baggrund af viden.
    Derudover er der flere barfodstrimmere, der holder kurser, hvor du kan komme, enten uden eller med hest - og selv lære det rent praktisk, samt selvfølgelig også lære en hel masse teori.
    Jeg kan evt sende dig nogle links hvis du ønsker noget at læse smiley


  • #8   8. apr 2008 tabita C ordner vilja´s hove da vilja ejes af hende

  • #9   28. apr 2008 jeg bruger barfodstrimmer..og han hedder arne:D

  • #10   28. apr 2008 jeg er meget tilreds med det min "smed" gør ved mine hypper og jeg bor i nordsjælland

  • #11   1. maj 2008 Jeg har jan krogh.. kanon dygtig smed....

  • #12   30. jun 2008 - Hvem har du til at ordne din hest's hove?
    En alm. smed eller barfodstrimmer? smiley

    Jeg er for nyligt begyndt at bestille tid hos Søren Høper, ellers havde jeg en normal smed, men selvom jeg skiftede smeden ud i tide og utide, så fandt jeg aldrig en der kunne gøre det ordenligt (beskar som om der skulle sko på :S )

    - Er du tilfreds med det arbejde der bliver gjort?

    Jeg er pænt tilfreds, specielt fordi han er ikk bare tager hoven, beskærer og går sin vej. Han skal se fodder (evt giver råd til bedre), høre om hestens historie, giver sig tid til at sige hej/snakke med hesten, se den gå, og hvis hun ikk gik ordenligt(evt øm eller går skævt), så får hoven en tur mere, og vi går lidt igen. smiley

    - Og hvor i landet bor du?

    I nord Århus

    - Og et ekstra lille spørgsmål, hvis man har lyst at svare: Har du overvejet nogensinde, at ordne din hest's hove selv (evt. med hjælp fra andre med erfaring)?

    Det kunne jeg MEGET godt tænke mig, men vil ikke bare prøve sårn lige vupti, det skal der helt sikkert være en erfaren der gør!! Efter gymnasiet tænker jeg på at tage et kursus (hvis ikk muligt herhjemme, så i udlandet). Ind til da læser jeg bare en masse om det, stiller tusindevis af spørgsmål (gad vide om Søren en dag bliver træt af mig smiley ) og studerer forskellige hove.


  • #13   14. sep 2008 Jeg for mine hestes hove beskået af en smed med navn Jimmy. jeg bor i sydsjælland. og jeg kunne ikke finde på at beskære mine hestes hove når jeg ikke ved noget om det , det ville være synd. jeg er tilfres, det blivr gjord fint.

Kommentér på:
Smed/trimmer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce