{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

I logen med NW-Anette *Interview* {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg faldt over det her - ret gode - interview med Anette. Det er taget fra Skånska Dagbladet og er fra kort før koncerten i København >> Derfor jeg fandt det lidt interessant (:
Ta' og læs det og læg en kommentar, da det alligevel tog mig halvanden time at oversætte det fra svensk til dansk smiley

I logen med Nightwish Anette

Trommeslageren Jukka Nevalainen gør sit-ups på gulvet. Bassisten Marco Hietala kommer slentrende med en kop te i hånden. Anette Olzon leder i rygsækken efter aftenens scenetøj, flytter noget affald som stod foran spejlet og slår sig ned med sin sminke. At gå ind i rollen som sangerinde i metalbandet Nightwish.
Det her er det glamourøse rockliv, siger Anette med et let ironisk glimt.

Blandt 2000 søgende, fra 50 lande, valgtes Helsingborg-kvinden Anette Olzon ud som ny sangerinde i Nightwish, efter fyrede operadiva Tarja Turunen. Bandets første plade med Anette, Dark Passion Play, har været en stor fremgang, toppet lister verdenen over og solgt guld i Sverige. Siden begyndelsen af oktober har de været på turne. Indtil videre har de spillet 28 gange i blandt andet USA og Canada og i onsdags aften indledte de den nordiske bid af turneen. Skånska Dagbladet kiggede ind i logen hos Anette Olzon timerne inden hun skulle gøre Københavnsdebut for 3500 i KB-hallen.
Jeg søgte faktisk til Phantom of the Opera da den gik på Det Ny Teater her i København, fortæller Anette. Men det blev ingenting med det. Så ja, det her er første gang på scenen i København.
Hvordan har livet som sangerinde i Nightwish været hidtil?
Det har været op og ned. Det er vældig roligt, men så har man haft sine dage når man er syg eller lignende, siger Anette og sætter sig i den sorte skindsofa i logen.
Kedeligst og sjovest?
Det sjoveste er at folk i Amerika var så velkommende, de krammer en og siger søde ting. Det kedeligste var ved en optræden i Canada, da en mand klatrede op, strakte armene op, gav mig fingeren og skreg ”Anette sucks!”
Søvnløs nat oplevelsen satte tankerne i gang om at nogle galninger kunne finde på noget meget værre.
Den nat lå jeg søvnløs, siger Anette.
Hun sætter sig ved spejlet for at sminke sig før aftenens koncert. I strålekasterlyset på scenen kræves lidt ekstra farve. Og lidt bleg og træt ser hun ud, Skånes nye superrockstjerne.
Rocklivet er ganske hårdt, eller hvad?
Det er hårdt. Det er også langtrukkent noglegange, man fordriver tiden med at læse bøger og vente. I Amerika var der en del langtrukne timer, men så fik man tid til at tænke i. Man lever for den der en og en halv time på scenen hele dagen.
Jukka går i gang med sit sit-ups på gulvet igen. Anette er også en kvinde der træner meget.
Jeg gjorde det. Men nu er jeg ikke så god til det længere. I USA boede vi i bussen og det blev ikke til træning. Men siden skal vi bo på fine hoteller med gym. Da skal jeg begynde at træne igen.
Stemmen får Anette i alt fald holdt i topform. Hun synger 16-17 sange hver aften, lange episke stykker som The Poet And The Pendulum, krævende sange, med mange høje toner.
Jeg er ikke vant til at synge så meget, så det er hårdt. De gange vi havde tre koncerter i rad har det været hårdt. Man frygter at stemmen fejler hvis man bliver for stresset.
Hvem er ven? Der findes også andre ulemper ved pludselig at blive kendt. Alle vil have en bid af Anette.
Det hyppigste er nok når alle mennesker vil være mine venner og andre som man troede var ens venner viser sig at være respektløse. De forstår ikke at man ikke har tid til at mødes med dem når man har nogle ledige dage og vil være med sine nærmeste.
Hvilket pres, hvilket hårdt tempo og hvilke høje forventninger en person i Anettes sted lever med, kan være svært for alle at forstå.
Det hedder sig nu at jeg er blevet diva. Men i så fald må det være så, jeg må beskytte mig selv, siger Anette.
Familie og venner som skal se koncerten, kommer og kigger ind igennem logen. Anette fortsætter med sin forvandling, men sminkningen går ikke rigtig så godt som hun havde tænkt sig. Men så kommer en reddende engel, Linda Lindskog som til hverdag i Idas hårdesign i Helsingborg.
Her begynder det. Det er ikke samme person som er der ude, siger Anette Olzon.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I logen med NW-Anette *Interview*
Kommentér på:
I logen med NW-Anette *Interview*

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce