{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Blue Berry Hill prisen, Mors 2008 {{forumTopicSubject}}



Blue Berry Hill prisen blev uddelt igår til Morsø Distriktsstævne, for at udnævne de tre ryttere der ved stævnet havde opført sig bedst overfor hestene, været bedst til at ride dem, både i stald, opvarmning og på banen.
Jeg synes virkelig det er fedt, at der bliver lavet sådan en præmie, da jeg var der alle dagene og så MANGE skræmmende ryttere der ikke behandlede hestene særlig godt.
Jeg håber også bare, at der vil komme flere der forstår hvordan hestene skal behandles.

Men federe var, da Søren, vores berider på SKO og daglige leder blev kaldt ind på banen og skulle have overrækt præmien. Godt nok fik han kun en flot 2. plads, men alt det de sagde om ham passede præcist. Vi har bare gået alle dagene og sagt, at han skulle have den præmie, fordi vi ved hvor god en rytter og person han er. Det er også derfor han bliver kaldt silas (: .. Haha, men det er bare fedt, at have sådan en berider.
.. jeg ville da også 1000 gange hellere vinde den pris, end at vind en normal klasse, det er jo hestenes velfærd der kommer højest (:

Vinder af BBH-pris:
1. plads - 12 årige Victoria Dahlerup
2. Plads - Søren Hedegaard smiley
3. plads - Rikke Nielsen

Synes bare det er super flot at de har vundet. Og fedt intiativ af Blue Berry Hill.

Hvad synes i om det (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blue Berry Hill prisen, Mors 2008
  • #1   5. maj 2008 Ja:D Mener også bare det skulle være en i dressur, for der kan folk sku også være nogle idioter over for hesten:D

  • #2   5. maj 2008 ja, synes jeg også!

  • #3   5. maj 2008 jeg synes også det er super godt.. så også mange der tæskede deres heste/ ponyer ja så en dag en der slog sin hest i hovedet med en træksnor fordi den ikke ville stå stille når hun SPULEDE den i hovedet med en vand slange.. håber der er nogen der får en dårlig smag i munden man tæsker bare ikke sin hest / pony så burde man ikke have dyr.. bare min mening

  • #4   5. maj 2008 Nej folk skal behandle sine heste ornligt. Men det er nogle gange hvor de god kan fortjene en på lampen. Altsår forstå mig ret, de skal jo ikke bide eller trampe en ned fordi de feks. ikke gider at havde transport gamascher på.. der er jo også en grense..:D
    Men der er også mange i dressuren der ikke behandler deres heste/ponyer orneligt.....


  • #5   5. maj 2008 Ër fuldstændig enig!
    Det er det værste. Også bare de heste man kan se er bange for rytteren. Det er virkelig uhyggeligt hvor mange der ikke er søde ved hestene, og det kan man virkelig se til sådan et stævne..


  • #6   5. maj 2008 Ja. men der er også mange der er ved at bliver for pyldere. Feks. sidste år på mors, var der en rytter der skulle ind på banen (spring, hest) og den ville ikke gå der ind, så gav rytteren hesten en i røven, også gik den ind. folk blev helt stille og begyndte at bagtale. men der er jo også grenser for hvor meget hesten kan få lov til... men alligevel skal man jo også behandle den rigtigt, og gøre tingen for at hjælpe dem. som at ride med spore og pisk skal være for at hjælpe den. der er ligsom bare mange der misforstår prinsippet..

  • #7   5. maj 2008 Hvis nu hun næsten skal give den en i røven når den skal på banen så må det være fordi at den forbinder banen for noget ubehageligt og farligt, så der er jeg ikke enig.. Så skal man berolige den og lære den at det er dejligt og være inde på stævnebanen..

  • #8   5. maj 2008 En hest gør jo ikke noget for at være ond det er jo bevist smiley

  • #9   5. maj 2008 Jeg syntes ærlig talt at prisen er lidt latterlig. Eller jo, ideen er som god nok. Men det er jo mega svært at udvælge en til et stævne! Min hest fx. var mega frisk, så jeg blev jo nød til at holde en del i den, men den ramte også nogle bomme, så jeg blev nød til at sprake til den, og ja, så er jeg jo ude af spillet.. Men hva ingen så var jo at jeg meldte den fra i en klasse, da jeg følte den kom til at gå for mange ellers, at den blev passet hele tiden, fik skiftet dækken flere gange om dagen alt efter vejret, blev morgen trænet, da den skulle gå om eftermiddagen/aftene, den havde 2 vandspande fyldt hele tiden i sin boks. Men hvor mange lå lige mærke til alt dette.
    Så når man vinder prisen, er man jo bare den heldige der bliver set lige der hvor det ikke går galt.
    Men fair nok

    Syntes da klart at nr. 2 og 3 var de rigtige. Søren og Rikke er yderst sympatiske, kender ikke ponyrytteren.


    Men syntes Susan er så hellig!! Jeg har redet på en opvarmningsbane med hende, hvor hun satte hesten på røven lige efter et spring, og slog den! Der var folk der bad hende stoppe!


  • #10   5. maj 2008 Synes også prisen er et godt initiativ, men måske blev den givet på et lidt forkert grundlag, som Lene skriver. -og det også mest drejer sig om at være heldig.

    Desuden var det da også utrolig få klasser der var med i betragning til prisen. Jeg red f.eks. 9 klasser til stævnet, og ingen af dem var med.


  • #11   5. maj 2008 Det har du ret i sofie :-).. jeg tror os det er suuuper svært for dem at vælge en, der er jo selvfølgelig nogle ryttere der optræder mere og derfor får mere opmærksomhed fra dem..

    Men jeg tror det gør at nogle ryttere måske tænker lidt over hvordan de behandler deres hest i den weekend og det er jo kun positivt


  • #12   5. maj 2008 jeg synes det er et rigtig godt intiativ:)

    Lene: tjaeh... hvis du sparkede til din hest og rykkede den i munden, så er du jo alligevel ikke i betragtning til prisen;) uanset hvor frisk den så var, så er det da ikke fair at sparke den fordi den piller en bom eller to;) men det er jo så også bare min mening, hvor jeg synes der går for meget konkurrence i det og det kun handler om at vinde, men ikke hvordan hesten har det... der findes jo alternativer til de ting;) man kunne jo fx ride den på en volte eller bare rose den;)

    Søren ville fx. aldrig sparke sin hest bare fordi den rammer en bom... han mener mere at det de tør ramme bommen er et godt tegn, da det så viser de ikke er bange for springet;)


  • #13   5. maj 2008 og tænk på at de jo havde en del "spioner" til at rende rundt og kigge de ryttere i de pågældende klasser;P

  • #14   5. maj 2008 SKO'en xD .
    de spioner i de kæmpe stor blå jakker, hvor der stod blue berry hill på? :O)


  • #15   5. maj 2008 måske;) jeg så dem ikke;)

  • #16   6. maj 2008 SKO'en xD .

    Det lyder nok lidt vollsomt det med at jeg sprakede den. Men den havde gået og rørt ved bommen flere gange, også glemte jeg mere til den på et tidspunkt, samt et lille sprak, for at den løftede sig mere. Og jeg rykkede den nu ikke i munden, jeg holdte den blot tilbage, og jo, jeg lavede massere af volter! Og den fik masse af ros, især da den var bange for de andre på opvarm denne weekend, desværre


  • #17   6. maj 2008 Det er da bare godt og det skal du være glad for er det så ikke lige meget at du ikke vandt smiley

  • #18   6. maj 2008 tror formålet med dette oplæg er om folk synes det er en god ide med denne pris, ikke en plads til at diskutetre hvem der gjorde hvad den dag smiley

  • #19   6. maj 2008 det der med at give hesten et rap for at få den ind på banen, det kan altså også være nødvendigt hvis hesten er staldklæber eller er modvillig ifht at forlade de andre heste.
    jeg har selv haft en staldklæber og det er altså nødvendigt at være noget bestemt overfor sådan en.
    medmindre man gerne vil ræses af mod dørkarmen når den vender rundt og løber løbsk ind i stalden.


  • #20   6. maj 2008 Lene: okay;) det var så bare ikke hvad du skrev i første indlæg;)

    "Min hest fx. var mega frisk, så jeg blev jo nød til at holde en del i den, men den ramte også nogle bomme, så jeg blev nød til at sprake til den, og ja, så er jeg jo ude af spillet." se selv;P du har jo selv skrevet det...


  • #21   6. maj 2008 SKO'en xD .
    Det er måske skrevet til at lyde voldsomt, men var det ikke! Det var jo ikke sådan at jeg sad helt over på ryggen bagover og hev i den, og havde benene helt ude til siden, for derefter at sprake den. Slet slet ikke


Kommentér på:
Blue Berry Hill prisen, Mors 2008

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce