{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Åh Nej ;-) om at have fjordhest. {{forumTopicSubject}}

Jeg bliv advaret i sin tid, af en del fjordfolk inde på HN, men jeg troede ikke på dem. Jeg troede, at jeg vidste bedre og at jeg jo ikke er som dem, derfor kunne de ikke have ret. Jeg kendte mig selv.

De sagde det til mig, advarede mig smilende, alvorligt og velment. Lyttede jeg - nej.

Ja jeg havde sagt, jeg søgte en fjordhest, da det var den race, som passede bedst til vores familie nu. Senere (år) skulle vi så have en hest mere. Kompromiset blev en fjordhest nu og så køber vi en dyrere anden race senere.

Jeg var glad for beslutningen for vi skulle ud og finde vores familie-hest og dertil var fjordhesten bare genial. Den levede jo op til vores krav om en alsidig allround pony som både kunne holde til min mand og jeg, samt lære at gå for vogn, springe, og tur samt dressur.

Og jeg blev advaret.

De sagde:

"En gang fjordhest, altid fjordhest!"
"Man bliver bidt af fjordhesten!"
"Mange kommer ikke fra de gule igen"

Og jeg tænkte, at de gule er skønne, men at jeg skulle have forskellige heste....

Nu er jeg helt ramt. Jeg er bidt af fjordheste og jeg ved ikke om jeg kommer videre end denne fantastiske race.

Vi, kæresten og jeg gik i gang med at tilkøre Sussi. Nu ca. 2-3 uger senere kører vi til Lh-fode (over 2 km landevej), ture i landsbyen (også når det er mørkt) og intet kan bare hyle den hest ud af det. Jeg er blevet mere og mere hengiven til denne race, men nu er jeg bare helt solgt.

Kæresten med. Han siger også sukkende og med et grin, ja det føl bliver svært at sælge fra, du vil jo nok ikke af med det (Sussi er ifolet Mosegårdens Kejser). Har han ret, hvilket er meget tænkeligt, er det godt, jeg valgte min drømmehingst til føllet og sendte min hoppe fra Jylland til Sjælland til hingst. Mange så ellers ud som jeg var bindegal over at sende en fjord så langt for bedækning.

Så ADVARSEL hermed videregivet:

Man bliver bidt af fjordheste!

Jeg ligger nye billeder ind i hendes HG smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh Nej ;-) om at have fjordhest.
Kommentér på:
Åh Nej ;-) om at have fjordhest.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce