{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Ridning for voksne {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft en ridepause på 3-4 år og vil gerne i gang igen. MEN..... egentlig er jeg mest til lange ture i naturen og orker ikke ridehuset. Dog vil jeg gerne have opfrisket ridningen inden jeg skal i gang med min egen her i foråret.

Er der et sted i vesthimmerland, som i kan anbefale? Jeg sætter pris på en voksen atmosfære, gode venlige heste, god omgangstone og hader snobberi!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning for voksne
  • #1   27. jan 2009 på stald vældgaard kan du vælge hvor seriøst du vil ride, vi har også tantehold der bare hygger med deres ridning, vores ridelærer er dygtige og søde, og det samme gælder hestene. Der er desuden en hyggelig atmosfære, alle snakker med alle, hjælper hinanden osv.

    hjemmesiden er www.staldvaeldgaard.dk


  • #2   27. jan 2009 Hm... nu er det jo ikke ligefrem Vesthimmerland, men eftersom jeg ikke ved, hvor i Vesthimmerland, du er bosat, vil jeg alligevel slå et slag for Klithuse Militaryklub ved Tranum. smiley Der er der MASSER af turridning (faktisk næsten ikke andet) i hele sommerperioden. smiley

  • #3   27. jan 2009 Det samme som Lone. smiley Helt klart Stald Vældgaard. Det er virkelig et godt sted, elever bliver overhovde ikke prasset til noget de ikke kan lige. Der er tit hvor "tanteholdene" dropper deres ridetime i løbet a ugen også tager de i skoven i week. Jeg ved at både mig og Lone til anbefale dig at prøve Stald Vældgaard i en mdr. også kan du så se om det er noget for dig.. smiley

    Held og lykke..


  • #4   27. jan 2009 Øv, at Stald Vældegård nok alligevel ligger liiiige lovlig langt væk fra mig! Det lyder som det perfekte steder for en rytter som jeg, der stadig kæmper mod lidt angstproblemer... smiley

    Ikke, at jeg ikke er glad for Klithuse Military klub, hvor jeg rider nu... men der kan det godt være lidt svært at være bange ind imellem. smiley


  • #5   27. jan 2009 Vi har faktisk rytter der kommer fra Alestrup a. Vi har en rytter der startet for en mdr. siden. Hun er rigtig bange for heste efter en ulykke engang. Hun skulle ha en hest som man faktisk kan slå i røven også er det den der siger undskyld hvis du forstår.. smiley Hun fik en virkelig stabil hest og efter 3 eller 4 gang hun red den var hun i galop på ham og nu har hun part.. smiley
    Det er flot. Hvor kommer du fra?


  • #6   27. jan 2009 Jeg bor mellem Brovst og Tranum nordvest for Limfjorden.... 3 km. fra Vesterhavet. smiley

  • #7   27. jan 2009 Ja okay, så kan jeg godt se at det bliver lidt for langt. Prøv og overveje vores ridelejer. Du kan se lidt på stald vældgaard's hjemmeside

    Har du en hjemmeside på den skole du er på?


  • #8   27. jan 2009 Ridelejr var da værd at overveje. smiley

    Nu skal det nok lige tilføjes, at jeg har arbejdet med min angst i lidt over et år efterhånden, og er kommet RET langt. Jeg er ikke bange for at ride og håndtere heste som sådan, men bliver bange, når jeg føler, at hesten "tager kontrollen fra mig"; dvs. at den f.eks. løber med mig eller lignende. smiley

    Mht. det sted, jeg får undervisning nu, er hjemmesiden her: http://klithusemilitaryklub.dk/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

    Det er umiddelbart en rideskole med stort fokus på military (logisk nok - det siger navnet jo) og på konkurrence generelt. Men jeg synes dog stadig, der også er plads til "hyggeryttere", som mig selv, for vi får en god, solid all-round undervisning. Det eneste, som ikke gør stedet "fantastisk" for mig (selv om jeg på mange måder er glad for at gå der), er mine angstproblemer, som er opstået pga. en ulykke, hvor jeg røg af en løbsk hest et par måneder efter, jeg var startet der i efteråret 2007.


  • #9   27. jan 2009 Okay, men jeg ved godt at det er langt væk men det kunne jo være en god overvejesle at prøve stald vældgaard i et stykke et så du måske kan overvinde din angst??

  • #10   27. jan 2009 Det ER fristende at prøve Stald Vældgaard - ingen tvivl om det - men umiddelbart er det altså for langt væk fra min bopæl, til jeg vil kunne få det til at hænge sammen med job + transport (arbejder i Aalborg). Jeg har i forvejen ofte svært ved at nå min ugentlige ridetime hos Klithuse Militaryklub, selv om stedet kun ligger 3,5 km. fra mit hjem. smiley

  • #11   27. jan 2009 Ja okay det kan jeg godt se. Men håber vi ses der ude til sommer.. smiley

  • #12   27. jan 2009 Det er ikke utænkeligt. smiley Skal jo have fundet på noget at foretage mig, mens min sorte skønhed er til inseminering. smiley

  • #13   27. jan 2009 Hehe.. smiley

  • #14   27. jan 2009 Tak for jeres gode forslag:O) Jeg bor i Ranum, så det kan være man skal prøve stald vældgaard. Det er vist ikke så langt herfra:O)
    Det kan være vi ses så.


  • #15   27. jan 2009 nej der er ca 15-20 km...

  • #16   28. jan 2009 God idé.. smiley

Kommentér på:
Ridning for voksne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce