{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Ansvar / Hegn {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi er kommet til at tale om hjemme, hvem bærer egentlig ansvaret:

Vores heste står opstaldet privat, hvor vi betaler for opstaldning incl. halm, foder sørger vi selv for.

Med hensyn til indhegning af marken som hestene går på (kun vores heste), hvem skal sørge for det?

Os som benytter den, eller hende som ejer den og som vi betaler til hver måned?

Skulle uheldet være ude, og en hest går gennem hegnet, og forulykker med evt. en bil på vejen, eller laver anden skade. Hvem bærer så ansvaret for hegnet er ok. Selvfølgelig skal vi selv holde øje med om det er beskadiget, men hvem skal hegne og betale for dette.??

Håber på at nogen af jer ved det 100%

Undlad venligst at svare med (det ved jeg ikke eller lign.)

Mvh
Betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar / Hegn
  • #1   18. jul 2008 Det er ikke et spørgsmål om forsikringen, den er der styr på.

    Det er ikke et spørgsmål om, om hegnet er ok eller i stykker, som jeg skriver skal vi selvfølgelig selv holde øje med om hegnet er ok hele tiden.

    SPØRGSMÅLET ER:
    Hvem ska betale for at marken hegnes ind, med hegn som er højt nok efter loven, og hvor højt skal det egentligt være?


  • #2   18. jul 2008 ja, det er kun vores heste som går der, men vi betaler også for det, vi får ikke "bare lov" :o)

    Det er vel ikke anderledes en hvis hesten er på en rideskole? Her har man heller ikke selv pligt til at betale hegnet?

    Vi har flere heste der, og betaler for dem alle



  • #3   18. jul 2008 Louise:
    Netop min tanke, at udlejer betaler og opsætter hegnet, jeg vil selvfølgelig selv holde øje med om det er ok.

    Jeg vil også gerne hjælpe med at udskifte hegnet, som pt. er et MEGET gammelt hegn som er omkring 1 mtr. højt og temlig slidt. Jeg har selv skiftet flere tråde som simpelt hen ikke kunne føre strøm længere. Men efter at vi i forsommeren fik en god sitigning i lejen, vil jeg ikke længere selv bare betale, hvis det er udlejer der er forpligtet til det.

    Min ansvars forsikring dækker hvis der sker noget, men i skal også alle være klar over, at der altså ikke er noget som helst der dækker, hvis ikke hegnet er ok. og højt nok.

    Men hvad er højt nok iflg. loven?




  • #4   18. jul 2008 er der nogen som evt. ved hvor man kan læse mere om denne lov omkring forsvarlig indhegning?

    Højde osv.



  • #5   18. jul 2008 personen man betaler skal udelukket tage ansvaret for dette. ikke kun fordi vi betaler personen for det men også fordi det er personens grund dvs det også er personens hegn smiley

    p.s det er min kusine der har skrevet det. smiley


  • #6   18. jul 2008 Det er alles ansvar da det er deres grund men man vil som en slags rutine altid skulle kigge hegnet igennem et par gange om ugen for at tjekke at der ikk er en hest der står på vejen med en bil imod den.

  • #7   18. jul 2008 Da du betaler for at have hestene gående der, er det ejeren som skal betale og lave hegnet smiley

  • #8   18. jul 2008 var oss ude at ride tur for noget tid siden og der var rendet en lille shetter under hegnet og den fulgte med mig op mod vejen og den er ikk til at få fat på..

  • #9   20. jul 2008 jeg ville også mene, at betaler du mdr. leje for at have dine heste stående, burde udlejer betale, og være ansvarlig, eftersom du har fået en "høflig" stigning,kan det jo være udlejer lige skal mindes om sit ansvar smiley -ville jeg da mene. uden selvfølgelig at det skal være en kamp/diskution, men sådan er det jo, når man har en ejendom som man lejer ud.

  • #10   20. jul 2008 syns stadig godt alle kan tage en del af ansvaret i stedet for at være arogant og bare sige. nå nu løb Bølle sgu ud igen. Det opdager de nok på et eller andet tidspunkt. jeg gider ikk tage mig af det. så i stedet for lige sige. godt nu han ude igen jeg fanger ham og kalder på person-x og siger at hegnet skal laves fordi Bølle løber ud.. Det er da meget bedre at dele et ansvar end at smide det over på en andens skulder helt alene selvom man betaler for at have en hest eller pony der... Det er en god ide. Det gør vi der hvor jeg kommer fra. der har vi arbejdslørdage, hvor vi hjælper med at køre halm og hø ind (kan jeg ikk pga allergi) og vi laver de forskellige ting udenfor som at rive ridebanen og presse den, vande den og klippe græsset rundt om, vi maler rytterhuset og repererer hegn smiley rundt omkring. Det er faktisk rigtigt sjovt at dele arbejde og ansvar med andre.

  • #11   20. jul 2008 og det skal lige siges at jeg har aldrig ladet som om jeg ikk har set en løsgående hest for wha nu hvis det var min egen. jeg ville da være ked af det hvis der ikk var andre der ville dele noget ansvar og hente min hest hvis den en dag stod på markvejen og var løbet ud i stedet for at finde den kørt over på den store odensevej. det skal ikk ske og sådan er det, derfor skal man ligesom hjælpes lidt ad

  • #12   20. jul 2008 trine, helt enig, det er nu heller ikke helt det vi snakker om, vi snakker om hvem der står med betalingsansvaret, og nå nu betina er sat op i leje, er det måske ikke helt fair at hun samtidig skal betale for hegn (hvilket lige skal siges ikke er helt billigt, hvis det skal sættes op osv.) hun skriver jo også selv at hun selv holder øje, tager ansvar, reparerer osv hvis det er nødvendigt, selvom at udlejer burde tage en stor del af ansvaret selv. det er da i hvertfald sådan jeg har forstået det, ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

  • #13   20. jul 2008 har set det hun har skrevet der. ^^, ellers kan man ikk rigtigt svare.. jeg har oss svaret længere oppe

  • #14   20. jul 2008 Du har forstået helt rigtig Camilla S.

    Tak alle sammen for svar.


  • #15   20. jul 2008

    Hvis du står et sted som er eget privat er det dem som ejer stedets ansvar at sørger for at tingene fungere, og at hegnet er lavet hvis en hest skulle gå igennem..
    Det er min mening smiley


Kommentér på:
Ansvar / Hegn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce