{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

HJÆLP med en pony fra arbejde ! ! ! {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg ved godt dette ikk har så meget med dressur at gøre men håber stadig i kan hjælpe mig.

Jeg arbejder i Knuthenborg Park og Safari hvor jeg tager mig af de ponyer som børn kan få ridetur på.

EN af ponyerne er en lille bølle der bare elsker græs. ofte kan turisterne ikk helt styre ham men når først vi lige har vist hvordan osv så går det fint.

Nogle gange har han det med at kaste med hovedet så han vrider sig ud af grimen og så spiser han bare græs. Han plejer bare at stå og spise til vi kommer og giver ham grime på og trækker ham væk igen.

Den ene dag da han havde vreddet sig ud af grimen skulle jeg ned og hjælpe men idet jeg komemr derhen vender ha nrundt og spraker efter. Jeg sparker igen hvilket jeg har fået af vide af flere da det er heste natur. han bliver ved med at prøve at ramme mig. får dig tilsidst fat i hans hoved. og grimen på. resten af dagen gik det så fint.

så idag på arbejder sparkede han ud efter mig en gang ikk noget specielt bar eet lille hop med bagparten.
senere sparker han ud efter en kolega og rammer uheldigt på hånden ingen brækkede ting kun lidt øm.
fint nok så længe han holder kampene hos os ansatte. han plejer aldrig at sparke turister eller andre, kun dyrepasser og os der er der til hverdag.
den sti de går rundt på står der et stort træ, netop der bagved kkan vi ikk se hestene men fem meter længere fremme er de synlige igen.
da vi lige har sat os for at spise da der kun er to ude og ride høre vi pludselig et skrig bagved træet og ser en pige blive smidt gennem luften ind i brændælderne og et par hestehove.
det er den pony som jeg har snakket om længere oppe. de siger at da de kom om bagtræet kastede han rundt, vendte om og sparkede hende.
han ramte hende hårdt i maven med fart på benene.


vi kom selvf hurtigt til hjælp men da jeg skulle til tage fat var han ved at vende rundt mod mig igen.

mit spørgsmål er så nu hvad kan man gøre?? nogle ideer??

han er virkleig en sød nusse pony osv. det ligner ham slet ikk at være sådan overfor turisterne.

det har altid kun været ansatte som han har kampe med.



undskyld det blev lidt langt.

vi fik bare et kæmpe chok idag.
der sad en lille dreng på.. havde det været ham han havde ramt havde det været i hovedhøjde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP med en pony fra arbejde ! ! !
  • #1   18. aug 2008 jeg ved ikk hvor længe den har været der. jeg har arbejdet der i 3 år og der har den altid været der.

    den har vidst været der en del år. ingen er helt sikre på hvor længe.

    den kan ikk sælges. når først de er inde kan de ikk komme ud igen. deter noget med smittefare osv.
    ikk engang vores chef kunne fp lov til at få en af ponyerne ud i vinters som var kørt træt i arbejdet...
    den fik fred isteddet.


  • #2   18. aug 2008 ved det...

    han har aldrig gjort en turist noget bevidst.hverken børn eller voksne...

    det har altid kun været ansatte han skla prøve af..

    vi blev virkelig overraskede over hans opførsel..

    næsten lige bagefter havde vi en turist oppe på ham. de fik af vide hvad der var sket men gik stadig med til at ride ham mens jeg trak rundt... han gjorde ingen ting en engel igen...

    han mått eikk slippe når han lavede sådan et nummer fik dog fri for den dag efter denne rundte som jeg trak...

    han har gået hele sommerferien uden problemer, som sagt kun ansatte han har kæmpet med...
    nu havde han så fri fra sidste søndag til i lørdags.. og så laver han det nummer...

    de har alle igen fri frem til lørdag... jeg skal ikk på arbejde lørdag men får min veninde som har styringen den dag til at lade ham stå over.. har selv styringen søndag så der kan han bare komme op og nusse lidt... han skla ikk ud og gå denne weekend...


  • #3   19. aug 2008 han er ikk øm når man trykker rundt omkring.. han er en pony man normalt kan gøre alt ved...



  • #4   19. aug 2008 altså mit bedste råd ville være at give den helt fri i et stykke tid, nu hvor i ikke kan få den væk.. den skal simpelthen lades være et par dage, og så i et godt stykke tid skal det kun være jer ansatte der har med den at gøre.. når den så har passet sig selv i et stykke tid, så prøv at tage den med igen lige så langsomt, og så skån den så den ikke kommer lige så meget ud.. altså så den stadig har en smule fri..

    virker det ikke er der desværre ikke andet for end at aflive den.. det er for farligt at den angriber turisterne, lige så farligt som det er for jer ansatte det skal omgås den.. så snak med din chef om at den får fri og så se om det hjælper, og ellers må den komme på de evige græsmarker


  • #5   19. aug 2008 problemet med længere ferie er at der iforvejen ikk er så mange ponyer som kan gå...

    men der er ikk noget at gøre ved det...

    folk bliver bare så sure når man siger deres børn af for store til at ride...

    efter efterårs ferien har de fri til næste forår smiley


  • #6   19. aug 2008 ja, men sådan er det.. har selv arbejdet i dyrehaven på fortunens ponyklub, og der måtte vi altså også sortere både børn og ponyer fra fordi børnene var for store eller ponyerne for frække..

    Hende der ejede det der, havde den regel at var en hest blevet træt af sit job skulle den på ferie, og så fik den fri i nogle uger.. her blev de godt nok flyttet til at andet sted for at få så meget fred som muligt, men det synes jeg i bedre kan tillade jer, end at den skal gå til efter efterårsferien.. der er trods alt 6 uger endnu


  • #7   19. aug 2008 ja.. ha nkommer nu heller ikk til at gå et godt stykke tid.. tager ham kun med op når jeg er på arbejde.. så kan han stå og blive nusset...

  • #8   20. aug 2008 det tror jeg han vil holde af.. efter et stykke tid vil han blive den pony i kender smiley

  • #9   20. aug 2008 ja håber jeg...

    vil ikk se ham som tigerfoder...


Kommentér på:
HJÆLP med en pony fra arbejde ! ! !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce