{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  boots -str. ?
  • #1   29. sep 2008 Small

  • #2   29. sep 2008 de fåes altså kun i een str.
    medmindre du mener almindelige velkroklokker og så skal hun nok bruge en Small


  • #3   29. sep 2008 under størrelse står der 110, 190 og 230 ?
    - det er derfor jeg spørger smiley


  • #4   29. sep 2008 det er vægten søde (:


  • #5   29. sep 2008 Det er vægten der hedder det smiley

  • #6   29. sep 2008 nåårh xD (se, så mange gange har jeg prøvet dét) ;D

    Jamen under vægte står der (kopieret):

    Vægte:
    110 (uden bly)
    190
    230
    240
    280


  • #7   29. sep 2008 link: (link fjernet)

    smiley


  • #8   29. sep 2008 Hov, det var jo klokker, det vidstejeg da godt (eller ikke ;D)

  • #9   29. sep 2008 jeg ville købe 190g (:
    læder super altid vand når det regner og der er mudderet så de blir tungere, hvis man køber dem der ligger tæt på 300g så kan man jo riscikere at de overskrider vægtgrænsen og så blir man disset til stævnerne (:

    Det er bare fordi de kun har de tre på lager at det er de eneste der står under størrelse (og fordi det med størrelse er en standardformular - derfor der ikke så vægt)


  • #10   29. sep 2008 Der står da boots xD?
    Jeg er overhovedet ikke kendt i sådan noget dér, så er ret forvirret ;D


  • #11   29. sep 2008 super = suger

  • #12   29. sep 2008 Hvis du skal til at bruge boots og det er første gang du skal havde det på hesten, ville jeg nok forslå at du startede ud med 110g. eller 190g.
    Det er forskelligt fra hest til hest hvor meget vægt de kan bære.. smiley
    Men hvis hesten ikke har brugt dem før, skal den jo først og fremmest lære at blive redet med at den har mere vægt på.
    For nogle heste kan de virke meget underligt at de skal bruge flere "kræfter" på at løfte benene..


  • #13   29. sep 2008 okay, jamen nu kan jeg ikke ride på vores bane når den er våd, da den bliver alt for blød, og jorden nedenunder kommer med op på overfladen, så skal have nogle med god vægt, i tørvejr smiley

    Hvilken vægt tror du jeg bør købe til Trítla?
    Hvis man da kan se det ud fra hendes billeder.


  • #14   29. sep 2008 som sagt 190 (:
    det er fjollet at købe 110 - så kan du ligeså godt købe et par gummiklokker til 100 kroner.

    Mine første boots til Vestri vejede 180 og dem bruger jeg stadig ind i mellem, det er et rigtig godt vægtniveau synes jeg (:




  • #15   29. sep 2008 Julie T: Jeg har før redet med nogle. Til undervisning lånte jeg min venindes med 250g (mener jeg), og min underviser sagde at jeg behøvede mere vægt, for at gøre det helt perfekt.. Hun havde nogle selv, jeg kunne prøve. Men jeg har kun haft undervisning én gang siden den dag, og det var i starten af august..

    Så jeg ved ikke om jeg bør købe nogle med 280 eller?



  • #16   29. sep 2008 CSF: Jeg overvejer også at købe nogle der bare kan gøre så hun løfter hovene lidt mere (hun går lidt i staver når vi skridter af efter en god lang tur, og har det med at småsnuble over små ting på vejen fordi hun ikke ser hvor hun går) - som jeg kan bruge til turridning.

    og så nogle som dem ovenover ^


  • #17   29. sep 2008 du skal IKKE købe læderboots der vejer så tæt på 300.
    de optager meget vand og skidt så de ender altid med at veje omkring 15g mere permanent.
    hvis du så skal ride stævne en dag hvor det regner så kommer de nemt til at veje 15g ekstra igen - så er du over 300 hvilket du blir disset for.

    hvis du vil ha nogen med så meget vægt, ska du købe gummi boots.


  • #18   29. sep 2008 smiley

  • #19   29. sep 2008 De føste boots til Svadilfari var 190g.
    Han syns at det var lidt underligt, men tog det pænt..
    Så kan man jo altid prøve sig frem med mere vægt.. smiley
    Men helt klart en fordel at starte i den lave ende..


  • #20   29. sep 2008 Christina:
    Ja, der står boots, det er bare mig der ikke har så meget forstand på det, så jeg blander det rundt(:


  • #21   29. sep 2008 okay, tak.
    Jeg prøver lige at spørge min underviser om hvilken vægt hun helt præcist bør have, og fortæller det du lige har skrevet.
    Jeg vil jo helst ikke overbelaste Trítla! smiley


  • #22   29. sep 2008 Mathilde H:
    Bare helt i orden, haha smiley

    Julie T:
    Ja okay, jeg tror også det er bedst at starte op i det små, og så prøve mig frem, for som sagt vil jeg jo ikke overbelaste hesten, og da slet ikke fra starten smiley


  • #23   29. sep 2008 Det lyder lidt vildt at du som første gang med boots på hende at det var 280g og at din underviser så siger at du behøver mere vægt..!
    Boots kan lige så vel som det kan være en hjælp som at ødelægge hele dit arbejde..
    Så at ride med boots skal man også passe på med lige som mange andre ting..
    Man vil tydeligt kunne mærke på sin hest om det er for meget vægt..
    Hmm, har lidt svært ved at forklarer mig ordenligt ind på et emne. Ska lige tænke over hvordan jeg kan forklarer det bedst uden at det blir misforstået.. smiley
    Men jeg ville starte med 190g.
    Jeg har selv 190 og 230g mener jeg at det er:)
    Jeg bruger mest 190g.
    Hvis han er hidsig og bar vil frem, blir han rigtig træls hvis jeg har 230g på ham..
    Men HUSK. Boots eller klokker med vægt for den sags skyld er IKKE noget man skal ride med hver dag!



  • #24   29. sep 2008 Jeg har ligesom Julie et par på 180 og et par på 140 (:
    jeg bruger somregel dem på 140 hvis han i en periode har haft svært ved trav eller hvis jeg skal i skoven med en veninde og jeg ved han hidser sig op.
    når jeg ligger vægt på Vestri er det som om han blir mere bevidst om hvor hans ben er og så bruger han mere tid på at tænke over det, end at hidse sig op over at den anden hest er foran ham xD
    Det er egentlig meget smart.

    Men jeg synes også det lyder voldsomt at din træner har bedt dig ligge mere vægt på - det er jo næsten umuligt at ligge mere vægt på end 280 (:

    Men ellers vil jeg foreslå dig et alternativ - Såler og silikone (:
    det gir også vægt og det gør det tit mere behageligt for hesten at gå på ujævn bund - de heste der går med det ude ved mig, har i hvert fald ændret sig drastisk siden de fik det på (:


  • #25   29. sep 2008 nej 240 8D sorry

  • #26   29. sep 2008 Julie T:
    Jeg skulle prøve hendes 280, har ikke prøvet dem endnu.
    Det var min venindes jeg prøvede, som jeg mener var med 250 g. smiley
    Jeg har skam slet overhovedet heller ikke tænkt mig at ride med det hver dag! Det er når jeg træner hende, og til stævner smiley

    CSF:
    Såler og silikone, -hvor køber man dét henne? Jeg tror ikke jeg har hørt ret meget om det for 8D


  • #27   29. sep 2008 Hvordan kom du endelig i tanke om boots?
    Altså nogen speciel grund til at du vil bruge dem?
    Mange bruger dem jo måske fordi deres heste har problemer med trav eller tölt..


  • #28   29. sep 2008 Det er noget de får når de blir skoet, det koster somregel omkring 200 kroner mere end når du fåår skoet normalt (:
    så ligger smeden såler og silikone på forhovene


  • #29   29. sep 2008 Nu kan det være jeg spørger fuldstændig ondsvagt! men hvad bruger man boots til?

  • #30   29. sep 2008 CSF:
    Jamen slider de dem så ikke af ret hurtigt?
    Og hvis de så skal gå med dem hver dag, vænner de sig så ikke hurtigt til vægten?

    Julie T:
    Det er fordi at det er boots dem jeg lånte af min veninde, -og Trítla gik super godt! og min undervisers er også boots,
    så tænkte at det nok var boots hun skulle have?


  • #31   29. sep 2008 Boots kan bruges til mange ting.
    Det kan hjælpe hvis man f.eks har en hest som har svært ved tölten eller traven. Det kan hjælpe dem med at blive mere stabile..
    Det er kun nogle eksempler på hvad de kan bruges til:)


  • #32   29. sep 2008 de bruges primært til to ting
    1: Mere løft (i vestris tilfælde også takt)
    2: Hvis hesten har svært ved at trave


  • #33   29. sep 2008 Nu har Trítla ikke svært ved at trave, -så dét er ikke noget problem.
    - Dog var den titusind gange bedre end nogensinde før, da jeg prøvede min venindes boots smiley
    - da jeg et par dage efter prøvede hendes klokker med 80 g. mindre, var det slet ikke det samme, dér virkede hun næsten helt normal.

    Men det er også meget løftet jeg går efter, for det var også riigtig flot med de dér boots på smiley


  • #34   29. sep 2008 Okay:)
    Men syns stadig at du skal ligge ud med 190g..
    Og hvis du så med tiden syns at hun at hun har brug for mere vægt, så køb nogle med f.eks 230g.
    Heller starte ud med lidt en for meget så hesten bar blir forvirret over det smiley


  • #35   29. sep 2008 Men var hun så også takt ren da du red hende med så meget vægt?


  • #36   29. sep 2008 Okay, jeg starter bare ud i det små,
    mange tak for hjælpen! smiley

    - Det ved jeg ikke hvor meget jeg lagde mærke til, det var kortvarigt, og jeg var helt i en drømmeverden smiley


  • #37   29. sep 2008 Okay.
    For selvom du var i drømmeverden og hun gik bedre end før. Med hensyn til hendes løft, kan hun jo nemt ha været uren i f.eks tölten. Det plejer som regl at være fordi der er for meget vægt i. Eller hvis de ruller meget.
    De plejer som regl at kunne finde den rene gangart (hvis de er rent gående i forvejen) hurtigt hvis det er en tilpas vægt man har lagt på dem..


  • #38   29. sep 2008 Hvis hun gik urent ville jeg hoppe og og ned på hende, og jeg sad helt stille, så jeg tror ikke den var uren..
    Men jeg prøver mig frem, en dag finder jeg nok det perfekte par smiley


  • #39   29. sep 2008 Ikke nødvendigvis.. Ihvertfald ikke voldsomt at du ville gøre det.
    F.eks hvis min ruller i tölten er det ikke fordi at jeg sidder og hopper i sadlen, men mere at jeg sidder lidt mere uroligt på ham.
    Arr. Har sku så svært at forklarer mig på denne her måde.. Hehe
    Jeg sidder stadig i sadlen og følger hans bevægelser.. Men at han så ruller eller blir uren nogle gange, gør bar at jeg så følger efter de bevægelser og prøver at rette det ind i ham ved at måske tage noget af farten af..
    Hmm. Syns det lyder helt forkert det jeg får skrevet. T** !!
    Andre som kan forklarer det bedre end mig eller nogle som kan forstå hvad jeg får skrevet?? smiley Hehe


  • #40   29. sep 2008 Jeg tror godt jeg har forstået smiley
    - altså, at man godt kan sidde forholdsvist stille, når tölten også er uren?

    Men Trítla er liidt speciel; hun har rent tölt og uren tölt. - Enten er den ren, ellers er den MEGET-uren. Der findes ikke noget imellem (hvad jeg har oplevet, i hvert fald) smiley


  • #41   29. sep 2008 Nej okay. Så er der jo ikke så meget at snakke om på det punkt! smiley
    Hvis man tydeligt kan mærke forskellen på hende..
    Min kan man også mærke det tydeligt. Men ikke så´n til at man sidder helt vildt uroligt i sadlen smiley

    Men som sagt. Prøv dig frem med vægten. Start i den lave ende og arbejde jer op imod mere vægt hvis du syns hun skal havde mere vægt på smiley


  • #42   29. sep 2008 Hvis vi mødes til hest en dag,
    kan du prøve hende, -så skal du mærke forskellen smiley
    Folk der ikke har prøvet hende før, synes at hun er helt underlig at sidde i fordi man så tydeligt kan mærke forskellen. Jeg synes hun er dejlig ;D

    Ja, jeg prøver mig bare frem, -selvom det godt kan blive lidt dyrt i sidste ende smiley
    men pyt, hvad man ikke gør for sin hest. og så har jeg jo også noget at vælge imellem smiley


  • #43   29. sep 2008 Taak for hjælpen

  • #44   29. sep 2008 Det er iorden:)
    Så kan du også prøve min tosse.. Han er sku også underlig..
    Han kan fra det ene øjeblik ha et super sind og gå sygt godt, til det andet øjeblik at ha et underligt sind og være mere opmærksom på alt andet og gå af h****** til!
    Men elsker heste med udfordringer, han er jo også stadig igang med sin uddannelse så der er noget vej endnu..
    De heste som bar kan alt og gør lige hvad man ber dem om, ser jeg ikke meget værd i.
    Syns jo også at min han er rigtig dejlig og ved at han kan komme langt. Så er det jo lige meget hvor mærkelige de nu kan være i tide og utide smiley
    Den dag hvor jeg er kommet så langt med min at jeg ikke syns jeg kan komme længere og der ikke er mere udfordring i ham for mig, sætter jeg ham nok også til salg.. smiley Piv, trist tanke!

    Jah, gødu det! Men lige det. Så har man lidt at skifte imellem smiley Altid godt at havde ting man kan skifte imellem.. Så er det heller ikke altid det samme for hesten:)


  • #45   29. sep 2008 Min er godtnok også fyldt med udfordringer,
    man ved aldrig helt 100% hvad man går ind til, ved at ride en tur på hende. Hver dag kan byde på noget nyt - og jeg har ejet hende i 6 år 8).
    Hun kan også skifte meget pludseligt, fra at være helt rolig og afslappet med rene ganarter, til det stik modsatte xb.
    - Derfor er jeg også meget spændt på at skulle stille op til stævner på hende i 2009 :D.
    Du har helt ret i, at det meget hurtigt ville blive kedeligt at have en hest der kunne det hele, rent. Der skal være noget udfordring i det, og noget at lære hele tiden smiley
    Jeg regner ikke med at sælge Trítla. Jeg ved vi kan nå meget langt, hvis vi bare træner, og jeg tror på, at der altid vil være noget at lære.
    Hvis dagen alligevel engang skulle komme, at hun skulle sælges, så ville det sikkert også føles som at sælge en kæmpestor del af mig selv. Det ville være hjerteskærende. Jeg elsker hende simpelthen så højt (selvom det "bare" er en hest) ;]


  • #46   29. sep 2008 Jah okay. 6 år og der sker hele tiden nyt. Jeg har "kun" (syns efterhånden at det er laang tid) haft min i 2 år:) Og der er masser endnu og masser af hårdt arbejde før han kommer til at gå perfekt:)

    Jah, det er altid spændene at stille op til stævner. Hvor i landet skal du det så? Glæder mig også til at komme igang med stævnerne igen og så stille op i de middelsvære og senere på året i de svære:) Hehe
    Jeg har også "altid" sagt at jeg ikke ville sælge Svadilfari. Og at han sku blive ved mig indtil han dør.
    Men må nok indrømme at tiden inden der nok kommer!
    Det er også en hjerteskærende tanke at tænke på. Men Hvis jeg beholder ham resten af hans liv blir det nok for kedeligt for mig.. Og råd til to heste har jeg ikke. Har det svært nok med pengene til hesten i forvejen smiley
    Men det ku ellers været sjovt at når jeg selv har tilredet ham og redet alt ind i ham at så havde ham til han dør.. smiley
    Jah, jeg elsker også Svadilfari meget højt selvom det "bar" er en hest smiley
    Utroligt at sådan nogle små dyr kan betyde så meget for en.. Hehe


  • #47   30. sep 2008 Julie T:
    og hvis nu man kan deltage i højere og højere stævner, om nå riigtig langt, er det jo en fordel at beholde hesten smiley
    - til sidst tjener man måske på det? smiley

    Jeg skal her på lørdag til mit første "stævne" på islænder smiley -det er sådan et hvor man får at vide hvad man bør starte, og hvad man bør gøre bedre smiley Efter nytår køber vi en rytterlicens, og så gælder det bare om at være med i så mange som muligt ;D


    Carina P: Det er bare lidt underligt, at hun starter ud emd at sige 280 g. synes jeg.
    Trítla har er ikke pasagtig, eller travagtig. Hun er heller ikke trænet i passen, men har let til traven smiley


  • #48   30. sep 2008 hmm.. så er det bare mig der er uklog?
    Det er det sikkert..
    Men hun er i hvert fald slet ikke pasagtig, så mon ikke hun er travagtig så.


  • #49   30. sep 2008 Tjo. Men har nok allerede nu tjent penge på ham hvis jeg sælger ham nu:) Gå ned i forhold til den pris jeg har givet er nok usansynligt.. Hehe

    Uhh, Det blir da rigtig spændende så!
    Ska os snart ha taget mig et kørekort og trailerkort. Og så bar rundt omkring i landet med hesten.,
    Men her til næste år ska jeg stille op med en af de andre heste som jeg træner, så mon ikke jeg kunne få ejeren af den til at kører lidt rundt nu hvor jeg er så sød at vise hans LÆKKRE hoppe frem? smiley Hihi


  • #50   30. sep 2008 Joe, jeg tror godt han kan overtales så ;b
    - om ikke andet så mod betaling smiley

    - nu har jeg jo en mor, der gerne vil køre mig rundt,
    og hvis hun nu ikke vil en dag, må jeg jo se om jeg kan finde nogle at køre med smiley


  • #51   1. okt 2008 Jah ikke? smiley Hihi

    Jah, gid jeg var så heldig.. Jeg har jo også selv måtte betale helt selv for hesten og alt andet som hører med..
    Jeg er ikke en af de heldige som fik en hest forærret.. -- Kunne ellers ha været skønt! smiley


Kommentér på:
boots -str. ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce