{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

HJÆLP med en pony fra arbejde ! ! ! {{forumTopicSubject}}

Hej.


Jeg arbejder i Knuthenborg Park og Safari hvor jeg tager mig af de ponyer som børn kan få ridetur på.

EN af ponyerne er en lille bølle der bare elsker græs. ofte kan turisterne ikk helt styre ham men når først vi lige har vist hvordan osv så går det fint.

Nogle gange har han det med at kaste med hovedet så han vrider sig ud af grimen og så spiser han bare græs. Han plejer bare at stå og spise til vi kommer og giver ham grime på og trækker ham væk igen.

Den ene dag da han havde vreddet sig ud af grimen skulle jeg ned og hjælpe men idet jeg komemr derhen vender ha nrundt og spraker efter. Jeg sparker igen hvilket jeg har fået af vide af flere da det er heste natur. han bliver ved med at prøve at ramme mig. får dig tilsidst fat i hans hoved. og grimen på. resten af dagen gik det så fint.

så idag på arbejder sparkede han ud efter mig en gang ikk noget specielt bar eet lille hop med bagparten.
senere sparker han ud efter en kolega og rammer uheldigt på hånden ingen brækkede ting kun lidt øm.
fint nok så længe han holder kampene hos os ansatte. han plejer aldrig at sparke turister eller andre, kun dyrepasser og os der er der til hverdag.
den sti de går rundt på står der et stort træ, netop der bagved kkan vi ikk se hestene men fem meter længere fremme er de synlige igen.
da vi lige har sat os for at spise da der kun er to ude og ride høre vi pludselig et skrig bagved træet og ser en pige blive smidt gennem luften ind i brændælderne og et par hestehove.
det er den pony som jeg har snakket om længere oppe. de siger at da de kom om bagtræet kastede han rundt, vendte om og sparkede hende.
han ramte hende hårdt i maven med fart på benene.


vi kom selvf hurtigt til hjælp men da jeg skulle til tage fat var han ved at vende rundt mod mig igen.

mit spørgsmål er så nu hvad kan man gøre?? nogle ideer??

han er virkleig en sød nusse pony osv. det ligner ham slet ikk at være sådan overfor turisterne.

det har altid kun været ansatte som han har kampe med.



undskyld det blev lidt langt.

vi fik bare et kæmpe chok idag.
der sad en lille dreng på.. havde det været ham han havde ramt havde det været i hovedhøjde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP med en pony fra arbejde ! ! !
  • #1   18. aug 2008 til alle:

    vi har ikk tid til at lave en træning som beskrevet med et torv. det er dog prøvet lidt når der ikk har været besøg.. det hjælper intet at ryste i rebbet.. han skla hives op derfra.

    han gør ikk noget når først vi har fat i ham så spiser han ikk. me n såsnart turisterne tager fat er han nede igen.. smiley

    jeg ved at mange vil sige "så sælg den dog til et mindre sted" men det er umuligt. er de først inde kommer de aldrig ud igen.

    vores chef kunne ikk engang få lov til at få en hoppe ud her ivinters som var kørt træt i turister,.. os havde hun ikk noget imod og jeg var blevet ritig gode vener med den... måtte gøre alt..
    hun blev aflivet pga hun ikk kunne gå som trækpony mere..

    jeg vil så nødig se ham blive aflivet.. han er en af de få pony som tager imod næsten alle børn selvf til en hvis grænse...
    han er næsten alle børns yndlings.. en lille plettet pony "pippis hest" som folk kalder ham...


    vi har ikk tid til at træne med ham da der er gæster i ågnings tiden og før og efter vi åbner skla vi strigle hestene..
    vi har også et par føl som vi skla træne med vi har måttet arbejde overtid både før og efter vores arbejds tid uden løn fordi vi ikk vil have de bliver aflivet...


  • #2   18. aug 2008 Jeg ville sælge den... Hvis den er til fare for sig selv of sine omgivelser. Det er synd hvis den skal gå rundt og være ked /:
    Hvad farve har den forresten ? XD Det lyder som en jeg kender ! HAHAHA


  • #3   18. aug 2008 til alle:

    som sagt kan de ikk sælges. ! ! !

    er de først kommet ind i parken kommer de ikk ud igen...

    alternativet er tigerfoder.. og vil nødig se ham ende som tiger foder... han er en stor bamse...


    Mankehøj: han er hvid med sorte pletter.. lang pelset... virkelig nuttet at se på...


  • #4   19. aug 2008 Hehe så er det ikke ham XD
    Det er skuda synd ! Undskyld jeg siger det men hvem helvede bestemmer det ? ):


  • #5   19. aug 2008 det er en regel fra parken..

    ikk engang vores chef kan få en pony ud...
    min chef ville gerne have haft en hoppe ud her ivinters som var kørt træt i arbejdet... hun ville gerne have haft hoppen hjem til sig selv som hygge pony..
    men det kunne hun ikk få lov til..
    nye regler.. før itiden skulle der "bare" en karantæne til før de måte komme ud..

    nu må de ikk komme ud pga smittefare osv...

    der har været en som mente at genkende den ene pony som hendes gamle pony....
    men de kommer ikk ud igen...




  • #6   20. aug 2008 Sikke en lorte regl !!!!

  • #7   20. aug 2008 ja den er virkelig øv..

    men det er grundet smittefare da der er et andet stald miljø i parken da der er dyr fra andre lande i blandt...


Kommentér på:
HJÆLP med en pony fra arbejde ! ! !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce