{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

HJÆLP-Hingste Problemer-Tricks træning {{forumTopicSubject}}

<b>Hej Alle </b>

Det står såda at jeg har en hingst i "Teenage" alderen. og han er fuld bevidst om sine mandelige køns dele ..
Jeg er forholdvis Hård over for ham vedr opdragelse, da han kom til mig som en <b> Meget </b> <b>U</b>opdragen hest !

** Jeg har to problemer som jeg nu vil høre jeres Meninger om ; ) samt et sprøgsmål

1. Ja han er jo hingst og han er <b> Meget </b> Dominerende overfor alle andre, så som ejeren af gården. Han bider, evt sparker og stejler til tider op ad dem (<b> IKKE </b> I Boksen) Og det er jo self Uacceptabel .. Men mit problem er han jo ikke er sådan overfor mig Pga min hårde opdragelse, men han er fuldstændig kold overfor de andre hvis de skælder ham ud over sådanne episoder !
hvad skal jeg gøre DE har prøvet alt og intet hjælper han er vildt kold overfor dem ;S

2. Han er absolut <b> IKKE </b> Børnevenlig, dette skal dog ikke misforstås der er intet i boksen,staldgangen eller lign men hvis han er løs eller lign og børn løber rundt og leger angriber han dem, ved f.ex at True dem eller direkte løbe hen og stejler og ad dem osv ..
det er forholdvis slemt da han er meget voldsom i sie bevægelser ;S Har i Nogle råd ??

Og så til sprøgsmålet :
det er sådan at Han er Hingst med kæmpe H og han er Meget dominerende, han ved dog godt hvordan rang ordnen står mellem mig og ham men jeg valgte at prøve at træne tricks, Løse øvelser og lign med ham men dette går bare <b>ikke</b> Da han Bliver sur, irriteret og utålmodig ;S og det samme med mig ..
jeg har derved valgt at skrådte alt det der indebærrer klikker træning og lign da han bestemt ikke egner sig til dette ..
mener i jeg har truffet det rette valg ?


det skal siges han Ikke har et temperament som en Fjordhest tvætimod som en trakhener/fuldblod og lignende ..

Og vedr alm daglig håndterring bliver han behandlet som en hver anden Hingstet hingst ..
Og han får ikke et alm nej som alle andre alm heste ..

Og vedr kemi.
Vi har en fantastisk kemi hvilket tydeligt kan ses, Vi har et meget Mor- søn agtigt forhold og han er <b> MEGET </b> Mor glad ..

Mvh Marina



Håber yderst på Svar/råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP-Hingste Problemer-Tricks træning
  • #1   1. dec 2008 kasterer ham, det var en god idé d;

  • #2   1. dec 2008 du må bese dem du har ham op stallet hos om at være mere konsekvent over for ham det er en hingst og som du siger er det ikke lejetøj og den skal hvide hvor skabet skal stå uanset hvem det er



  • #3   1. dec 2008 og han er hingst og opdragelse en en hingst kan ikke gøres med klikker når han er i den aller

  • #4   1. dec 2008 Det lyder som om han er en ung mand, der slet ikke kender sin plads overfor hverken mennesker og andre ting.
    Han kræver en hård opdragelse hvis han skal bliver ved med at være hingst, og den skal ske straks. En hest der kaster sig ud og dominere børn, er overhovedet ikke klar over at den burde ligger "under" mennesket. Du skal træne en masse seriøs horsemanship med ham, og sætte din grænser utrolig tydeligt når det kommer til at han sparker ud efter andre. Bed andre om det være med til at træne med ham, så han lære at det ikke kun er dig der bestemmer.


  • #5   1. dec 2008 Kig Annonce ;
    han bliver under <b> INGEN </b> Omstændigheder katereret ; )

    Sahra : Ja men det er jo det der er problemet fra min side i hvertfald ;S
    de Prøver yderst at være konsekvent overfor ham men han Afviser dem fuldstændig vedr irretesetelse ! ;S
    Men det skal lige siges igen jeg er MEGET hård over for ham og dette har haft stor betydning da han er Meget Dominerende ellers ;S

    Og det skal også lige siges han har gået 3 måneder hjemme hos mig selv med mine 2 tidligere heste hvor de jo kun blev håndteret af mig og min mor ;S


  • #6   1. dec 2008 Sahr :
    Nej det er jeg udmærket bevidst om men det var nu Shayne det tilrådede mig det da jeg købte ham S;
    dette droppede jeg dog straks da jeg nu heller ej har benyttet denne for m for træning ved andre hingste og de er endt som mønster eksemplar


  • #7   1. dec 2008 Lise :
    det gøre han absolut heller ej ;S
    men han har levet hjele sit liv ved tidligere ejere som lederen ;S
    og dette kan mærkes tydeligt ;S '
    der er intet når jeg selv er der det kun hvis jeg IKKE er der


  • #8   1. dec 2008 Det viser at han ser dig som lederen, og ham under. Alle andre mennesker dominere han, fordi han mener han er over dem. Invitér andre med til at lave nogle øvelser, hvor de "bestemmer" over ham, og sætter ham lidt på plads.

  • #9   1. dec 2008 Lise ;
    ja det ved jeg desværre godt ..
    men som sagt længere oppe Har jeg aldet dem træne med ham og irettesætte ham mens jeg blot så på og der er han sød og det var derfor jeg ikke troede dem da de sagde det til at starte med indtil de filmede hele forløbet ;S


  • #10   1. dec 2008 derr hvor han kom fra var der en mindre ridesskole så jeg kunne godt mistænke det lidt ..
    Hehe jeg tilbød ejeren af gården at flytte ham hjem til mig selv igen og så købe endnu en hest så han har selskab men hun vil ikke af med ham ; )
    hun vil have han bliver ligegyldig omstændighederne ;S

    Men fremskridt er der kommet bare ikke nok ;S
    Men vi må jo Bare træne træne og atter træne ; )


  • #11   1. dec 2008 Jeg havde samme problem med min, men han er lige et par cm mindre (ca. 123cm) og ham havde jeg lige en periode hvor han ALDRIG; ALDRIG NOGENSINDE fik mad af hånden.. Jeg havde en pisk i hånden hver gang nogen gik ind til ham og så stod jeg LIGE bagved. Aldrig gå på kompromis og blive ved og ved og ved og ved.. Jeg trænede ham fra jorden i longe og hen over "farlige" ting (det er min erfaring at larmende rystende tænder hingste mere end stille rolige tøseting) Min stejlede i longen og sparkede ud efter folk og trak tovet fra folk hvis han fik mulighed og slog med forbenene..
    Og det er så min dreng nu..
    (link fjernet)
    http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/837338.jpg?28-11-2008
    http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/837352.jpg?28-11-2008
    (link fjernet)


  • #12   1. dec 2008 PRøv evt. at finde en eller 2 andre personer der ikke vil lade sig kue og opserver hans adfærd overfor dem (og som kan sætte ham på plads) så du ved hvad du skal være opmærksom på.. evt. video af træningen hvis du ikke har mulighed for at opservere uden at han opdager dig..

  • #13   2. dec 2008 Hehe ja det gøre jeg skam også for jeg elsker ham jo overalt på jorden og han mor lille Baby i hans egne øjne Også ..
    Han skal ikke kastereres da han evt skal stilles til kåring, Og hvis jeg så aligevellet ikke får taget mig sammen til at kåre ham påregner jeg ikke at katerere ham da jeg mener de mister " Glowet " dette kommer jo self an på han forbliver på denne måde for så ryger kuglerne skam ;S Men jeg har haft gjort meget ud af at han skal kunne gå sammen med diverse heste og møde nye samt gå forbi nye heste hverdag så han har ingen besværligheder med de andre på folden.
    derud over er han meget opdragen overfor hopper, trods hans dominans ..

    det skal lige siges jeg har ingen besværligheder med at longere ham trods det kun sker kort et par gange månedligt, dette er så jeg ikke skal tage den kamp med ham når han vajer 50 kilo ekstra ..
    Jeg har ham tit med i "Byen" der er heller ej noget jeg kan faktisk alt med den, men han er desværre reserveret og dominerende overfor de andre for som du selv skriver mener han rang ordnen er følgende :

    <b> Marina </b>
    <b> Ham selv </b>
    <b> Alt andet </b>


    Vedr klikker træning, det er muligt alle mener det er godt osv hvilket det sikkert er og det er muligt mange mener bidløst og ligestilling med hesten er det bedste men jeg har valgt at fra tage det da det fra min side kun gøre værre til slemt, folk glemmer lige det er en Hingst med stort H jeg har og Hingste er ikke vallaker eller hopper og de er bestemt ikke lege tøj .
    Hingsten skal have en leder da den naturligt ville overmande dig hvis du ikke fremtager pladsen som lederen .. Jeg har aldrig brugt sådanne metoder som kliktræning og lignende på nogle af mine heste og De har skulle alle endt som møster eksemplar og det skal lige siges alle heste jeg har haft hidtil har endten været Mishandlet, helt rå, eller Komplet umulige ..


  • #14   2. dec 2008 Min hingst blev som tidligere nævnt også kun mere agressiv og dominerende ved at han fik godbidder af hånden. Det der virkelig hjalp på min, var den geniale opfindelse kaldet en kapsun og så faste rammer dvs. ingen kompromis (fx. med min ene hoppe kan jeg godt indimellem tillade at hun tygger lidt i min trøje uden at jeg siger noget til det og andre dage afvise hende når hun gør det, men med hingsten hver gang sige "NEJ, og give den samme "straf/afviselse" pga. den uønskede handling)

  • #15   2. dec 2008 Fidde og co :
    forstår ikke hvor du vil hen med din tråd ? :S

    smiley


  • #16   2. dec 2008 nååh nu forstår jeg xD

    han får hellerr ej noget mad fra hånden ; )


  • #17   2. dec 2008 Hejj alle
    tak for svarende !
    Jeg har snakket med en masse mennesker jeg kender samt skrevet en smule med shayne (heste viskeren) Igen og de mener den eneste løsning er jeg selv håndterrer om dagligt igen som den eneste og kun lader folk jeg selv mener er erfarne nok, håndterrer ham og dette Har <b> allerede </b> givet pote ..
    jeg bad ejerens søn om at løb væk fra ham åp folden i mens jeg holdte ham og han gav et ryk også fik han en skide balle og derefter kunne Per som drengen hedder løbe rundt som han nu ellers lystede smiley

    mvh Marina


  • #18   2. dec 2008 AS :
    hvis du ikke forstår emnet så lad venligst være med at skrive !
    Han har et gude skønt temperament men da de ikke er konsekvens nok er han sådanne her overfor dem !
    Min Lille søster på otte håndter ham fint da hun er oplært af mig selv vedr opdragning ..
    men han afviser de andres irretesættelse af en eller anden grund om det så er fordi de ikke er konsekvent nok ved jeg ikke ..

    der er intet med hans temperament, blot ukonsekvente stald mennesker ; S
    Som´du kan se i mine andre kommentare er der absolut intet hvis jeg eller vise andre mennesker har med ham at gøre og han angiber ikke børn der abre står der det er kun hvis de løber pludseligt hvilket vi er ved at få rettet op på !

    Og der står heller ikke at han <b>SKAL</b> Bruges til avl det er kun et måske men ligegyldigt om stændighederne bliver han ikke kastereret.
    medmindre det ikke forbedres indenfor et år hvilket det bliver så han skal ikke kastereres ..

    og jeg vil mene der er nok proffer der har set på ham her iblandt min egen mor, dennis holst, Shayne, Klaus et eller andeto osv

    og de kan ikke se problemet udover uerfarne Mennesker omkring ham !
    da jeg seelv kan alt med ham !

    Men tak for dit respons anyways smiley

    Mvh Marina


  • #19   2. dec 2008 Jeanette tak for dit responds han er dsv kun 20 måneder trods hans hans alder er hans meget udviklet køns mæssigt ;S
    Jeg har altid lært hesten Mindst skal være 2 år før Løsspringning kan påebgyndes ?



  • #20   2. dec 2008 Ja jeg har selv arbejdet med en del hingste fra stutterier ; )
    Men der har man jo også haft dem fra starten hvor ham her aldrig hørte ordet nej før jeg fik ham ;S


  • #21   2. dec 2008 Bom træning er vi påbegyndt xD Så vil jeg da prøve med nogle Små Spirng hehe det skal lige siges Grunden til jeg har været lidt hys vedr spring med ham er fordi han sprang et hegn på 165 da han var 17 måneder dette var fordi min ene hest var blevet solgt og han blev panisk da han blev hentet ;S
    så ja lidt spring hest må der jo være i min fjoller ;D

    Ja tror også selv han er 7 år Tsk men så igen ma er vel ikke en Fjolle bolle uden at være fjollet hehe


  • #22   2. dec 2008 Jeanette :
    Nej det ikke lige race man forbinder andet end tur og Vogn ;S
    Men jeg kan love for den har teknik ;S
    dengang var han kun 122 i stagng ¨å jeg venter spændt på at han når de 5 år hvor jeg kan begynde at små springe ham af og til ..

    Jeg ved ikke helt i nu vedr Avl mange har spurgt indtil det og 12 Mennesker har spurgt vedr Bestilling af bedækning fra han er 2 år men det har jeg dog sagt nej til ..
    det vil jeg jo mene er alt for tidligt desuden må de ikke have bedækket når stilles til kåring ;S .
    Men måske ..

    Ridehest det bliver han i hvertfald med de gangarter ..

    det var jo ikke for sjovs skyld jeg købte en <b>Fjordhest</b> det var kun fordi jeg så hvem faderen var samt hn gangarter og desuden er han vildt spinkel når vinterpelsen Ikke er der ..

    jeg kiggede jo efter en stor holstener efter som jeg er spring rytter men så, så jeg ham og der faldt det mig ind at det ville være sejere at slå folk på en fjordhest end på end alm ridehest ; D

    Men glad det er jeg nu for ham hehe "Min lille baby"


  • #23   3. dec 2008 Hvis du læser oppe ovre er han holdt op efter jeg tog træningen i egen hånd smiley

Kommentér på:
HJÆLP-Hingste Problemer-Tricks træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce