{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Hvordan får i tid til det hele??? {{forumTopicSubject}}

Ja det er nok det største problem jeg har... altså at få tid til det hele....

Før jeg blev gravid brugte jeg utrolig meget tid hos min hest, red hver dag og havde jo oceaner af tid, selvom jeg havde kæreste, hund, kat osv. hjemme....

Da jeg blev gravid, solgte jeg min daværende hest og fik et par ponyer der kunne stå på min forældres gård, som fungerede som hygge nok mest for mig men osse for knægten....

Vi har i mellemtiden osse fået hus og jeg har fået nyt arbejde - atlså på de obligatoriske 37 timer om ugen...

Nu har jeg så købt hest igen, dog kun en avlshoppe, da jeg ikke rigtig kan se hvordan jeg skulle få tid til at ride osse.

Synes at min hverdag er total booket op altså.....
Onsdag: bold og leg med knægten
Lørdag: agillity træning med hunden, som selvfølgelig osse bliver trænet ugens andre dage.
En aften hver anden uge, tager jeg min mor til banko, så der ryger osse lige en aften...

Udover dette skal hus og mand jo osse plejes og der skal laves mad og vaskes tøj, leg med knægten er jo osse lidt en tidsrøver, men denne prioteres rigtig højt....

Kommer stort set kun ud og klapper fru hest max 1 gang om ugen....
Jeg har hende selvfølgelig ikke stående hjemme hos mig selv, så det tager tid at få startet bilen op, kørt derover og være der et stykke tid og så hjem igen....

Vores planer er så at sælge huset og flytte på landet, så vi kan have vores interesser hjemme, da jeg jo gerne vil have et par krikker mere..... så det arbejder vi på, lige nu er huset til salg, så må vi se hvordan tingene arter sig...

Hvordan har i andre det med tid til det hele??
Har i hestene hjemme?
Hvor mange børn og heste har`i????

Det blev lidt langt, men det er altså noget jeg synes fylder meget i hverdagen, vil jo så gerne have tid til det hele... smiley
Det skal osse lige siges at jeg har 1 barn på 3 1/2 år...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får i tid til det hele???
  • #1   8. okt 2008 Allerførst vil jeg spørge dig hvor er manden i det her???.... Nå men det svare du jo nok på :o)

    Jeg har ikke hesten stående hjemme, ville det gerne men har ikke gården der kan huse mine drømme.

    Jeg har 3 børn, de to ældste er flyttet fra reden, den yngste på 10 bor hjemme.

    Jeg har været enlig mor til 3 hjemmeboende børn og med fuldtids job + 3 heste. Dét var ik nemt nej, og jeg kan heller ikke anbefale det...

    Jeg er hos min hest hver eneste dag mellem 1 til 2 gange, den står 400 fra mig i løsdrift.

    Jeg rider så tit jeg kan da jeg er western rytter og har en stang cool krikke..

    Jeg er flex jobber, blev jeg pga for meget "jeg kan selv" røg ned med stress for 5 år siden.

    Hilsen
    JJ


  • #2   8. okt 2008 Her er der heller ikke tid til det hele...

    Min hest står her hjemme, plus at jeg har en anden hingst opstaldet. godt nok er de kun 1 og 2 år gammel, men alligevel skal der bruges noget tid på dem...

    Har 2 hunde: En golden Retriver Bamse http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6982&ipc=33291
    Og en Papillon: Molly http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=46510&ipc=151875

    Så har jeg en kat: Basti (når han er træls så hedder han balasti *GG*) http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15756&ipc=59613

    Har en datter på snart 4år Pernille: (link fjernet)

    Og har en søn på snart 1 år Patrick : (link fjernet)


    Syntes det er lige meget hva pokker man gør, det er ski sjælden at man får den tid til sine heste man gerne vil...

    Og når man endelig lige ser sit snit til at være noget mere sammen med hestene, ja så har børnehave lavet en kaffe dag... grrr og så uden at fortllle mor her det...

    Min hund molly er jeg begyndt til udstilling med så der ryger lige lidt ekstra tid på det...

    lige pt går jeg hjemme da min barsel ikke er helt slut endnu... men er den snart. Så kan jeg få lavet alt det jeg normalt laver når børne er kommet i seng... Så her om aften når børne er kommet i seng går jeg ud til hestene og hygger om den i et par timer, og så er det ski min sengetid....

    Det skal lige siges at mine børn har hver ders far, men ingen af dem vil kendes ved dem... Så de ser ikke ders far... Og mor her står med hele skidtet alene... Det går også lige pt, men synte det er ved at blve for meget for mig... Har overvejet at sælge min hingst, men kan jeg heller ikke rigtig få mig til....

    Det var vist det...



  • #3   8. okt 2008 Ja, det kan være svært, men vi har så heldigvis hestene her hjemme.
    Jeg går hjemme om dagen , så der bliver heste - hus og indkøb ordnet.
    Børnene er henholdsvis i skole og dagpleje.
    De bliver hentet kl. 15.00.
    Kl. 16 kommer manden hjem, som også er ham der laver mad.
    og jeg kører så på arbejde om aftenen ved 20.00.tiden
    Udover det er jeg selvstændig, som også bliver klaret i løbet af dagen, men syntes tingene fungerer godt sådan her.

    Så jo vi klarer os og hygger os med det.


  • #4   8. okt 2008 nåh ja vi har da også lige 3 hunde og 1 kat og 1 marsvin hihih

  • #5   8. okt 2008 Linda T

    3hunde???? Damn i har da nok lige plads mangel i jers sofaer ;O)


  • #6   8. okt 2008 nej nej de bliver heldigvis på gulvet hihi

  • #7   8. okt 2008 Hmm, ja det kan da blive stressende..

    Jeg rider gerne 4-5 gange i ugen, og har mine heste hjemme, så der går omkring 37 t i ugen på dem også.

    har 37 t job på kontor...

    Vi har ejendom, så der skal altid laves noget.

    min datter er 6 år og går i skole, hun går til fodbold, men det er kun i sommer perioden, så synes ikke det er noget problem med børn, og det skal lige siges at min mand er meget god til at tage vores datter når jeg skal noget..... Og jeg skal næsten altid noget....

    Og jeg er nok på nogen områder en dårlig mor, for når ikke at lege med min datter hver dag...

    Vi cykler ture og går med hundene, ellers bliver det ikke til så meget fra min side...

    Vi har udover to heste, 2 hunde, 2 katte & 2 marsvin.....


  • #8   8. okt 2008 Linda T

    Det var ski da altid noget ;O)


  • #9   8. okt 2008 Nej tak, ingen dyr i sofaen. Har en hvis schæfer og mini golden retriever, og det kommer kun i køkkenet....

  • #10   8. okt 2008 jep, men de to små vil gerne ligge i sengen HIHIHI

  • #11   8. okt 2008 tja det er svært gg hos os ser dagen ud som følger:
    manden op kl 5 og gøre sig selv og hans datter klar jeg sover så pænt vidre til 7 med mindre han skal til kbh(så kører han kl 5.30 og der er børnehaven ikke åben endnu) så tager jeg Natazja.
    Møder kl 9 og slipper så kl 17.15 og er hjemme kl 18.00.
    Der har manden så hentet Natazja i børneheven mellem 15og 16 og de har maden klar til jeg kommer hjem og så lidt hygge inden hun skal i seng kl 20.00 så i hverdagen er der ikke meget tid.
    Ud over det har jeg gymnastik tirsdag og torsdag og stavgang torsdag, Natazja har gymnastik torsdag.
    Jeg har så fri mandag så der bruger jeg gerne fra kl 9 om morgenen og så til middag hos Chamør og så gerne igen om eftermiddagen med natazja... men nu er vi jo så "heldige" kun at have Natazja hveranden uge så... hunden bliver trænet lidt i den hyggetime der er efter Natazja er lagt i seng også søndag morgen fra 9-10 og om et halvt årstid begynder agillityen for der er han 1 års tid... det er så lørdag eftermiddag efter arbejde...

    Jo der er gange i alle døgnes 24 timer og elsker hver time jeg har fri...


  • #12   8. okt 2008 Min mand deltager skam osse i det hele, han laver bla. alt det praktiske udenfor... det skal lige siges at vi osse renoverer vores eget og mine forældres hus både i weekender og hverdage....

    Men jeg glæder mig super meget til at komme på landet og få hesten hjem, så er det nemmere at smutte ud i stalden og måske tage knægten med og inddrage ham i arbejdet, eller han kan smutte med far i værkstedet.....

    Måske er det bare min irretation i øjeblikket over at vi ikke har solgt huset og købt gården endnu...


  • #13   8. okt 2008 kan jeg godt følge janni P vi er også igang med det der renoverings noget... og håbet var at når vi var færdig at sælge og købe gård men det er vist laaaaaaangt ude i fremtiden....

  • #14   8. okt 2008 jeg undre mig også lidt over hvor din mand er i dette.... jeg arbejder 37 timer om ugen har 40min. transport tid hver vej min mand arbejder 5o timer om ugen. vi har en datter på 2½år og vores hest på 2 stående på gård. har en ½ time-45 minutters bus og cykel transport tid derud. jeg aflevere og henter vores datter og laver mad. min mand vasker tøj gør rent skyller af og tager vores datter mens jeg suser ud til hesten... det hele handler om at planlægge sine dage for a få det til at køre. min mand og datter er kun med ude hos hesten i weekenderne da vi der har mere tid og det køre fint

  • #15   9. okt 2008 Jamen det er nok fordi at jeg ikke tager ud til min hest når aftensmaden er kørt ned.... så rydder manden op og lufter hunden, jeg smider knægten i bad og hygger med det. Bagefter er der jo lige 1 time eller 2 til han skal i seng, denne tid bruger vi sammen allesammen, hvis jeg bare tog afsted føler jeg ligesom at jeg mangler noget, det er åbenbart her i andre bruger tiden på krikkerne..... Men lige mens knægten er i den alder han er, er det det tidspunkt vi har sammen med ham og det er så det vi prioterer..... men vi er jo forskellige... smiley
    I skal ikke tro at min mand ikke deltager, det er nok bare mig der tror at hvis jeg ikke deltager i det hele er jeg en dårlig mor..... smiley


  • #16   9. okt 2008 Janni P du er da ingen dårlig mor... Såen som du skrev det lod det som om at manden lavede NADA...

    Min den yngste er nu 10 år og da han var bette havde jeg 3 muler og han blev nusset af sin far 4 dage i ugen og så tog jeg i stalden og de andre dage dem tog vi sammen, sådan en turnus er guld værd.. Barnet har godt af også at se farmand kan det mor kan.

    Hilsen
    JJ


  • #17   9. okt 2008 Janni P: det er vigtigt at tænke på sig selv...

    Ja jeg kører når ud for at ride flere dage i ugen når aftensmaden er skyllet ned, men gjorde jeg ikke dette for mig selv, ville jeg heller ikke kunne være noget for min datter når jeg så endelig var hjemme...

    Og hos os sætter min mand også hans forældres hus i stand, så han har nok at se til...

    Vi skal huske at rose vores mænd for det de gør, istedet for at skælde ud for det de ikke gør....

    Det skal da lige nævnes at jeg står for al oprydning, rengøring og tøj vask, han plejer at hjælpe udenfor, og holder selv styr på sit værksted....


  • #18   9. okt 2008 Det er nok bare fordi vi altid har været enige om at gøre tingene sammen..... Men det bliver der automatisk ændret på når vi får solgt huset og flytter ud på "bondegård" smiley

  • #19   9. okt 2008 Måske er jeg for meget "hønemor", der tror at det er nødvendigt at deltage i alt....

  • #20   9. okt 2008 Tja, jeg rider hverken mere eller mindre selvom vi bor på en "bondegård", man skal også gøre tingene sammen.

    men det er vigtigt at man også har sine egne interesser, så man også kan gøre ting hver for sig. På den måde er der da mere glæde ved at være sammen når der så er tid til det...

    Vi tager ca. en gang om året på weekend, uden vores datter, hun kommer hjem til farmor & farfar, og så hygger vi, er sammen, shopper, spiser ude, bor på hotel, og snakker om alt det vi ikke får sagt til hverdag....


  • #21   9. okt 2008 Jamen jeg er skam rigtig sikker på at "bondegården" løser en del for os, for manden vil det lige så højt som mig, han vil så gerne på vores vegne at vi kunne have hestene hjemme, nok mest fordi han ved hvor meget det betyder for mig, men han synes osse det er hyggeligt at være i stalden.
    Når han så får sit "store" værksted hjemme osse, så har vi alle vores første prioriteter samlet, hvis i forstår.....


  • #22   9. okt 2008 Jeg er også i tidsnøg, men står også ALENE med 3 børn mellem 14 mdr og 5 år.

    Hesten står opstaldet 25 km væk, og dermed MEGET kørsel, men jeg formår at komme der min 4 gange i ugen.. smiley

    Har en masse søde piger der hjælper til med foder og gå lidt med hende osv.
    Skal lige siges at det kun er en plag på 1 år, da jeg ikke har tid til at ride lige pt!

    Tirsdag aften går Oliver til ridning, og så er der jo alle de gøre mål der ellers skal passes og plejes..

    Havde et døgn dog bare 48 timer.....


  • #23   9. okt 2008 Ina: Ja havde der da bare været flere timer i døgnet, går i seng hver dag uden at have nået alt jeg gerne ville....

    Men der kan ikke være tid til alt, så man må prioritere...

    Dorthe: Er helt enig med dig, vi skal være glade som forældrer, og man skal IKKE have dårlig samvittighed.....


  • #24   9. okt 2008 Janni P "hønemor" eller ej, du kan snildt undværes (venligt ment) i de par timer.. Kan læse mig til at i er første gangs forældre og selvfølgelig har jeres guld klump brug for jer begge, meeeeeeeeen den bette kan også bruge far-barn tid.. Glem nu ikke dine interesser i alt det forældre rolle halløj.. Kender det fra mig selv har været forældre i 24 år og mine børn har fået det ind med modermælken at mor er lige rundt om hjørnet også selv om far er passer.. Får man sine egne interesser stimuleret ved siden af så er man altså også mere aktiv og mere glad. Et gammelt ordsprog siger/hedder

    For meget og for lidt fordærver alt. :o)

    Hilsen
    JJ


  • #25   9. okt 2008 Ja mon ikke vi skulle prøve at få lavet lidt mor-hest tid... hjemme hos os....he he he he

  • #26   10. okt 2008 Ja det synes jeg du skulle give dig selv, priviligiet at nyde både hesten og dit barn...

  • #27   10. okt 2008 super konklusion!!!

  • #28   10. okt 2008
    Janni P hvis det er en af dine heste i dit avatar (billede) så var jeg ikke til at se for bar støv... den er sgu da for lækker....

    Hilsen
    JJ


  • #29   10. okt 2008 Jo det er skam Mercedes og jo hun er skøn.... smiley
    Skal ud og have kvalitetstid med hende imorgen... he he he he


  • #30   11. okt 2008 Godt vi her i gruppen har hinanden til at "skubbe" blidt på hinanden...

    Hilsen
    JJ


Kommentér på:
Hvordan får i tid til det hele???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce