{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

pony vælter? {{forumTopicSubject}}

ja altså her i onsdags var jeg til springning og der var faktisk kun mig og robin der<3 men så skulle jeg ride med min marias (min ridelæres) lillebror (matias han er jeg tror det er danmarks mester for juniore i spring) han red så på en rød 4-års og det gik rigtigt godt for os begge to!<3<3 hehe men så skulle vi springe vandgrav og det var første gang den skulle springe det<3 men den ville bare IKKE over! den stejlede helt vildt og til sidst ville maria ik se på det mere!(det skal siges hun er dm mester!) hun satte sig så op på den og den stejlede stadigvæk men til sidst ville den ik mere og den væltede bagover MED VILJE! og den landede oven på hende og hun havde samlede ben! hun blev HELT grøn i hovedet! hun rejste sig op men besvimede så! hun kunne slet ik gå og hun besvimede 3 gange! det var bare så synd for hende men hun nægtede at komme på skadestuen!): hun gjorde det godt nok men hun havde en muskel blødning!): hun lå og sov eller bare lå og stenede hele dagen i torsdags!): SÅ SYND FOR HENDE! syntes bare lige jeg ville skrive det! det skal lige siges at det ik var første gang den gjorde det OG at den gjorde det med vilje! knuz ellen undslyld det blev så langt!<3<3<3<3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pony vælter?
  • #1   8. nov 2008 tak men det gjorde vi ogs hehe den var faktisk helt tryg ved det men så gjorde den det alligevel<3

  • #3   8. nov 2008 Jeg tror ikke på at den har været tryg ved det hvis den har gjort det der. Jeg ville i dens tilfælde have startet med at lade den kigge på vandet, og eventuelt lade den gå igennen vandet. Men i hvert fald lade den kigge godt på vandet og eventuelt bare rose den bagefter og stoppe dens træning på graven for den dag. Og specielt når den aldrig har sprunget vandgrav før. Og når den gør det med vilje som du skriver så vil jeg se det som et tegn på at dens grænser er overtrådt voldsomt! det den gør der er noget de også ville gøre hvis et rovdyr sprang op på deres ryg i naturen...

  • #4   8. nov 2008 Kan virkelig ikke andet end at ryste på hoved.
    Hvordan kan man finde på at presse en 4års så langt at den viser så stor frygt at den forsøger at "afværge" sin jæger ( i dette tilfælde, rytteren)
    Forstår ikke at hvis man har redet dm, med placeringer (har de nu også det) at man ikke kan læse sin hest beder, Den er jo så frygt fuldt at man burde tænke. okay, nu skal tilliden retur, og glemme springet.. Ride noget andet, og vente med springet til en anden dag, FX løssringning eller andet.!
    Jeg syntes virkelig det for ringe at prof rytter ikke tænker sig mere om..

    Hvorfor presse en 4års til ekstremer? Stakkels hest, den bliver allerede nu presset mere end en 4års burde, hvor længe tror du den levet uden skade? Den får da rygskade af at sku flygte fra sin jæger.!


  • #6   8. nov 2008 hvorfor skriver hun så at de har vundet DM?


  • #7   8. nov 2008 Og igen jeg er FULDKOMMEN enig med Helena og Louise. det der er ikk forsvarligt

  • #9   8. nov 2008 Kan godt være den har protentiele for spring, men en 4års vil ALTID være en 4års. og de skal slet ikke spirnge på den måde. det ok at give dem noge JUBI oplevelser, men ikke at presse dem, de skal jo være med mentalt..!

    Jeg er stadig meget foraget, og er faktisk glad for andre er det også, så jeg jo ikke af den helt forkerte skole smiley


  • #10   8. nov 2008 nej det er du i hvert fald ikk louise smiley forstår slet ikk man kan få sig selv til at gøre det


  • #12   8. nov 2008 Min 5års begyndte at ligge an til at gå i vejret, og det jo ikke smart når hun ALDRIG har gjord det før. dyrlægen kom og ordnede tænder, fik tjekket sadlen og sådan, men intet hjalp, snakkede igen med dr dyr, som sagde det sikkert var hoppe nykker ( hun havde været sød og medgørlig altid) SÅ jeg valgte at tro på dyrlægen, og det var også rigtig, hun var bar fræk. Men hun gjorde det heller ikke i forbindelse med spring. så vi gav hende en i nummeren og bedte hende om at gå frem, og det hjalp. Hun stoppede med det.!! Så der er meget forskel, min var kun oppe på bagbenene engang, og det var styrbart.! smiley

  • #13   8. nov 2008 ...... heste gør IKKE den slags uden at være presset til Langt ud over det der er acceptabelt!

  • #14   8. nov 2008 ENIG


  • #15   8. nov 2008 Helt Ening!

  • #16   8. nov 2008 må give de andre ret, en 4årsspringer man sku da ikk vand grav på. det er en svær forhindring, der er da en grund til den ikke er i det lette klasser. villealdrig byde en 4års at skulle spring det. man begynder jo først at springe på dem ved 4års alderen og der skalde jo til at lærer det det gør man da bestemt ikk ved at sætte dem til noget de ikk magter og er klar til. er meget rystet over man kan finde på det.

  • #17   8. nov 2008 Det er virkelig dumt at springe vandgrav på en 4 år. Jeg har en 4 år jeg er begyndt at uddanne i spring, men ikke vandgrav!!! Den er en meget meget svær forhindring da en 4 år ikke er nær så god til at bedømme og hoppe langt endnu det skal de først når de er blevet meget ældre. Ponyen på 4 år skal ku holde i lang tid skal man huske på er fuldstændig enig med hvad de andre skriver.

  • #18   8. nov 2008 Så enig som man overhovedet kan være!

    Enhver idiot må da kunne se, at hvis man presser en hest så langt ud at den kaster sig bagover, og dermed bruger sin krop til at forsvare sig, så er man gået for langt! Hesten har været presset ud i det, der kan betegnes som ekstrm flugt. Dvs. at den vælger at angribe sin "jæger" i dette tilfælde rytteren, for at rede sig selv. Der er intet andet at gøre i sådan en situaton end at få hesten helt ned på jorden igen og så spring noget andet! Vandgrave i en alder af 4 år, er meget mere end hvad de fleste ungheste kan overskue. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har det mindste ondt af hende!


  • #19   9. nov 2008 tsk tsk, jeg kan slet ikke formulere mine tanker for sådan en håndtering af heste, din hest er din makker, en samarbejdspartner, ikke et redskab der med vold og magt skal knækkes og gøres underdanig.

  • #20   9. nov 2008 nu må i altså stoppe! vi gjorde slet ik noget voldigt ved den! vihavde HELT lange tøjler der på! og det er ik min pony og vi havde vist den den først og den var helt follet sammen både mig maria nørheden johansen matias nørheden johansen og torben frandsen var deer! osv. osv. og vi holder altså meget af ALLE VORES HESTE/PONYER OG VI GØR ALDRIG NOGET ONDT!

  • #21   9. nov 2008 tror ikke du sku havde lagt sådan et emnå op hvis du ikke ønsker at høre den virkelige verdens mening..!
    Meget muligt der har været de og de mennesker.. Ingen har åbentbart grebet ind. da hesten begyndte at småstejle sku i måske havde stoppet, og ladet rytteren lave noget andet, end at sætte en anden op og presse den yderliger.!
    Heste kaster sig ikke bagover for sjovt.. De gør det for at komme af med deres jæger (rytteren) fordi de føler sig så truet og presset at de ikke kan se anden vej for at overleve..!!

    Og uanset hvor meget den er foldet sammen er den hest ikke klar til at springe vandgrav..!! Den er kun 4år gammel..! En 4års skal kun til at lære at springe. det ok at springe få gange som 3års, men ud over det skal der en masse løsspringning til, og en masse øvelse med afstandsbomme foran løsspringningen, og en masse bom øvelser på jord. som fire år kan du lære hesten stille og rolig, så de kan følge med mentalt. den hest kan ikke følge med..!! Hvorfor skal i allerede ødelægge dyret?

    Du kan sige hva du vil, jeg havde været rasende hvis jeg havde set det.!

    Alle jeg kender, som rider på højt plan, eller har nogle gode stutterier, ville blive gale over det her.! Ingen som virkelig tænker på hesten ville presse den så langt ud..!!


  • #22   9. nov 2008 ved du hvad! jeg kan godt tåle JERES MENING OG VI ØDELÆGGER IK DYRET! OG VI KUNNE IK STOPPE DEN DA DEN SMÅ STEJLEDE! DU SÅ DET IK SÅ DU KAN LIGESOM IK RIGTIGT VIDE NØJAGTIGT HVAD DET VAR DER SKETE!

  • #23   9. nov 2008 i ku åbentbart stoppe den nok til at få ny rytter på ryggen af den, så det der vås skal du længer ud med.!



  • #24   9. nov 2008 Altså jeg er ikke sur over noget., men min erfaring med min pony på 4 år er et man skal få den til at undersøge det først da den får rigtig meget selvtillid af det, men man behøver ikke springe det når man sidder på ryggen af det.

    Jeg kan godt forstå at i ikke kunne stoppe da den var ved at begynde at små stejle, men så skal man altså hoppe af og lad den undersøge det. Det hjælper rigtig meget på en ung pony at undersøge det frem for at presse den.

    Min pony har et meget nervøst temperament så når jeg leger med den udsætter jeg den får en masse prøvelser, men ponyen skal have tillid til den der udsætter opgaven for den. Min vil ikke gå i vand, men den har så meget tillid til mig at den gør det nu.

    Men man skal stadig ikke springe vandgrav på en 4 år. Så nu skal den pony på 4 år ikke springes i lang tid lav noget andet med den så den for sin tillid tilbage til rytteren.


  • #25   9. nov 2008 er enig med betina s.. man kan også stige af og gå der hen med den og lade den snuse og såen... smiley


  • #26   9. nov 2008 gjorde vi ogs<3

  • #27   9. nov 2008 Ja det kan godt være at i gjorde det, men når den kastede sig bagover som den gjorde er det stadig kun noget en hest gør hvis den ser det som den sidste udvej. Jeg er enig med louise i at i ikk skulle have skiftet rytter og det... Man burde stoppe allerede da den begyndte at småstejle og simpelthen sige at hesten havde fået nok for den dag... Det kan ikk være rigtigt at man presser den så langt ud...

  • #28   9. nov 2008 hvis i træk en hvordan ville den så kunne falde ned oven på den som ride???

  • #29   9. nov 2008 er enig med dig tina j smiley

  • #30   9. nov 2008 Frederikke P:
    de træk den ikke. der var en rytter der red på den


  • #31   9. nov 2008 kan jeg godt renge ud smiley men det er bare fordi at hun siger at de gjorde det men så vile den jo nok ikke vælter ned over ryttern..
    jeg har prøvet det ved en shetlænder hvor den var så bange for vand det var helt vildt også to jeg nogle godbidder med og gik og snakkede med den også kom den hen til vandet, så gik vi lidt væk igen og såen bliv vi ved og nu er den over hovedet ikke bange for vand mere:)


  • #32   9. nov 2008 Astrid: Jah det undrede jeg mig også over ;D

  • #33   9. nov 2008 fordi det har de<3<3

  • #34   9. nov 2008 du sir begge har vundet dm i spring, du må ku sige år, og give noget info. for det virker til der er en der lyver.!

  • #35   9. nov 2008 prøv li at hør her.. de andre har jo ret ik.. ! den måde duh fortæller hvordan i gjorde og hvorfro (din mining) at den væltede, lyder det som grov træning af en firårs.

  • #36   9. nov 2008 Jeg er fuldstændig enig med Tina j jeg tror altså ikke de personer er dm rytter

  • #37   9. nov 2008 Tror jeg vi mange der ikke tror på, den kan jeg også skrive mig på.! smiley
    Men vi må jo se om hun giver os et år og gruppe. for hun skriver jo at begge har vundet dm..:S


  • #38   9. nov 2008 Lagde lige mærke til, hun har jo skrevet hele deres navne, så vi kan vel kigge på en eller anden side smiley
    Det jo ikk sikkert hun ikke fortæller hva hun har fået afvide. men er jo ærgeligt at gå og sige noget som muligvis ikke passer


  • #39   9. nov 2008 Louise: Vi kan gå ind på infosport og kigge om de har sprunget noget over hovedet

  • #40   9. nov 2008 Søsteren er dis mester i dis 12 i år..
    Broeren har været udtaget til NM, i år, dog uden placering.!

    (link fjernet)
    kiggede på denne side.. er ikke færdig endnu


  • #41   9. nov 2008 i 07 kom broderen hjem med 4 første pladser og en anden plads fra baltic cup.

    Kan godt være de dygtige. men der er forskel på Dm, og distrekt mesterskab, og baltic cup og dm, og at være udtaget til noget, men ingen placeringer få..:S

    De virker som nogle rytter med mål, hvorfor så presse deres heste til det yberste :S:S:S


  • #42   9. nov 2008 ... hvis de er så erfarne ryttere begge to er den behandling af hesten fuldkommen uacceptabel! Det er den da selvfølgelig uanset hvad, men af alle mennesker burde SÅ erfarne ryttere vide hvad ......!!!! de laver!

  • #43   9. nov 2008 Tina J, helt ening..! Har også selv skrevet det..

  • #44   9. nov 2008 kigger li på info sport for at være helt sikker på det med DM.

  • #45   9. nov 2008 Louise, man kunne et eller andet sted forstå det hvis det var nogen der aldrig havde haft ´hest før, eller ikk vidste en skid om hesten og dens natur, men når man er så erfaren så SKAL man kunne se at man overtrædder hestens grænser!

  • #46   9. nov 2008 god idé ;D

  • #47   9. nov 2008 Utroligt att så erfarne ryttere ikke forstår hvad der er rimeligt at kræve af hesten!

  • #48   9. nov 2008 Der er nogle der ikke har fortalt sandheden ifølge infosport.!!

  • #49   9. nov 2008 Betina, Helt sikkert. jeg sad og kiggede lidt. men hun virkede også meget som om at hun ville have ret, jeg har så bar bekræftet at der må være felj i hendes opfattelse af deres resultater, jo også syndt for pigen at rende rundt og sige noget der ikke passer..:S Kun derfor jeg tjekkede.;)
    Jeg er lidt ligeglad med hva folk har sprunget og ikke har, er dressur rytter. og alligevel kan jeg se at det de har gjord ikke er i orden..
    Der skal ikke meget viden og hjerne til det smiley


  • #51   9. nov 2008 astrid lynet: Hvis du går ind på ridning også Ranglister også udvidet søgning, men tror ikke man kan finde dem da vi ikke har deres efternavn. Men man kan prøve

  • #52   9. nov 2008 hun har skrevet deres efter navne længer nede i en besked, for er mathias stavet forkert;) da det jo er stumt h..

  • #54   9. nov 2008 Louise: Nå ok havde ikke set det

  • #55   10. nov 2008 Uden at have læst alle svarene må jeg dog sige, at jeg IKK synes det er synd for Maria, til gengæld synes jeg det er synd for din stakkels 4 års!!!

    1) Lad vær med at presse hesten
    2) lad vær med at presse hesten til noget som han ikk mener han kan
    3)lad vær med at presse hesten, så han bliver desperat og vælger sin sidste udvej som er rent dyrisk og per instinkt, og ikke med den hjerne vi prøve at få dem til at bruge under deres uddannelse!

    Det i lavede var psykisk pres, som han ikk kunne holde til, stakkels ham smiley


  • #56   10. nov 2008 Jeg tror slet ikke på at ponyen har gjort det med vilje, men i hvert fald har der været en grund til at den overhovedet har stejlet.
    F.eks. at ponyen ikke har følt at den kunne.


  • #57   13. nov 2008 alle har skrevet det så hvorfor blive ved??

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #58   2. jan 2009 JAAAAA! -
    nu synes jeg lige i alle slapper lidt af.
    prøv at hør her, nogle hest stejer skuda ikk fordi det bliver presset men fordi de er tryllern -- og det er kun amatører der ikk begynder at lære deres heste at kigge på noget .. det er skuda iorden at springe vand med ens hest på 4 års .. den skal lære at se det farlige !!!
    og jeg er mathiases bedste ven og jeg ved han og has familie behhandler deres heste ordenligt .. så jeg synes lige i skal spare os for jeres kommentarer tak ! for det her er en lidt for fucked diskussion .. så stop venligst med jeres lort . tak ..


  • #59   2. jan 2009 HALLLO!!
    Jeg synes altså ikke vi skal komme op og skændes over det.... Det der er sket er sket også sådan er det

    mnjmnj M: man behøves ikke at bande over det!!!!
    Snak da pænt i det mindste...


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #60   2. jan 2009 JA DET ER FAKTISK MIG DER ER MATHIAS NØRHEDEN JOHANSEN !! OG JEG SNAKKER LIGE NØJAGTIG SOM DET PASSER MIG ...
    OG NEJ JEG HAVDE BRUGEREN FØR !!!!


  • #61   2. jan 2009 oprettet brugeren før siger du....? hvorfor står der så den er oprettet 29-12-08
    Det virker meeeget som om den kun skulle bruges på det her, specielt når du absolut intet har gjort ved din profil... xD

    Tak for dit (endnu mere end mit) snæversynede indlæg til denne diskussion, som blev afsluttet for længe siden. Vær venlig at vokse op smiley


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #62   2. jan 2009 jamen jeg er skam femten åt og er vokset op..
    10 point og en frugtskål til dig silverface ..
    men min bruger er da hele et per dage gammel ...såååå


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #63   2. jan 2009 hov "silverflake". det jo heller ikk til med alle de fancy navne i har herinde;D

  • #64   3. jan 2009 Du sku måske tage fat i tråd starter, som faktisk hængte dig ud..!
    Det er ok at vise en hest tingene, men der er ikke i orden som trådstarter har forklaret det for os på..!
    Jeg har selv ikke haft andet end ungheste, og ved godt hvilket arbejde der ligger i det..! Men igen, hende der startede tråden har ikke fået det til at lyde som om det er ok. og end vidre skriver hun både dit og din søstersnavn, hvilket jo er udhæning.!
    Jeg ville ikke være så sure op os, som har en del hesteerfaring, og uddannelse med de kære dyr bag os. men jeg ville være sur på trådstarter. hun fik ikke den når og ihh, som hun ville, med derfor skal det ikke gå ud over os andre smiley
    Livet er ikke altid sort på hvidt, nej, MEN man kan snakke pænt, og nej, ingen har været der, ud over trådstarter, og hun forklare så åbentbart ikke tingene så det er i orden.!!
    - Louise


  • #65   3. jan 2009 Så kan jeg godt se du er voksen... jeg har ikk noget imod folk på15, don't get me wrong dear! - men du bør opføre dig som én på 15, for at jeg kan tage dig seriøst...!

    og et par dage.... wauw..., det ligner meget hvad du opfører dig som

    ........ og helt ærlig, du skulle vidst nødig snakke om fancy navne.


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #66   3. jan 2009 jeg hedder bare mit navns intialer to gange hehe. Mathias Nørheden Johansen

  • #67   3. jan 2009 Men det er der jo ingen af os, som ved smiley

  • #68   3. jan 2009 desværre tror jeg du har ret Charlotte smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #69   3. jan 2009 der er kun 1 ting at sige - der er for mange amatører som har for lidt at give sig til herinde :):)

  • #70   3. jan 2009 Han mener han er meget mere prof end nogle af dem som er på HG, og at vi ikke har forstand på hva vi laver med vores heste, han ved jo meget beder. Hvordan men ødelægger hestene vel og mærke smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #71   3. jan 2009 ok smiley jeg tror ikk jeg er bedre .. men jeg synes bare vi skal stoppe diskussionen tak.

  • #72   3. jan 2009 DEN VAR STOPPET; TIL DU KOM OG TOG DEN OP IGEN..!!!

  • #73   3. jan 2009 Eba, ironi smiley troede jeg du ku læse i beskeden smiley
    Jeg siger ikke han ved at det er forkert, for det mener han ikke det er.;) man mener det er os der er forkert på den, fordi det der er blevet beskevet ikke er i orden.
    Som jeg har skrevet tidliger var vi der ikke, og er nød til at gå udfra hva der bliver skrevet..


  • #74   3. jan 2009 Eva, det helt ok;) ku godt regne ud der var en smutter et sted smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #75   3. jan 2009 det var ikk stor vand jo, det var en lille plastik vandgrav. og vi lod også den snuse og kigge vi prøvede stille og roligt.

  • #76   3. jan 2009 det kan være rigelig farlig for en hest alligevel, tænk hvis det var et bundløst hul! Ö (du må tænke på heste kan ikk se i perspektiv som os, og kan dermed sjældent bedømme hvor dybe ting fx er), og hvis han føler presset for kraftigt og ikke kan bruge sit fortrukne instinkt (flugt - løb), må han tø til andre midler, vold(eller i hvert fald voldsom flugt). og det var hvad Robin gjorde.

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #77   4. jan 2009 ponyen har gjort det tre gange ialt, den ene af de andre gange var fordi jeg lavede en schenkel-vending på den. så den er lidt dum og en pony man skal starte tidligt med så den kan lære det fra ung af.

  • #78   4. jan 2009 Den er på ingen nmåde dum, den er bare uerfaren og bliver usikker. Hele problemet er at hesten ser usandsynlig dårligt, og den ser kun 2-dimensionelt, dvs. ligesom hvis vi kigger på et maleri. Hesten havde ingen ide om hvor dyb den vandgrav var, og det er temmelig sikkert det der har skræmt den, idet den så er blevet presset yderligere og ikke har haft mulighed for at flygte. Derfor har den valgt det der for den har set ud som den sidste mulighed, nemlig ekstrem flugt. Hesten bruger her sin krop til at forsavre sig, og derefter flygte.

  • #79   4. jan 2009 mjn mjn M: For det første!!! Der var ikke skrevet i dette indlæg siden d. 13/11 2008. Men så kommer du d. 2/1 2009 og starter emnet igen xD Og så siger du VI skal stoppe emnet... du startede fandme selv igen!

    Og for det andet er hesten ikk dum!!!! Efter beskrivelsen kastede den sig bagover med vilje.. Og hvis den virkelig kastede sig bagover med vilje, så er den virkelig blevet presset for meget! En hest kaster jeg kun bagover, hvis den ved det er den sidste udvej, hvis den skal overleve... Ved godt i ikke ville slå den ihjel. men i har presset den så meget at den instinktivt troede den skulle dø !


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #80   4. jan 2009 ja, men kan godt se det med dens syn når den skal lave en schenkel-vending, det har jo ikk noget med det at gøre

  • #81   4. jan 2009 sandsynligvis intet med synet at gøre, nej, men (for meget)pres har det stadig uendelig meget med at gøre...!

  • #82   4. jan 2009 kan i ikke bare stoppe

  • #83   4. jan 2009 Grunden til at mange unge heste tøver ved vand, er at de ikke kan se bunden, de har ingen idé om at vand kun er 5 cm dybt! Det kan for dem sagtens se ud som om hullet er 2 meter, netop fordi de mangler afstandsbedømmelsen og kun ser 2-dimensionelt. Dette er temmelig sikkert grunden til at den blev bange.

  • #84   4. jan 2009 altså alle skriver jo bare det samme

  • #85   6. jan 2009 det ved jeg godt men stadig(: det er skrevet over 10 gange (: og jeg er fuldkommen enig med alle jer andre(:
    men jeg tror bare ikke at det hjælper at blive ved med at skrive det samme(: hehe


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #86   6. jan 2009 det med schenkel-vendingen var før det andet, og jeg ville bare ha jer til at indse at hesten ikk blev presset for meget.
    hvis en hest stejler, uden at stejle så meget den vælter bagover skal den bare sparkes fremad eller rykkes rundt.


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #87   6. jan 2009 det sidste var til
    Eva - svarer ikke pb'ere før eksamen er slut K Hjælpe-Administrator


  • #88   6. jan 2009 mnjmnj M... Du siger den ikke er blevet presset for meget? Hvis en hest stejler almindeligt kan det godt bare være fordi den ikke gider lave noget, og på den måde prøver at slippe fra opgaven... Men tråd-opretteren beskriver det som, at hesten vælter bagover med vilje... altså tilnærmelsesvis, kaster sig bagover, fordi det er sidste udvej og den vil væk fra det.... Det at kaste sig bagover gør en hest udelukkende KUN, som sagt tidligere, Hvis den bliver presset for meget..

  • #89   6. jan 2009 og det var hvad Robin gjorde.
    Silverflake:

    DET VAR IKKE MIN PONY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÆS DOG HVAD JEG SKRIVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET VAR IKKE MIN SØDE PONY!


  • #90   6. jan 2009 teamtørk ellen Robin,Merle,sara og Nadine I ER ALT M, sorry, my bad, det var så længe siden, at jeg ikk kunne huske historien 100% smiley

    Mathias? - en hest stejler pga smerte, frygt, eller hvis de har gjort det rigtig mange gang (hvor det startede i enten smerte eller frygt), så kan de finde på at gøre det, fordi de har lært det er den eneste udvej, når de bliver forvirret over rytterens signaler
    ...så kan du selv bestemme hvad din valgte at gøre det for


  • #91   7. jan 2009 Begyndt Eva? Jeg har haft meget ondt af den i lang tid :´(

  • #92   7. jan 2009 nånå nu skulle man måske ikke lægge så meget i det skrivende ord som alle jer herinde vælter rundt i!

    Man får for det første ingen mennesker til at ændre sine metoder ved at svine dem til, tværtimod så er det provokerende!
    Kom med konstruktive spørgsmål og evt. lidt gode råd, sidst men ikke mindst lad dog tvivlen komme dem det gode!

    Slap nu af og lad det ligge

    Held og lykke med det fremtidige arbejde med den pony - lyder til at der er noget at tage fat i!

    /Sabrina


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #93   7. jan 2009 jeg siger ikk jeg har meget erfaring, jeg rider bare alt hvad der kan rides til landstævner med placering og starter dm og nm. erfaring er et vidt begreb, men jeg har redet 30 forskellige heste og ved at man skal begynde med at få dem lært noget inden de bliver ældre og finder ud af hvordan man skal snyde ens rytter.
    jer der er herinde synes der er alt for mange ting der er syndt for en hest, man skal behandle den ordentligt, ja men man ska ikke bare lade hesten tage styrringen det ved alle. og ja det kan godt være den kun er 4 år men det er også en alder.


  • #94   7. jan 2009 Undskyld jeg spøger, men ville det ikk være rart at have et samarbejde med hesten, så han gerne ville gøre tingene for en, altså af egen lyst? - så ville man ikk have problemer med "tage styringen" "snyde rytteren" osv ? smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #95   7. jan 2009 jo det har man også, men man skal bare ikk bruge horsemanship eller sån noget for at få den over et normalt spring;)

  • #96   7. jan 2009 nej det har du ret i, men jeg vil hellere have et "demokrati" mellem mig og min hoppe end "diktatur". Jeg kan sagtens forstå hvorfor heste ind i mellem siger voldsomt fra, når ingen lytter, det ville jeg oss gøre...

    Man behøver ikk at lege tryllekunster, magiker, eller hestehvisker, hvis man bare ind i mellem forstår deres natur og kan sætte sig i deres sted (altså se det fra hestens synsvinkel). hvis man gør det, kan man let ungå trælse komflikter og skader på både hest og menneske


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #97   7. jan 2009 ja det er det man gør hele tiden;D


  • #98   7. jan 2009 Også når man sætter en unghest til at gøre noget helt nyt og i hans øjne livsfarligt? - vi prøvede at forklare hvorfor din hest agerede som han gjorde, for så er det lettere at træne igennem, hvis man har det i baghovedet smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #99   7. jan 2009 det allerbedste for en hest, ville være at sætte fyld ind under springende når man løsspringer føllene og 1 og 2 års når de har prøvet det et par gange. for der er et normalt spring farligt og et med fyld under ville ikke være specielt mere farligt, og så er de vant til det.

  • #100   7. jan 2009 Okay, det er tydeligt vi taler forbi hinanden, jeg mener tillid, forståelse og velvilje fra hesten er vigtigere end at tingene lykkedes. Du mener tilgengæld det er vigtigst at tingene lykkedes, hvilket du, om nødvendigt, kommer frem til gennem frygt, smerte og magt smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #101   7. jan 2009 jae. jeg er konkurrencerytter, og har ikk ponyer for sjov. hvis det var jeg ikke var god til ridning ville jeg ikke ride, jeg ville være god til det jeg laver, og det blir man ikk ved at pusse nusse med dem.

  • #102   7. jan 2009 det kan man sagtens, jeg arbejder (okay, fysik VILLE jeg gerne være god til, men er ikk selvom jeg har det på A smiley ) oss altid efter at blive god til det jeg laver. Men man behøver ikk behandle heste som ting, for at blive "god" til dem, de er levende væsner smiley

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #103   7. jan 2009 jeg behandler dem heller ikk som ting, der er aldrig nogen af mine der har det skidt eller noget som helst, har redet EN 4 års pony for nogen som har væltet bagover 3 gange og den blev behandlet efter det, og som den skulle, uden nogen art af mishandling eller behandling som en ting

  • #104   7. jan 2009 Det er jo så smag og behag om du ser dem som ting, når du behandler heste på den måde, bare fordi de er forvirrede, bange, har smerter eller lign.

    Men held og lykke fremover, håber du en dag får bedre forståelse af hestens psyke, så sådanne situationer som beskrevet ovenover undgåes.


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #105   7. jan 2009 tak;D kender du nogen pony ryttere der rider på høj plan.

  • #106   7. jan 2009 mnjmnj J

    Jeg har helt sikkert respekt for at du i så ung en alder rider konkurrencer på højt plan, men jeg synes du mangler en hvis grad af forståelse af hestens psyke. Nogle gange går tingene faktisk hurtigere i sidste ende hvis man starter langsomt. Det er selvfølgelig helt op til dig hvilke træningsformer du vælger, men jeg synes du bør have hestens tankegang i dit baghoved når du træner. Det kommer man langt med ! smiley


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #107   7. jan 2009 jeg er ikk ung til det plan jeg er på, vi fleste i det game her er på min alder. og jeg rider ved 2 trænere den ene træner kun på hestens primisser og den anden har erfaring fra udlandet og træner også ryttere der rider em

  • #108   7. jan 2009 Nææh jeg er klar over at de fleste der rider på dit niveau har samme alder som dig, men har du overvejet hvor mange på din alder der stadig rider rundt på rideskoleheste? Det er fint nok at du får undervisning osv. Men sådan som denne situation er blevet beskrevet, fremstår det ret tydeligt, at du i i dette tilfælde ikke har taget så meget hensyn til hestens manglende erfaring, og dens naturlige reaktion herpå.

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #109   7. jan 2009 den må reagere som den vil, men den skal lære at se ting fra starten af. og en pony der som "i vil sige synes" føler sig presset når den skal lave en schenkel-vending skal den igang før

  • #110   7. jan 2009 Er helt enig i at den skal lære at se ting, men jeg synes at man, når man skal lære en unghest noget nyt, bør tage højde for at den ikke aner hvad det er. Du opnår meget mere ved at lade hesten tage det stille og roligt, så den synes det er sjovt, og dermed øger dens lyst til at deltage. Du bør uanset hvor talentfuld hesten er, ikke udsætte den for noget den ikke er klar til mentalt, og hvis du mener det er nødvendigt at gøre det alligvel, så bør du som et minimum acceptere dens naturlige reaktion nemlig flugt.

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #111   7. jan 2009 den har aldrig prøvet at flygte, og man viser da altid en unghest tingene først, så der ikk er noget den bliver forskrækket over. stille og roligt gjorde vi, den fik lov og snuse og alt det der.

  • #112   7. jan 2009 At stejle og kaste sig bagover ER at flygte! Den gør det kun, fordi den ikke har følt at der var nogen anden udvej fopr den.

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #113   7. jan 2009 kan bare ikk forstå det du siger, for den har gjort det midt i en schenkel-vending

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #114   8. jan 2009 den skal jo ikk gøre det der vel, så den jo bare dum ! flygte fra en schenkel-vending, det er der ikk nogen der gør jo

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #115   8. jan 2009 jaja okay;P hahahaha

  • #116   9. jan 2009 øhm man skal slet ikke springe s¨å seriøst på en 4 års. og hun rev den sikkert også for meget i munden!!

    og nu synes jeg altså den er diskution er lidt for langtrukket!


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #117   9. jan 2009 en berider-elev der har forstand på ridning river squ da ikk en 4års i munden når den skal gå fremad. det, det dummeste jeg har hørt. lær noget om ridning så kan vi stoppe diskusionen

  • #118   9. jan 2009 jeg mente mens den stejlede!! og det er vidst dig der skal lære noget om ridning.
    jeg river aldrig tøjlerne.
    prøv da lige og luk r****, du kan ikke udtale dig om mig efter som du ikke ved hvordan jeg rider.


  • #119   9. jan 2009 mnjmnj M Bare fordi man er beriderelev, betyder det jo ikke at man ved alt og altid gør det rigtige???

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #120   9. jan 2009 jaja. men man rider en 4års men ekstra omhu.
    og jeg rider fint og ved en masse.


  • #121   10. jan 2009 Jeg vil sige at jeg kender en som er uddannet berider og træner hms! Men igen, så synes jeg virkelig at du bør sætte dig mere ind i hestens adfærd, det vil virkelig hjæpe dig meget. Det kan godt være at du ved en masse om springning, men du viser ret tydeligt at du ikke aner noget som helst om hestens adfærd!

  • #122   10. jan 2009 IH man !
    mnjmnj du er så fucking langt ude ?!
    For dig betyder hesten ingenting , du behandler den som lort ? For du '' er konkurrence rytter '' , konkurrence rytter er IKKE ligmed at hesten bare skal presses ud i ekstramer , for at kunne '' trippe '' op til konkurrenterne .
    En 4'års skal have en masse oplevelser , men i DENS TEMPO . Idet den begydner at sige fra , må man gå ngole skridt tilbage , og arbejde videre derfra . At sætte en anden op , og TVINGE dyret over noget '' farligt '' er simpelthen for sindsygt ?! Ingen hjerne , ingen hjerne ..

    Og mht. din såkaldte '' schenkel-vendning - hvad er det ? Schenkelvigning eller bagpartsvendning ?
    Men dér skal hesten nok af fra opgaven da den følte sig presset ? Måske har du hængt i tøjlen, og ikke redet korrekt ? Hvilket kan stresse hesten, og den prøver at slippe for det der nu irritere den ..

    1. Ingen respekt til folk der rider på højt niveau, som kun tænker på præmier og resultater .
    2. MASSERE af respekt til folk på højt niveau som formår at have et tæt bånd til hesten, og ride et '' harmonisk ridt '' ...
    Tror du skal til at lære noget mere om hesten , og komme ned til 2'ern (;


  • #123   10. jan 2009 Tastefejl er gratis xD
    Jo mere gal jeg er , jo flere fejl ;D


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #124   11. jan 2009 jeg går ind for godt og pænt ridning, men kan ikk tåle at se dem der rider "pænt" uden at få noget nogen som helst gange og så får hesten li en bom hist og pist.
    jeg synes alt det her er alt for groft tryllern man hehe;P freaks


  • #125   11. jan 2009 Man kan heller ikke sætte lighed imellem et godt og flot ridt og ikke placeringer .
    Du kan jo ikke videom dem der rider pænt har endårlig dag, ikke er klar til klassen eller ligende.


  • #126   11. jan 2009 Mnjmnj M - Syntes ærligt du skal stoppe det nu..!! Du bliver ved og ved, hva meningen ? Syntes du ikke at du ku stoppe mens legen er go, og du stadig har bar en lillesmule tilbage ?
    Jeg er glad for jeg ikke var der den dag, for jeg holder ikke min kæft.!!!!

    men læg låg ¨på, og kom vidre i dit liv.. du skal se, forumet var stoppet, og du kom og tag det op igen.. du har på intet tidspunkt forklaret hva der skete i følge DIG. du har givet trådstarter ret i sin historie, og er det sådan det hænger sammen, er du forkert på den, og sådan er det.!!


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #127   11. jan 2009 nej. det kan man jo aldrig vide, men jeg rider meget pænt. louise, hva ville du råbe op om hvis du var tilstede

  • #128   11. jan 2009 Hvis det er forgået som trådstarter beskev, det er sku ikke i orden. og du har kun givet hende ret.. du har ikke kommet med din version af historien. derfor er folk så meget imod dig, uanset hvor landt du er i dine konkurencer..!

    Jeg ville stoppe hvis jeg var dig.. der er ikk rigtig nogle der er med dig.!


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #129   11. jan 2009 okay. men jeg er ikk sat i dårligt lys hehe.
    folk og folk er imod mig arrhhh hehe det passer vist ikk, en flok fra HESTEGALLERI er imod mig, men gå ud på en stævneplads til et landsstævne eller noget og spørg så ville de a ikk være imod.
    okay min side af historien er da næsten magen til trådstarters, men jeg var i praktik som berider nede ved torben frandsen i tørring hvor min søster er og jeg havde 3 af mine ponyer med, den ene var en 4års der skulle gå DSP championat weekenden efter, den sprang jeg på og det gik fint, vi havde en lille plastik vandgrav inde hvis det skulle hænde at der var noget fyld under springene til championatet, som der var, men den ville ikk over den, og jeg ville ikke bare hakke til den med sporene når den stejlede fordi jeg vidste den ville gå bagover og min søster gjorde det så og den "gik bagover" ikke fordi hun gjorde noget ondt ved den men fordi det er en lille kyllinge pony


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #130   11. jan 2009 iorden hehe. jeg slapper hvertfald ikk af. når de ikk forstår hvad der er foregået og hvad en konkurrence pony er

  • #131   11. jan 2009 Se, der kom en lidt anden side af det.. der var jo en grund til at i tag graven med..! i sku jo starte 4års champonat på den. hvilket jo giver et andet syn på hele historien. du forklare lidt beder hvorfor i byttede rytter, hvorfor tingene blev ændret. det giver et lyser indblik når man nu høre din side af historien.. det jo os det jeg mener, alting har hver sin side..

    Helena - Skal nok lade det ligge..;)


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #132   11. jan 2009 der var jo ingen forskel på historien, men okay hvis du synes det.

  • #133   11. jan 2009 Der var meget forskel på detaljerne, det jo dem der tæller..!!
    trådstarter fortalte bar det var undervisning, men det var jo mere end som så. det var jo klargørelse til noget vigtigt. ikke bar alm stævne, men noget der kan have stor betydning for hestens fremtid og udvikling.!


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #134   11. jan 2009 nej faktisk ikke, der er ingen af mine ponyer der går GP der har gået sån noget eller har afstamning. men måske lidt vigtigt foe ejerne

  • #135   11. jan 2009 Championater kan have stor indflydelse for hestens / ponyens fremtid. jeg har arbejde med alvs og konkurense heste, så ved godt hva jeg taler om. har en veninde der stillede sin hoppe til kåring, og den blev "kun" DS, og da hun havde redet champinat til et hvis antal point ku hun pludselig sætte et R foran så den ka blive hingstemor.
    Har du en hest med resultat til championat er den os mere værd, så det har maget at sige smiley
    Mange ponyer og heste der ikk starter sådan noget som unge kan naturligvis klare sig godt eller endnu beder end en der her championat, men det har nu noget at sku have sagt hvis man fx går op i sit avls og salgs arbejde. smiley


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #136   11. jan 2009 ja for hest betyder det næsten 50% men for pony er det ikk noget

  • #137   11. jan 2009 Lille kyllinge pony, prøv lige at tal pænt om hesten... Den er sku' da ung for fanden!! den ved ikke hvad det er...

  • #138   11. jan 2009 Ja det er dét med respekten for dyret ?!

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #139   11. jan 2009 haha i så sjove, jeg ska jo passe på den ikk kan høre det eller læser det. jeg har da masser af respekt for ponyen, jeg synes ogs det er respektløst at kalde den for et dyr, det er faktisk en pony og ikke bare et dyr. jeg kalder heller ikk dig et dyr!

  • #140   11. jan 2009 Nu kan rodet '' dyret '' være et stedord for alle dyr , eller det specielle dyr vi omtaler , i dette tilfælde en pony .
    At kalde den et dyr er hverken nedladende eller noget - blot min måde at snakke på .
    Hvilket du må meget undskylde at fornærmede dig , og hvis du ikke har andet at ville diskutere , så har du fandme intet liv oO


  • #141   11. jan 2009 Man kan godt se respektløsheds ligheden mellem at presse den til opgaver den ikke kan overskue , og KALDE den et dyr .. Uha , jeg tror helt sikekrt at min hest får et hejrte anfald hvis jeg kaldte den et dyr , men hvis jeg pressede den til noget den ikke var klar til , ville den bare lade som ingenting ...

  • #142   11. jan 2009 Dette emne har taget en meget sær drejning '-.-
    Synes diskussionerne bliver mere og mere irelevante for det oprindelige emne haha. Men jeg forstår dig stadig ikke Mathias, det må jeg indrømme.


  • #143   11. jan 2009 Line
    Uuuundskyyyyld x'D


  • #144   11. jan 2009 ~ Boholdt - Team Mongol'Heste ~

    Haha tror godt jeg kan tilgive dig xD Kom bare lige til at tænke på det, ret sjovt at diskussionen er kommet så langt ud egentlig smiley


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #145   11. jan 2009 ja okay. intet liv er mit navn, jeg rider 6 ponyer hver dag og så går jeg ind og stalker hestegalleri. nooooooooot

  • #146   11. jan 2009 Line
    Maaaange ták x'D
    Ja det er lidt vildt ikk ? xD
    Men det er sjovt man kan komme med en lille hurtig bemærkning - og nu skal den diskuteres 8D

    mnjmnj
    Ironien længe leve , ikk ?
    Men du må godt nok have intet at tage dig til en søndga aften , hvis ordet '' dyret '' har stødt dig sådan .. OMG xD


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #147   11. jan 2009 jo jeg spiller wiiii haha mig og werners yndlings spil.

  • #148   11. jan 2009 ~ Boholdt - Team Mongol'Heste ~

    Ja det er ret underholdende :b


  • #149   11. jan 2009 mnj
    Interresant drejning .
    Jeg lukker mig ude fra det her nu ..

    Hav det godt med dine pressede ponyer , og dit fantastiske liv , hvor du er ihh oh åhh så dygtig .
    ( Den måtte ud - kunne ikke holde dne tilbage xD )


  • #150   11. jan 2009 Line
    Haha ja ! xD
    Især når man sidder og røvkeder sig SÅ meget , at jeg fandme svare på alt ? Også i de uuunderligste tråde i nogle af de andre grupper kommer jeg med dumme bemærkninger ? xD OMG jeg keder mig xb


  • #151   11. jan 2009 ~ Boholdt - Team Mongol'Heste ~

    Du er simpelthen nødt til at lære at behærske dig! Haha Vær dog sød :b


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #152   11. jan 2009 du må ha tak for din tro på min fremtid;P

  • #153   11. jan 2009 mnjmnj M

    Ja du bør altså virkelig være taknemmelig! Det er ikke alle der sådan smider om sig med ros og positive kommentarer herinde xb

    LÆNGE LEVE IRONIEN smiley :D smiley


  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #154   11. jan 2009 ja detg ka vi gern li;P'

  • #155   11. jan 2009 Line
    HAHA , omg x'D
    Jeg er en leeed satan , der ælshkar at rose *host* dumme *host* folk 8D
    Okay - jeg lukker ned nu xb

    Wuuhuuu IRONI rocks ! xDD


  • #156   11. jan 2009 ~ Boholdt - Team Mongol'Heste ~

    Muhahaha Det var nok dagens bedste underholdning smiley


  • #157   11. jan 2009 Line
    Indrømmet - jeg kan ikke få mig selv til at lukke ned xD Jeg er riiimlig hyper lige nu x'D
    Haha ja , det er pænt skægt det her ?8D


  • #158   11. jan 2009 ~ Boholdt - Team Mongol'Heste ~

    Jep jeg hygger mig virkelig smiley Der er intet som en god gang dååårlig humor smiley


  • #159   11. jan 2009 Line
    Yesh , en ordenlig omgang latterlig blå humor , som ingen mening har x'D


  • #160   11. jan 2009 Boholdt

    Præcis smiley Det er møg lækkert. Utroliigt så lidt der skal til for at underholde et menneske! Ironi er en fuldstændig eventyrlig opdagelse haha


  • #161   11. jan 2009 Line
    Hahaha , det virkelig slem at der ingenitng til om aftnen for at gøre en menneske hypert , ja ? 8D
    IRONI LÆNGE LEVE -Yeeesh ! xD

    - Ja overvej lige hvis den aldrig var blevet opdaget ?!Ö
    OMG , jeg tro jeg ville dø så ? x'D


  • #162   11. jan 2009 Boholdt

    Præcis ! Jeg ville virkelig ikke have noget liv uden ironi xD Hvis det pludselig blev afskaffet kunne jeg ligeså godt begå selvmord med det samme !


  • #163   12. jan 2009 Line
    Jeg behøvedeikke engang begå selvomord - Ironi er mit liv , jeg ville falde død om idét det blev afskaffet x'D Jeg har brug for ironien , ligesom vand og mad xD


  • #164   12. jan 2009 Boholdt

    Hahaha smiley Det må vi dælme ikke håbe sker


  • #165   12. jan 2009 Dårlig dårlig formulering Line '-.- :b

  • #166   12. jan 2009 Line
    Haha , jeg forstod den godt xD
    Men nej for satan , verden ville gå under !!!Ö


  • #167   12. jan 2009 Boholdt

    Haha forestiller mig forsiden af BT xb "Jordens undergang! Ironi afskaffet!" haha


  • #168   12. jan 2009 Line
    Haha xD
    Og alle løber forvirrede rundt , og ved ikke havd de skal give sig til xD En dårlig joke i ny og næ - ingen latter x'D


  • #169   12. jan 2009 Boholdt

    Muhahaha, hvor det plat det her smiley


  • #170   12. jan 2009 Line
    Enormeous plat xD
    Tror også at vi skal stoppe nu - vi er helt ude på et sidespor iforhold til hvad forummet handler om x'DD


  • #171   12. jan 2009 Boholdt

    God plan smiley


  • #172   12. jan 2009 .

  • mnjmnj m
    mnjmnj m Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 40
    #173   7. nov 2009 hey. hej astrid smiley lynet...
    som du nævnte tidligere i samtalen, omkring at ride på højt plan og have horsemanship.. men ja.. hvordan gik det ikk for susan kjærgaard da hun begyndte på horsemanship.?? uden horsemanship red hun høje klasser på landsholdet... men efter hendes begynden på horsemanship rider hun kun LC og LB.... ses


  • #174   8. nov 2009 Hvorfor starter du den op igen???

Kommentér på:
pony vælter?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce