{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Problemer med at løfte hove. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en plagt på lidt over 2 år. Jeg begyndte at træne ham i at løfte hove da jeg fik ham i august månede i år.

Kort efter jeg fik ham blev ham skadet med det ene bagben og derfor trænede jeg mest med hans forhove. I dag er han sår helt væk fra bagbenet og vi øver nu at løfte dem også. Men her kommer så mit problem.

Benet hvor han er været skadet kan jeg ikke få lov at løfte, han flytter sig rundt hele tiden og når jeg får det op i et par sekunder løfter han det andet bagben for at komme ned og støtte på det ben jeg har ved. Det andet bagben har jeg overhovdet igen problemer med, det løfter han faktisk selv nu.

Kan det være fordi han er bange for hans "ben"? Og i så fald har i nogen ideer?

Jeg tager det stille og roligt hver gang og roser ham når han så har benet oppe de der 2 sekunder af gangen, men syntes endnu ikke der har været ret meget held ved det?;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med at løfte hove.
  • #1   19. okt 2008 Det lyder som om at han ikke kan stå på det bagben når du løfter det "skadet" ben. så vil han selvfølgeligt at du slipper det bagben så han kan stå igen


  • #2   19. okt 2008 Ja det kan sagtens være pga skaden at han er sart med sit ben. Min 2 års hoppeplag var så uheldig at rive en blodåre op i den ene bagkode, hvor hun måtte syes. I lang tid efter var hun temmelig nervøs for at løfte det ben selvom hun før løftede benet uden problemer.

    Det kommer til at tage tid og en masse tålmodighed, for den skal have troen tilbage på at det ikke gør ondt når man løfter det. Hos min er det nu et halvt år siden det skete og nu er det kun engang imellem hun ikke vil stå stille ved det pågældende ben.
    Så går jeg op til hovedet, snakker og gnubber hende i panden og prøver igen. Hvis det ikke altid hjælper starter jeg forfra med et "godt" ben og derefter det "dårlige" igen. Bare ingen skæld ud, men masser af beroligende ord og ros. Det skal nok komme igen.


  • #3   19. okt 2008 Prøv evt at stille ham langs en væg, så han kan "hvile" ind på væggen. Det plejer at hjælpe, hvis de har balance problemer..

  • #4   19. okt 2008 Tak for rådene..;) I dag gik det bedre med ham, nu er vi oppe på 3 sekunder..;) Han er ellers lærenem, men hvis det er skaden der driller ham tager det nok tid og jeg giver ham alt det tid han har brug for;)

  • #5   22. okt 2008 Ja, der er ikke andet for..;) Jeg har jo også god tid at lære ham der i.. Man skal jo ikke forhaste ting, så er det først at nogen af de unde heste bliver forvirret..

Kommentér på:
Problemer med at løfte hove.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce