{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

isabellas skade dagbog {{forumTopicSubject}}

D. 14 febuar 2008

havde dyrlægen ude for at lytte på isabella, da vi havde mistanke om at hun havde noget på luftvejene, da hun pustede meget under springning.. dyrlægen var i tvivl om, om hun måske var en smule urent gående, så hun lavede en bøjeprøve.. og isabella var stok halt på begge forben smiley

d. 15 febuar 2008

isabella nede på klinikken ved dyrlægerne til haltheds undersøgelse, longe på hårdt underlag viste halthed på højre forben, og urenhed på venstre. bøjeprøve viser udpræget halthed på begge forben, dog højre værst.

dyrlægen bedøvede højre hovled, uden bedring.
derefter venstre, uden bedring.
derefter bedøvede hun nerverne som føre til kodeleddet i højre ben, her haltede hun det første skridt efter bøje prøven (nok fordi hun forventede smerte), men var derefter rengående (næsten i hvertfald)...
hun gjorde det samme i venstre side, med bedring også, dog ikke nær så meget... hun skal ned på klinikken igen d. 25 til yderligere undersøgelser og røngten... dyrlægen har ikke tid før

24 februar - så er isabella afleveret nede ved per bottke ved dyrlægerne i ullits... så nu skal der krydses fingre

25 februar
så har isabella været i røngten. og dyrlægens "dom" er at hun "bare" har overanstrengt begge forben, værst på det højre. og der er ingen røngten forandringer heldigvis... hun fik en sprøjte med binyrebarkhormon i højre kodeled. kun i højre, da der var væsentlig bedring på venstre..

nu skal hun hjem i boksro og i genoptræning.

29 februar
idag har jeg påbegyndt genoptræningen af isabella. 15 minutters trækketur. det skal jeg gøre 2 gange om dagen de første 14 dage...

Tirsdag d. 11 marts
idag måtte jeg begynde at skridte på isabella igen. 2 gange om dagen i 15-20 minutter.. jeg ligger dog stille ud med to gange 10 minutter om dagen..

14 marts
idag fik jeg så lige den største bukketur nogen sinde. isabella plejer ellers ikke at bukke.. og hvis hun endelig gør det, er det kun en enkelt gang.. men idag var hun så kåd da jeg skulle skridte, at hun bukkede 5 gange lige op i vejret med krum hals og ryg.... dumme hest ha ha.. hun fatter ikke lige meningen med ROLIG skridt smiley

26 marts
idag er isabella af dyrlægen konstateret RENGÅENDE både i bøjeprøve og i longe på grus smiley jahuuuuuu så nu skal jeg igang med at trave på hende, skal ligge et minuts trav på hver dag.. så jeg den første dag traver et minut, anden dag to minutter osv osv


d 14 april
isabella var til sit 2. haltheds undersøgelse... denne gang var det en anden dyrlæge der undersøgte hende (selvom jeg havde BESTILT den samme)....

men hun var halt på højre forben i bøjeprøven....

dyrlægen foreslog IRAP behandling, som koster 10-12.000 kr... ELLER jeg kan lige prøve at gå et skridt tilbage, og nøjes med at skridte i 3 uger mere.. plus hun fortsat skal have boks ro

så nu får hun lige 3 uger igen hvor hun bare har boksro og jeg kun skridter. og så prøver vi igen

d. 21 april er hun begyndt på equimobility plus (glukosamin og msm for at hjælpe leddene med at hele, og øge produktionen af ledvæske...)

d. 6 maj - RENGÅENDE igen i både bøjeprøve og longering... skal fortsætte hvor vi slap med traven, altså 13 minutter, og skal i løbet af 3-4 uger være oppe på 30-35 minutter (SHIT jeg kommer da landet rundt ved at trave så meget på vejen)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  isabellas skade dagbog
  • #1   13. maj 2008 d. 13 maj

    idag har jeg travet 14 dejlige minutter på isabella smiley

    selvom dyrlægen sidste uge sagde at jeg bare skulle gå direkte til 13 minutters trav om dagen, har jeg valgt at trappe lige så stille op...

    jeg har ikke travlt....

    og så ligger jeg bare et minut ekstra på om dagen, og så passer det med at hun er oppe på de 30 minutter om 2½ uge ca smiley

    jeg håber bare sådan at hun fortsætter med at være rengående..

    jeg er blevet total paranoid, og synes konstant hun er halt.. og synes alle andre heste også ser halte ud.. jeg ser halte heste over alt..

    men hun er heldigvis rengående når vi mønstre hende på vejen


  • #2   16. maj 2008 d. 16 maj

    jeg har hele ugen gået og været i tvivl om isabella var rengående når jeg red...

    men når vi mønstre hende er der intet at se..

    men idag indså jeg lige, at grunden til at jeg har troet hun haltede, er fordi når man rider letridning rejser man sig op, sætter sig, rejser sig osv osv..

    og når jeg rejser mig i bøjlerne, samtidigt med at jeg STENER på hendes hovede for at se om hun "nikker" (pga halthed)

    så idet jeg rejser meg, ligner det jo hendes hoved bevæger sig ned af.. uden egentlig at gøre det fandt jeg så ud af.. for jeg prøvede at stille mig i let sæde, og så var der intet smiley

    tossede mig smiley

    fik travet 16 minutter idag smiley


  • #3   17. maj 2008 17 dejlige minutters trav på jordens bedste hest idag smiley

  • #4   22. maj 2008 23 dejlige minutter trav på min baby pige smiley

    OG DER ER BESTILT TID TIL TJEK FREDAG D. 30 MAJ KL 10

    KRYDS FINGRE

    er hun rengående må jeg begynde at træne galop. og ride på bane smiley


Kommentér på:
isabellas skade dagbog

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce