{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Kan jeg godt klippe hende nu? {{forumTopicSubject}}

Min lille dame satte rigtig hurtigt vinterpels her i efteråret og for at hun ikke skulle fryse har hun fået lov at holde vinterpelsen, hun har dog stadig gået med dækken.
Men nu da jeg snart skal ud og starte på hende, ville jeg gerne have hende klippet, og så selvfølgelig give hende et varmere dækken på, men der er noget der sider at hestene allerede er ved at sætte sommerpels nu og at det kan være dårligt for pelsen at klippe den nu.

Nogle der ved noget om det?, eller for og imod for at klippe hesten nu?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg godt klippe hende nu?
  • #2   2. mar 2009 Min gamle hest blev klippet en gang om måneden hele vinteren og har ik fejlet noget. Bare du sørger for at gi den varme dækkener på, så sker der intet.

  • #3   2. mar 2009 atlså hvis du klipper hende nu, går der langtid før hun kan få dækkenet af.
    Og hvis hun er begyndt at fælde så lad være, men ellers kan du godt gøre det, hvis du vil leve med dækkenet


  • #4   2. mar 2009 Har ikke noget imod at hun skal gå med dækken, har hun hellr ikke for den sags skyld smiley og hun kommer ind fra fold ellerede kl 3 og står i en varm stald hele natten, så frost bliver hun ikke udsat så meget for. Har nemlig også hørt at det kan beskadige sommerpelsen, derfor jeg skrev herinde hovedsageligt, for at høre om nogen havde været ude for det..

  • #5   2. mar 2009 Hun er ikke rigtig begyndt at fælde endnu,,

  • #7   2. mar 2009 Hvis du klipper en hest efter januar klipper du spidserne af sommerpelsen og du vil kunne se hun har været klippet laaangt hen på året.
    Desuden skader du hendes naturlige vandafvisende pels, da spidserne der, er et vigtigt element (Det sidste kun noget jeg har hørt...)

    Jeg ville altså ikke klippe en hest på denne årstid. Hvis det ikke var fordi du skla ud og starte lige om snart ville jeg hellere sørge for at hun tabte pelsen i en fart, ved at ligge et lidt tykkere dækken på hende og så bruge den store rive til at få den fældede pels af. MEn mens hun fælder vil hun være mat (døde hår er ikke blanke) og det er jo ikke så fedt, når i skal ud og starte...

    Jeg ville leve med pelsen


  • #8   2. mar 2009 En af pigerne i min stald har lige klippet hendes for første gang i denne vinter, og han har som din ligeledes gået med dækken før det osse....

    Og ville altså mene at du sagtens kan klippe nu, da jeg kender flere der klipper året rundt, uden at få syge heste;-)


  • #9   3. mar 2009 Du kan vel også bare nøjes med at klippe halsen??, så bliver hun ikke så våd.
    Har også hørt at pelsen bliver "ødelagt" og ikke afviser vand.... Er det kun denne ene gan så klip dog kun det underst af halsen


  • #10   3. mar 2009 At klippe en rød hest på dette tidspunkt bliver næppe kønt, men hvis det var en af vores, så var den også blevet klippet....

Kommentér på:
Kan jeg godt klippe hende nu?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce